Bevallen na een keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Superano, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Kelly, fijn dat alles goed was! Weer een geruststelling.
    Hoe vind je het dat je misschien nooit vaginaal zal bevallen zijn?

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal, k zal later eens even goed bijlezen. En k ben een beetje laat met melden. Maar vorige wk donderdag 3 feb ben ik via geplande keizersnede bevallen van een gezonde meid Lianne!
    Alles goed met de kleine en mij. Gyn heeft geconstateerd dat mijn baarmoeder aan de onderkant, richting hals veels te smal is en dat vaginaal bevallen voor mij onmogelijk is. Dat gevoel had ik al, dus het is voor mij een fijne bevestiging.
    Later meer :)
    Groetjes Mirjam

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ha Mirjam, wat een geweldig nieuws... Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lianne! Alles goed? Ben benieuwd...
    bijzonder dat je voorgevoel blijkt te kloppen!

Wat is het hier trouwens rustig... :)

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Mirjam, van harte met je dochter!!!! Herstel je een beetje goed van de keizersnede? vond je gepland makkelijker dan tijdens de bevalling of was er weinig verschil?

Lekker genieten van je kleine meid!
    liefs miek

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    @Miek. Ja, k herstel best goed na deze geplande keizersnede. Ben een stuk fitter dan dat ik na mn eerste bevalling/keizersnede was. Scheelt ook wel dat k nu maar 700 ml bloed ben verloren ipv toen 2,5 ltr. ook heb k nu van te voren 2 zakjes via infuus heb gekregen wat schijnt te helpen om je bloed sneller aan te vullen, dit doen ze standaard bij geplande keizersnede (in dit ziekenhuis dan)
    klein nadeel was alleen wel dat de avond van te voren toch spontaan de bevalling op gang was gekomen. Ik had om 6 u 's ochtends dan ook 1 cm ontsluiting en om de 3 min fikse weeen. Daar had k even niet op gerekend......Maar goed, k ben toen als eerste geholpen ipv als 2 dus dat was wel fijn voor mij!
    Ondanks die weeen, die niets waren vergeleken bij de vorige keer, ging k wel een stuk relaxter de OK in. Heb alles een stuk bewuster meegemaakt. Dat was wel prettig!
    K moest daarna nog wel even naar de verkoever toe, na 3 kwartier mocht k dan eindelijk naar de afdeling toe waar mn man en kind op me wachtten.
    groetjes Mirjam

6. Fransa

Fransa Niet meer actief

Mirjam, gefeliciteerd!! Super zeg! Mooie naam ook. En dat meisje dacht jullie toch nog even te snel af kunnen zijn...
    Ik vond het ook een groot verschil met de spoedks, je gaat er toch echt een stuk meer voorbereid en fitter in. Je bent dus al lekker aan het genieten van jullie meisje!

Hier even wat minder actief geweest. Had tot maandagochtend hulp in huis. Nu dus sinds maandag weer alleen en nu ook wat meer tijd voor andere dingen. Blij dat ik het weer alleen mag doen hoor. Hulp is fijn maar op een gegeven moment heb je het ook wel gehad met anderen over de vloer. Wil ook eens een keer op m'n man ofzo kunnen mopperen zonder dat iemand mee kan luisteren...

Verder gaat het hier prima. Morgen nacontrole bij de gyn. Mannetje is vandaag alweer 4 weken, dus gaat lekker!

Moet zeggen dat ik sinds vanmiddag zo'n zeurderig ongesteldheidsgevoel in m'n onderbuik heb. Vloei ook nog steeds een heel klein beetje. Maar goed, we zullen morgen wel zien of het allemaal goed zit. Moet ook nog even nadenken over anticonceptie. Mmmm... dat maar voor vanavond op de agenda zetten...

Kom gauw weer wat vaker buurten en meekletsen!

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

~~ Bevallen na een eerdere keizersnee ~~

----------------------------

Fransa - 2e kindje - onregelmatig en halverend hartritme van zoonlief - nu gekozen voor geplande keizersnede - 28-01-2011 19 januari: via geplande keizersnede bevallen van een jongetje
    Ukkepuk-2e kindje-niet vorderende ontsluiting (stopte bij 8-9cm)-hopelijk deze keer vaginale bevalling- 31-1-2011 2 februari: vaginaal bevallen van een jongentje
    Mirjam- 2e kindje-kindje daalde niet in, 5cm ontsluiting bleef steken- nu geplande keizersnede in overleg met gyn (had keus)- 17-02-2011 3 februari: via geplande keizersnede bevallen van een meisje
    Debby- 2e kindje- hoge bloeddruk en stuit met 34+4- hopelijk vaginale bevalling- 22-02-2011
    SuLa - 2e kindje - geplande keizersnede ivm stuitligging en geen goed gevoel hebben over natuurlijke stuitbevalling - huidige zwschap kindje met 33+1 in hoofdligging, dus hopelijk natuurlijke bevalling - 1-3-2011
    Arri - tweede kindje - onverklaarbare pijn en stuitligging - nu liefst vaginaal - 9 mei 2011
    Miek - 2e kindje - bevalling duurde te lang, hartslag daalde tever en daardoor spoedks - hopelijk nu weer keizersnede - 20-05-2011
    Dagdromer - 2e kindje - ligging en grootte van de baby spoedks - weet nog niet wat ik wil - 15-04-2011
    Mamavanjuul - 2e kindje - niet vorderende ontsluiting, koorts en wegzakkende hartslag - nu liefst vaginaal - 20-04-2011

8. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    mirjam, van harte met jullie dochter!! Hele mooie naam ook! Staat ook op mijn lijstje :D

Hier gisteren de laatst controle bij de vk gehad. Eerstvolgende keer is bij de gyn. Meteen een groeiecho gehad en tot nu toe lijkt alles normaal. Geen hele kleine maar ook geen hele grote baby. 4 maart gyn. en ben benieuwd wat die me gaat vertellen.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden.

Ik kom even snel melden hoe mijn bevalling is gegaan.
    Ik ben afgelopen zaterdag in geleid. Ik ben tot 5 cm ontsluiting gekomen, helaas wilde het daarna niet vorderen en is het alsnog een keizersnee geworden. Omdat ik koorts kreeg tijdens de bevalling is mijn ventje 4 dagen opgenomen geweest op de couveuse maar nu is alles ok dus zijn we lekker thuis!

Ik kom snel alles bijlezen!

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    @Debby. gefeliciteerd met je ventje! KLinkt als een pittige bevalling en keizersnede. Baal je ervan dat het niet vaginaal gelukt is? Wel fijn dat jullie nu gewoon lekker thuis zijn! Laat je maar lekker verwennen!

11. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Hé, wat leuk om hier weer even van actieve verhalen te lezen!!

Debby, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!! Mogen we de naam weten?
    Wel pittig zeg: vaginaal een eind gekomen, en dan toch een keizersnede... Weet je wat de reden was van niet vorderende ontsluiting? Hebben ze sneller ingegrepen omdat je voorgeschiedenis een keizersnede was?

En de reden van de inleiding... heb je die al verteld?
    Aiai... wat een vragen hè?
    Geniet lekker van je gezinnetje!! :) Knap lekker op en laat je goed verwennen!

Fransa, leuk om weer wat van je te horen! gek hoor dat vloeien en die pijn... heb je nog gebeld naar de gyn?
    Wat heerlijk dat je zolang hulp in huis hebt gehad! Wat voor hulp? Familie/vrienden?
    Morgen controle gyn... ben benieuwd!

Mirjam, wat bijzonder lijkt het me dat de bevalling toch nog zelf begint terwijl de keizersnede gepland staat... Was het kindje er wel helemaal klaar voor!! Dat is wel een prettig idee, lijkt me!
    Fijn dat je herstel beter gaat!!
    Hoe gaat het met Lianne?

Weten jullie wat heftige steken in de vagina betekenen? Dit kan toch nog geen indalen zijn? Het zijn flinke prikken/steken naar onderen... heel apart gevoel. Herken ik ook niet van de vorige zwangerschap.

Groetjes, Arri

12. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hey meiden,
    Mijn excuses dat ik hier niet al te actief ben.

Ben nu 38+2 en moet elke week 2 ctg's laten maken omdat de baby aan de kleine kant is.
    Omdat verder wel alles oké is, mag ik natuurlijk proberen te bevallen.

Vandaag tijdens het ctg bleek mijn bloeddruk echter te hoog: 140/105, en dat bij meerdere metingen. Gelukkig zijn mijn bloed en urine oké.
    Nu moet ik zaterdag weer terug voor het hele circus en wordt bekeken hoe en wat m.b.t. de bevalling.
    Ik vind het mega spannend en zie er toch ook wel weer tegenop.... Ik hou jullie op de hoogte.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dank jullie wel meiden!

Mijn ventje heet Sam Pramod.

De reden van de niet vorderende ontsluiting was dat mijn kereltje te groot is. Hij woog 4320 gram.
    Ja ik baal best wel, vind het echt heel jammer. Maar ik ben wel blij dat ik nu weet hoe weeen voelen. (ondanks dat het niet echt lekker voelt ;))

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hey meiden,

Ik ook niet lang van me laten horen hier. Het gaat hier wel redelijk!
    Ben wel ontzettend moe en heb het idee dat de kleine steeds overdwars gaat liggen. Vorige keer tijdens de echo lag ze onder ste boven.
    Dus hoop dat deze kleine eigenwijze alsnog goed gaat liggen, en anders gaan we voor een geplande keizersnede.
    Ik laat zo wie zo geen draaipoging doen.

Nadeel van overdwars liggen is dat mijn buik nog meer in de weg zit!
    Daarnaast last van mijn onderkant, last van mijn bekkenbodem.

Al met al: De laatste loodjes zijn aangebroken ;)

Maandag weer controle met echo, ben benieuwd!

15. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Debby, is Pramod zijn tweede naam?

mamavanjuul, hoe is het er inmiddels mee? Al meer zeker hoe het kindje ligt? Hoe was de echo maandag? Hoe vind jij het dat je misschien een geplande keizersnede krijgt?

Mag ik heel even mijn gevoel van me afschrijven... :(
    Zit er een beetje doorheen!!
    Vanmorgen controle gehad bij de vk; en waar ik al zo bang was, blijkt te kloppen... ook ons tweede kindje ligt in stuit! Zoals jullie misschien weten staat vaginaal bevallen bovenaan mijn lijstje... zou het zo graag willen doen; kijk er helemaal naar uit. Misschien niet reëel, maar liever zo dan er helemaal tegenop zien toch?
    Maar door dit bezoek aan de vk ben ik niet zo zeker meer van een vaginale bevalling en moeten we ons misschien toch maar gaan voorbereiden op een geplande keizersnee... :( Het is zo'n enorme teleurstelling voor me; Heb ook eerst even een potje getraand toen ik thuis kwam... Natuurlijk geeft de vk aan dat het kindje nog kan gaan draaien en dat met 29 weken nog heel veel kindjes in stuit liggen, maar geeft daarbij ook wel aan dat als ons eerste kindje ook een stuitliggertje was... dan...
    Hoe moet ik hier nu mee omgaan?
    Daarnaast was mijn hb ook te laag; moest gelijk door naar het lab om daar bloed te prikken; vrijdag de uitslag. Had hier al wel een beetje rekening mee gehouden; ben de afgelopen weken veel meer moe dan een aantal weken geleden.
    Al met al was het dus niet een super leuk bezoekje aan de vk... Wie kan mij opbeuren??

Groetjes, Arri

16. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    arri, houd hoop. Ik had bij de vorige controle ook nog een stuitliggertje en mijn eerste is zelf bij 36 weken pas gedraaid. Inmiddels een nieuwe controle gehad en toen lag ze met het hoofdje naar beneden. Kan nog alle kanten uit. Hoe moeilijk het ook is laat het op je af komen zoals het komt. Ikzelf zou bij een stuit persoonlijk meteen voor een keizersnede kiezen. Maar die keuze kunnen alleen jij en je partner samen maken.

17. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Even een korte en snelle update over ons.
    Ik begin nu eindelijk na 3 weken wat op te knappen. Heb heel erg veel last gehad van de hectingen/knip. Ben paar keer naar ziekenhuis geweest ter controle/onderzoek. Heb extra pijnstillers gekregen die ik nu eindelijk wat kan afbouwen. Daarnaast erg pijnlijke spruw gekregen. Brand flink...
    Zoonlief is vanaf 's middags erg onrustig. Gaaat avond en nacht door. Veel nachten tot 5uur wakker geweest. Gisteren zijn we naar osteopaat geweest. Hopelijk zien we snel wat verbetering wnt hij is dan vaak niet te troosten. Erg zielig.

Dus best pittige weken achter de rug gehad vandaar dat ik zo weinig hier ben geweest. Hopelijk binnkort meer reacties voor jullie...

18. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ukkepuk, dat klinkt niet als een heel ontspannen kraamtijd! fijn dat je inmiddels een beetje het ritme hebt gevonden.
    Hoe is het met je spruw? Heeft Luuk het ook? Was er iets bijzonders met je hechtingen?
    Leuk om weer even iets van je te horen.. Hopelijk binnenkort weer met dan alleen heel goed nieuws!!

Dagdromer, was jouw eerste kindje ook een stuitliggertje?
    Waarschijnlijk kiezen wij ook direct voor een keizersnede... vind het behoorlijk veel risico om vaginaal te bevallen van een stuit én na een keizersnee.
    Heb me voorgenomen om tot de volgende controle nog even hoop te houden... dus nog 3 weken rekening houden met een vaginaal bevallen!!

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik lees hier nog steeds mee met jullie en weet niet of het mijn plek is.....maar SuLa ligt op het moment in het ZH te bevallen van haar 2e wondertje! Weeen begonnen vanmorgen en nadat ze met regelmaat kwamen, is ze naar het ZH gegaan. CTG in orde, vliezen spontaan gebroken, maar het wilde tot het middaguur nog niet erg vlotten met ontsluiting.
    Er is mss sprake van beginnend HELLP-syndroom...
    Als ik wat weet, post ik meer!

20. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Hi Arri,

Ik bemoei me er even mee, heb zelf een keizersnee gehad ivm stuitligging en houd jullie verhalen af en toe in de gaten in verband met een eventuele volgende zwangerschap.

Bij mij was het te laat maar mijn verloskundige had goede ervaringen met moxa therapie, een soort accupunctuur om de baby te laten draaien. Aangezien jij nog niet zo ver bent en graag een vaginale bevalling zou willen, is het misschien iets voor jou? Op www.stuitlig.nl lees je er meer over.

En vanaf hier; SuLa: sterkte!!

Deel Deze Pagina