@ Ukkepuk: ja idd er komt alleen bloed als het dus al "te laat" is.. en dat moeten we niet hebben natuurlijk toch maar eens goed navragen aan mijn gyn als het zover is.
en ook ik ben benieuwd...!! Hier weet ik gewoon niet meer of dit kindje in stuit ligt... Wil van alles voelen... Las van de week in 'Veilig zwanger' dat je bij hoofdligging gekriebel onderin voelt van de handjes en bovenin kan je buik alle kanten opgaan vanwege de voetjes. Bij stuitligging krijg je meer flinke trappen naar beneden. Nu is het zo dat ik bovenin meestal een harde bobbel voel, maar het lichte gekriebel zit toch echt beneden en de harde trappen en bewegingen zitten meer halverwege mijn buik... Hoe zou dit kindje dan liggen? Ik wil zo graag zekerheid... Maar ach,die zekerheid krijg ik pas met het volgende bezoek aan vk of met een echo en dan nog kan het nog draaien... Het houdt me erg bezig!
volgens mijn gyn mag dat gewoon. En ze vertelde ook dat ze het aan de baby merken als er iets met het lidteken is, en die wordt in de gaten gehouden. Mijn ruggeprik mogen ze alvast klaarzetten
Hoi arri, sorry voor de late reactie! Ja ik heb op al mijn vragen antwoord: Percentage scheuring bm tijdens bevalling; 2 op 1000, nihil dus Weeën opwekkers: mag, je mag alleen geen gel ivm het niet hebben van controle hierover. Ruggenprik: ja geen probleem! Hoe voelt scheuring evt: geen idee... Nee kan ik me voorstellen, je bent immers een man Hij heeft wel duidelijk in het dossier vermeld dat ik hierop in de gaten gehouden wil worden tijdens de bevalling. Erg fijn zo'n man! Nog meer vragen mevrouw want we moeten nu wel afronden... He knakker, jij loopt uit, niet ik! En Oja niet onbelangrijk; ze groeit nog steeds goed! Ze zit precies op de middellijn. Mama blij
Zoals jij het beschrijft voel ik het ook! En hier lag ze met koppie naar beneden. Inderdaad, beneden gekriebel en zo rond mijn navel gekonkel en gedraai = kontje ofzo?
Hier werd ook gezegd dat je door verschillende factoren tijdens de bevalling kan merken dat het litteken aan het scheuren is. Door bloed in de catheter (als je die hebt) en door onverklaarbare pijn tussen de weeen door. Ik vind het ergens wel eng hoor. Ook al is de kans nog zo klein en is mijn litteken nu goed bestudeerd. Nergens een dunner stuk in mijn baarmoeder dus zag er gewoon goed uit. Heb het eigenlijk nog niet over pijnbestrijding gehad. Volgende week eens een agendapuntje van maken.
Ik heb morgen weer een afspraak, en zal het ook even aanhalen, het hele litteken gebeuren. Heb nu ook sinds het weekend vreselijke bekkenpijn en een heel naar gevoel in de vaginastreek. Constant steken...heel pijnlijk.
ben erg benieuwd naar de antwoorden... heeft iemand enig idee hoe een natuurlijke bevalling zo veel mogelijk gestimuleerd kan worden? mijn bevalling is alles behalve soepel verlopen (2 weken overtijd, ingeleid, zwaar aan de weeenopwekkers, ontsluiting wilde niet vorderen, wel persdruk geen persdrang etc etc) uiteindelijk bleek ons meisje in sterrenkijkershouding te liggen en kon ze dus de spildraai niet maken en ook met de vacuüm draaide ze niet... vandaar dus de keizersnede. nu wil ik een volgende keer dus echt hééééééél graag natuurlijk bevallen maar als de bevalling niet natuurlijk op gang komt zal de kans bijna nihil zijn dat dat gaat lukken... eigenlijk wil ik er wel alles aan gedaan hebben om een natuurlijke bevalling voor elkaar te krijgen, dus dacht zelf misschien aan strippogingen vanaf 38 weken ofzo, maar weet dus niet of dat dat gedaan wordt.. iemand andere ideeén?
Waha...ik word gek!!!! Kleine is weer gedraaid en ligt met het koppie boven in. Daarnaast loopt ze voor op op schema, dus heel veel tijd om te draaien is er niet. Heb nu tot 24 maart gekregen en dan MOET ze met haar koppie naar beneden liggen. Anders gaan we de mogelijkheid bespreken voor een draaipoging f een geplande keizersnee Heel spannend allemaal dus! Pijnen komt van zwangerschapsischias & bekken. Dus de laatste loodjes zijn nu echt aangebroken! Goede nieuws is dat als de bevalling nu begint, ze gewoon mag komen, omdat ze nu ruim 2 kilo is!!! Litteken: Is bij mij helemaal niks van te zien op echo's. Daarnaast hanteren ze tijdens een vaginale bevalling een aantal criteria om het litteken in de gaten te houden. Deze wilde hij mij niet vertellen Hij zei: Anders ga je de komende weken van alles voelen! Sorry voor het echo berichtje...maar ben een beetje beduusd...
Mumtobe, ik dacht toen ik je verhaal las, he dat heb ik eerder gelezen, dit verhaal ken ik maar dat klopt natuurlijk hahaha Andere naam he
@ mamavanjuul: Kan me voorstellen dat je een beetje beduusd bent door dit alles.. laat het allemaal even rustig op je inwerken. ik hoop dat je meisje nog besluit uit zichzelf te draaien. @ Rianne: haha onder die naam kletste ik ook mee bij de aug. mama's hoor
Rianne, ik ben verbaasd jou hier te zien... Kletste je hier al mee? Heb je voorbij zien komen bij de mei-mama's. Maar daar klets ik niet meer mee. Mamavanjuul, ai, dat is inderdaad wel even vreemd... dat kan dus ook nog! Lag Julia ook in stuit? Mag je geen stuitbevalling doen na een keizersnee? Daar ben ik wel benieuwd naar... hier lag ons eerste kindje in stuit. En nummer 2 lijkt ook nog verkeerd om te liggen Voor jou wordt het nu ook steeds meer aftellen hè? Mumtobe, ik kan je geen antwoord geven op je vragen... je hebt van die leuke bakerpraatjes als ananaskernen eten en veel traplopen... Maar tja, daar zal een bevalling niet mee starten zolang het kindje er niet klaar voor is. Heb geen idee hoe ze dat met strippen doen.
@mumtobe ik zou dit echt bespreekbaar maken met je gyn of vk! Ik heb zelf duidelijk wat 'angsten' bij mijn gyn neer gelegd en daar staan ze echt wel voor open om dit 'bespreekbaar' te maken, wat de mogelijkheden zijn. En gewoon geen genoegen nemen met; 'we gaan het allemaal nog wel zien'. Nee dat is niet het goede antwoord. Ik wil het antwoord horen op de vraag: welke mogelijkheden zijn er om dit te voorkomen gezien de vorige ervaring. Zoals je een geboorteplan kunt maken (wat erg verhelderend kan werken) kun je er ook al wat eerder aan beginnen om zo te bedenken wat je graag zou willen. En zoals hier; ga op zoek naar ervaringen! Dan krijg je ook antwoorden op vragen voor jezelf, of vragen die je bij je vk/gyn neer kunt leggen. Succes!
@Mumtobe: ik heb begrepen dat ze kunnen inleiden d.m.v. een soort waterballonnetje dat dan je baarmoeder week moet maken. Als er ontsluiting komt, valt het ballonnetje vanzelf weer naar buiten. Maar.....ik heb ook gehoord dat het bij sommige vrouwen geen zoden aan de dijk zet! Een kennis van ons heeft zo 3 dagen in het ZH gelegen en daarbij is dus ook 3x (of meer) zo;n ballonnetje ingebracht en deed het niks...
Een stuitbevalling is niet eens te sprake gekomen, dus ik denk niet dat het een optie is. Niet dat ik DAT nou zo'n fijn idee vind Julia was een sterrekijker... Maar ik neig toch echt wel naar een geplande keizersnee al ze over 2 weken nog niet goed ligt....is toch min of meer bekend terrein
Mumtobe, ja ik weet wel dat je onder dezelfde naam in augustus mee deed maar het kwartje moest toch even vallen, ik ben toch niet meer gewend aan die namen hoor maar Dimara deed het hem, toen vatte ik hem Arri, ik klets ook mee bij mei niet heel veel maar doe het wel hoor, ik zie jou daar niet, toch? Of zit je in het andere mei topic? Er zijn er twee en ik lees ze allebei maar ik schrijf nu maar bij eentje.