Man, wat gaat deze week langzaam voorbij zeg! Zusje ligt nog steeds niet goed...donderdag afspraak in het ziekenhuis en dat moet ze gedraaid zijn. Wie heeft er trouwens ervaring met een geplande keizersnee, ik alleen met de spoed Hoe lang lagen jullie in het ziekenhuis? en ligt je kindje de hele tijd bij je op de kamer als alles goed gaat? Hoe gaat dat dan als je borstvoeding geeft, want je kan toch helemaal je bed niet uit? Begin me toch een partij zenuwachtig te worden!
Ik heb dus een spoedks en een geplande keizersnede gehad. Bij een geplande keizersnede krijg je dus een tijd om je te melden in het ziekenhuis (bij mij om 10.00 u). Ik werd naar de verloskunde gebracht en in mijn kamer (we lagen met 2, maar de andere mevrouw lag in de OK) geinstalleerd. Ik zou om 13.00 uur bevallen/geopereerd worden. Eerst 20 minuten aan CTG en toen kwamen ze om 10.45 uur ineens met infuus en katheter! Bleek dat mijn operatietijd vervroegd was naar 11.30 uur! Even later dus naar de OK gereden, man omgekleed, ruggeprik gehad en om 11.37 uur was onze 2e dochter geboren. Daarna deden ze de onderzoeken en nam de kinderarts haar mee. Mijn man is meegeweest met de onderzoeken en heeft de navelstreng verder afgeknipt (was hier standaard, maar anders alvast even naar vragen!) Dit is ook gefilmd en in de OK zijn foto's gemaakt. Ik werd gehecht en toen moest ik even naar de verkoeverkamer. Na een half uurtje was ik op de kamer, waar mijn man met onze dochter zat. Zij werd bloot op mijn borst gelegd (had ik gevraagd, want dat had ik bij mijn oudste gemist!) en na een half uurtje ging ze op zoek naar de borst. De volgende ochtend ging het infuus en katheter eruit en dan ga je dus wel zelf (ev, met hulp) douchen en plassen. Ik ben woensdag bevallen en mocht eigenlijk vrijdagochtend al naar huis. Helaas zag onze kleine meid erg geel en was ze teveel afgevallen, waardoor we een dagje langer moesten blijven.
Dat wil ik dus ook!!! Vorige keer heeft het, met name door complicaties bij mij en Juul, ruim 4 uren geduurd voordat ik haar even 10 minuten zag en toen had ze al kleertjes aan. Is bij ons ook standaard dat ze de navelstreng langer laten, zodat papa die symbolisch kan doorknippen. Heb inderdaad ook heeeeeeeeel veeeeeel foto's van de spoed. Daar ben ik de verpleegkundige nog steeds dankbaar voor! Ze heeft echt overal foto's van gemaakt, ze zei nog: lang leve de digitale camera's! Ik blijf wel doorgaan met foto's maken!
Ja, hier ook...heerlijk he? Ik heb dus allerlei dingen opgeschreven die belangrijk voor mij/ons waren en heb die vantevoren met gyn en verpleegkundige overlegd...... Bijv.: mijn man de navelstreng door laten knippen, kind bloot bij mama en meteen bv proberen (was bij de oudste pas na 12 uur!!!) etc...
jullie hebben er vast wel van gehoord maar google even op 'geboorteplan' Daar staat een voorbeeld en 'invulblad' van een geboorteplan. Hoe wil je dat alles gaat. Ik heb een soort notitie veld in mijn telefoon waar ik een 'memo' op heb die geboorteplan heet. Iedere keer dat me wat te binnen schiet over de bevalling en hoe ik het wel of niet wil schrijf ik het op. Is echt super handig! Op de site van mijn ziekenhuis zijn ook patientenfolders te downloaden. (zoals die van een geplande keizersnede) In ieder zkh is dat weer anders namelijk. succes!
en ook hier grote dankbaarheid voor het verplegend personeel wat voor ons de foto;s heeft gemaakt! Echt super!!! Zij weten tenminste ook WAAR ze foto's van moeten maken (en waar niet) tijdens de geboorte op de ok. Dit werkt ook erg goed mee aan het verwerkingsproces als het een spoedkeizersnede is. Alles ging zo snel dat de helft langs je af gaat, en veel dingen zie je niet gewoonweg omdat je plat op een bed ligt en niets kunt!
Inderdaad, bij mij heeft het zeker geholpen om het te verwerken en een beter beeld te krijgen bij wat ik allemaal voelde
Had ik al verteld dat ik zooooo zenuwachtig ben voor morgen t`is ook zo dubbel: Als ze niet draait, weten we waar we aan toe zijn en gaan we voor een geplande keizersnede: Dat gaan we dus moren bespreken. Aan de ene kant: Heerlijk, weten we waar we aan toe zijn! Aan de andere kant: Het lijkt me ook geweldig om een gewone bevalling mee te maken, gewoon te herstellen en binnen een paar uur thuis te zijn. De draaipoging ga ik niet doen, heb er over gelezen en lijkt me helemaal niks. Maar goed, morgen dus afspraak, ben benieuwd: Zouden ze gelijk een datum prikken?
oh mamavanjuul, ik begrijp je helemaal!! met een keizersnede heb je toch iets 'gemist'. En als er geen directe aanleiding is om niet 'gewoon' te bevallen dan is het idd zo ontzettend dubbel... Je vorige was natuurlijk wel hetzelfde verhaal dus het zat er wel in dat dit weer 'kon' gebeuren. Wel KLOTE iig, dat je niet zelf mag kiezen.. Het is de onmacht die we hebben over iets wat we zo graag zelf willen doen:x Iig veel sterkte morgen! x
Kun je dat aangeven dat je graag je kleintje bij je wilt na een keizersnede. Ik weet nog dat onze zoon bloot bij mijn vriend op de borst heeft gelegen omdat ik nog op de OK lag. Dit vond ik echt super jammer.
Hallo hier!! Kom ook maar even langs... ben de laatste dagen enorm moe, kapot en brak Dat stomm hb... ben totaal mezelf niet; heel prikkelbaar en overgevoelig. Baal er echt van. Hoop snel weer de oude te zijn... Het zwanger zijn ben ik nog niet zat, maar het moe zijn wel. Vandaag ook veel harde, pijnlijke buiken, last van mijn rug, gespannen buik/rug Okay, genoeg geklaagd... Sinds vandaag twijfel ik weer over de ligging van het kindje. Heb toch wel weer een flinke bobbel bovenin en het getrappel is met name beneden... Maar ik wil er nog niet al te veel over in zitten; dinsdag de controle... Mamavanjuul, ow, kriebels zeg... Snap het helemaal; kan me je zenuwen helemaal voorstellen... Ben reuze benieuwd hoe het morgen ligt; welk gevoel heb je zelf? hier heeft ons dochtertje na de geboorte de hele tijd bij mij gelegen totdat we op de kamer waren... heerlijk; het was een primeur in het ziekenhuis!! Zal dit zeker weer aankaarten als het toch weer een keizersnede wordt. Wel goed om aan te geven dat je het kindje bijv. geen kleertjes aan wil doen, alleen een doek om daarna lekker bloot op je te krijgen... Nog niet aangedacht! hier ook veel foto's van de operatie/geboorte en daarna. Was ook zo'n lieve zuster LovingMom, in de meeste ziekenhuizen komt je partner even met het kindje bij je, en gaat daarna naar de afdeling. De moeder wordt gehecht en komt even op de uitslaapkamer om daarna ook naar de afdeling te gaan. Groetjes, Arri
Woehoe!!! Ze is gedraaid!!!! Volgens de handen van de co-assistente en de gynaecoloog lag ze nog in een stuit, maar volgens de echo toch echt niet! Mooi met het koppie tegen mijn bekken aan! Dus nog niet ingedaald! Pfieuw! Nu ga ik lekker genieten van mijn verlof!!!
Ja HEEEEL BLIJ, vooral als dat de aanleiding van keizersnede is geweest!!!! succes met blijven zitten!! hou ons op de hoogte!