Bevallen na een keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Superano, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    mamavanjuul, nu mogen we allebei wachten tot de bevalling zich aan dient. Er zit niet veel tussen onze uitgerekende datums. Vind je het spannend of heb je nu zoiets van laat maar komen nu beebje goed ligt??

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Esmee: ja, dat was inderdaad de reden waarom er een keizersnede ingepland zou worden!

@Dagdromer: Ja, spannend hoor! Het kan nu zomaar gebeuren!

Ben er nog niet heel erg mee bezig....het mag wel komen, ben er wel klaar voor. Maar vorige keer 41 weken en 5 dagen zwanger geweest, dus daar ga ik nu ook wel een beetje van uit. Uit zelfbescherming er nog niet heel veel mee bezig. Vorige keer werd ik gek van het wachten...

En jij...klaar voor?

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Mamavanjuul: ben je nu niet bang dat beebje alsnog terugdraait? of kan dat niet meer?
    ik zou zoiets hebben van laat NU maar komen.. nu ligt hij/zij goed hahaha

4. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    mamavanjuul, ik ben er ook niet zo mee bezig. Vorige keer ook de 40 weken voorbij gegaan (40+4 dus valt nog mee) maar ook ik ga daar maar van uit. Kan alleen maar meevallen. Verder is de schilder nu pas klaar in huis dus morgen nog hier en daar voorjaarsschoonmaak houden en dan heb ik hopelijk meer rust. Dan nog even uitrusten en dan mag ze van mij komen :D

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Dagdromer: Ja, volgens mij is dat bij mij ook de reden geweest dat ik zo lang heb doorgelopen: Had totaal geen rust in m'n kont, lag nooit lekker op de bank of op bed.

Nu wel, maar ja....ook een peuter van 2 rondlopen. Maar ik pak nu echt alle rustmomenten. Overdag ook even naar bed.
    Misschien helpt het ;) is mijn lichaam er eerder klaar voor ofzo...

@Mumtobe: Volgens de gyn is de kans nu veel kleiner dat ze nog omdraait, omdat dit de natuurlijke positie is in deze fase van de zwangerschap. Een stuit is nu tegennatuurlijk.
    Schijnt dat tot de 36 weken nog zo'n 30% in een stuit ligt en bij de uitgerekende datum nog 3%.
    Dus de kans is klein, maar natuurlijk wel aanwezig. Ik hoop het natuurlijk niet!

Maar heb nu elke week controle, dus elke week een echo...we zullen het zien...

Maar heb het wel goed gevoeld toen ze ging draaien hoor!!!!
    Heef 2 uren geduurd, dacht dat mijn vliezen zouden breken, zoveel druk stond er op.:) Maar ik dacht dus dat ze gewoon om haar as was gedraaid! Dus niet, haha!

6. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    ik stond de dag na de keizersnede zelf onder de douche en mijn kindje te verzorgen. Ik denk zelf dat ik met een vaginale bevalling veel langer van de been af zou zijn. Ik hoop ook, dat als we gaan bevallen het weer een keizersnede wordt.... ik voor mij hoef de ervaring van vaginaal bevallen helemaal niet mee te maken! Maar heb je wat te kiezen?

7. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Nadat onze jongen was onderzocht heb ik hem bij mij gehad, nog in de ok. Daarna moest ik naar de recovery ruimte, maar mijn man heeft toen echt een onverbrekelijke band met hem gesmeed, ik ben ervan overtuigd dat een deel van de oorzaak is dat hij meteen in de eerste twee uur lekker op pappa's arm heeft gelegen. Zijn band met mij is er niet minder om. Dat is toch alleen maar fijn? Ik gun dat pappa van harte. Zou ik zo weer doen, zo'n keizersnede!

8. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    heb helemáááál niet het gevoel dat ik iets gemist heb met een keizersnede: sterker nog, ik zou zo wéér voor een keizersnede kiezen!!

9. Tanya

Tanya Bekend lid

27 jul 2010
    668
    0
    0
    Geplande keizersnede. Twee nachten in het zh. Kindje vanaf het eerste uur lekker bij mij op de kamer in een doorkijkwiegje, direct naast mijn bed. Kon m zo lekker aaien en bekijken. Hééérlijk!! Genoten van die tijd. Tweede nacht kindje al zelf verzorgd. Je kunt de eerste nacht je bed niet uit, de tweede nacht wel. De katheter is dan weg. Eerste nacht komt de zuster je kindje aangeven voor bv. Ging echt perfect. Zou het zo weer doen!!!

10. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Tanya, zo dan was jij snel herstelt. Ik heb de eerste week na mijn keizersnede echt helemaal niets kunnen doen. Douchen ging moeizaam met hulp van mijn vriend of de kraamhulp en een luier verschonen of mijn zoon in bad doen kon ik pas op de laatste dag dat ik kraamhulp had. Nu had ik tijdens de bevalling die vooraf ging aan de keizersnede ook al aardig wat bloed verloren dus misschien dat dat heeft meegespeelt in het herstel.

mamavanjuul, en? rommelt er al iets? Ik heb zo ontzettend last van mijn darmen dat ik soms denk dat het begonnen is maar helaas moet ik dan kort na die krampen naar het toilet en dan is het over, haha! Ik begin nu tot rust te komen dus van mij mag het gaan beginnen!! Ik zie er wel tegenop maar ja, je kan het maar gehad hebben :D

11. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @mamavanjuul: hoe 'liggen' de zaken ervoor???

@dagdromer: spannend! ze zeggen wel dat je lijf zich van te voren gaat 'reinigen' alvorens de bevalling begint.. :D

@Tanya: dat is wel een heeeel snel herstel dan! Ik kon de volgende dag wel uit bed maar mocht nog niet alleen douchen. WC ging prima alleen duurt het wat langer omdat je echt een 100 jarige oma bent met dat tempo. Ik was ook wel snel moe dus ik kon wel het bedje naar de verzorgkamer rijden maar de rest liet ik de verpleging doen want dat ging dan niet meer..
    Ik ben er wel van overtuigd dat je, door te blijven bewegen (maar niet tillen enzo!), sneller hersteld. Je conditie is eerder terug dus je kunt ook eerder voor de kleine zorgen.

En ik denk ook omdat jou zoon al 4 is (en heel zelfstandig) dat je eerder voor een keizersnede zou gaan. Die van mij is nog geen twee en heeft nog veel aandacht nodig. Een keizersnede zou hier niet bij helpen. Ik hoop dus op een gewone bevalling!:D

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Tanya: Ik was ook redelijk snel weer hersteld, hebben geen kraamzorg meer nodig gehad thuis. Maar vond het rondom de keizersnede allemaal chaotisch. Maar ja, het is dan ook niet voor niks een spoed geweest :D

@Dagdromer: Mwah.....soms rommelt het wel wat...harde buiken, steken enz.
    Maar inderdaad, door het rommelen zit ik zo 3x op de wc, en dat terwijl ik staaltabletten slik, hahaha!

Morgen weer controle...ben benieuwd of ze nou al eens is ingedaald, want dan kan ze niet meer draaien ;)

13. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    mamavanjuul, succes morgen bij de controle! Ik mag donderdag weer.

Esmee, ja dat heb ik ook wel eens gehoord van dat je lichaam zich gaat reinigen maar dat zou hier betekenen dat mijn lichaam daar al weken mee bezig is. Zit inmiddels zelfs aan de roosvice stop. Maar ja, zeg nooit nooit. Stan is met 40+4 geboren dus we wachten nog maar gewoon geduldig af.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nu zo op het einde ben ik toch elke keer wat zenuwachtig voor de controle....gek hoor! Heb er echt 36 weken geen last van gehad.
    Oke, de eerste 2x wel, maar daarna niet weer ;)

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    **WOEHOE: DANST DOOR DE KAMER***

Ze is ingedaald!!!!

Niks niet keizersnee, kleine ligt precies in het midden van mijn bekken, er al in, moet heel gek lopen wil deze nog anders gaan liggen.
    Volgens de gyn is ze er helemaal klaar voor en is het nu afwachten tot het gaat beginnen!

Krampen in de lies en steken in de lies, wijzen er vaak op dat de baarmoeder aan het werk is. Kan dus komen van het indalen, of dat ie al aan het verweken is.

Pfff....weer een zorg minder!:D:D:D:D:D:D

16. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    FIJN!!! dat is inderdaad een hele zorg minder! en wie weet hoef je niet langmeer te wachten :)

17. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    mamavanjuul, wat fijn!! hoop dat ik morgen hetzelfde te horen krijg al ben ik bang dat deze beeb nog lang niet ingedaald is.

18. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    [/QUOTE]

Zo, weer even naarboven getoverd! ik mijn hopelijk keizersnede veranderd in vaginaal. Heb iets meer vertrouwen in de bevalling gekregen door een gesprek in het ziekenhuis. En met een drukke peuter is een keizersnede toch minder een optie denk ik maar... maar fijn dat het kan als het moet, ze zullen me nu niet lo lang meer laten aanmodderen als de eerst keer :)

19. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    dagdromer, voor jou zit het er ook al bijna op, spannend hoor!!! hopelijk ligt jouw beebje ook goed!

20. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Hè, ineens weer flink geklets hier! Gezellig!!
    Gisteren ook controle gehad; en ook ons kindje ligt nog met het koppie naar beneden, het lag nog bewegelijk in het bekken, maar 2 weken geleden lag het nog het bekken. Dus krijg ook steeds meer het vertrouwen dat het draaien niet meer gaat gebeuren!
    Gisteren ook de laatste controle bij de vk gehad; nu wachten op de oproep van de gynaecoloog. Gek hoor.

Mamavanjuul en dagdromer, spannend hoor voor jullie... het gaat opschieten, maar het kan inderdaad ook nog een tijd wachten... Spannend! Ik ga dit topic toch maar weer even iets trouwer volgen; ben reuze benieuwd naar jullie verhalen.
    Vorige week is een vriendin van mij vaginaal bevallen na een eerdere keizersnee; alles goed gegaan!! Ze heeft het goede voorbeeld gegeven!

Verder gisteravond de eerste avond van Samen bevallen gehad. Mijn man en ik volgen 2 avonden deze cursus bij de cursusleidster thuis. Echt super! Krijg gewoon bijna zin in de bevalling... de cursusleidster was ook erg positief over het ziekenhuis, over de mogelijkheden e.d. Dus heel fijn om te horen.

Miek, wat fijn dat je nu meer vertrouwen lijkt te hebben... wat heeft je overtuigd?

Tanya, ik heb het ook niet zoals jij ervaren... veel meer pijn daarna en de eerste 2 dagen kon ik mij echt niet douchen. Mijn darmen kwamen ook helemaal niet opgang; ze lagen stil.
    Verder vond ik het hele herstel niet echt een makkie; hoop dat het vaginaal makkelijker gaat.

Ik ga mijn laaste twee lesdagen voorbereiden en dan begint mijn verlof! Heerlijk!

Groetjes, Arri

Deel Deze Pagina