alles nog rustig hier zie ik helaas 'vallen' ze er niet zomaar uit, kijk niet echt uit naar de bevalling... morgen laatste dag werken, dan ga ik me maar eens geestelijk voorbereiden... hou vol he dames!
miek, nee inderdaad helaas vallen ze er niet zo maar uit. Kan dat mentaal voorbereiden?? Ik ben er geestelijk echt nog niet klaar voor en zie er erg tegenop. Maar aan de andere kant ben ik die dikke buik die zo hoog zit dat de voetjes van onze beeb er bijna bij mijn neus uit komen zo beu dat het van mij mag komen. Eng zal het toch wel blijven.
Nee ik moet er ook niet teveel over nadenken en het maar gewoon laten gebeuren denk ik. Het idee van vrijwillige pijn is toch een tikje gek. Ik geloof anderzijds wel dat de hormonen het overnemen want ik weet nog van de vorige keer; ineens zit je er midden in... Zennnnn... 
Nog geen bevalllingen... Het komt voor een heel aantal van ons nu toch echt dichterbij hè? Ik vind het voor mij al snel gaan... nog 3,5 tot 5,5 week... Klinkt toch wel echt kort! En er moet nog zoveel gebeuren... Dusse... ik blijf nog even zwanger hoor!
Hier vandaag weer controle gehad en de kleine ligt lekker in mijn bekken! Verklaard ook wel weer waarom ik weer normaal kan stofzuigen Verder lag ze helemaal in de geboortehouding, dus ben benieuwd (tja en dan zegt de gyn: dat zegt natuurlijk niks, wie weet ligt ze morgen wel anders....grrr) Maar de kans op een keizersnee is nu echt minimaal, dus ben heel benieuwd over hoe, wat en vooral wanneer!
mvj, fijn dat jullie beebje er klaar voor ligt. Ik mag morgen op controle. Ben benieuwd wat hij te zeggen heeft. En of ons beebje inmiddels is ingedaald. Vanacht en vandaag wel af en toe wat voorpret gehad maar dat had ik bij de vorige ook (al twee weken vantevoren) dus helaas geen teken van een aankomende bevalling.
OEH spannend voor jullie!!! en nee ARRI, nog niemand hier bevallen.. MVJ ik hoop ECHT dat hij/zij lekker op de kop blijft hangen ! hier is het verlof begonnen en dus ook de nesteldrang!! Vrijdag krijgen we de sleutel en ik ben dus ENORM dozen aan het inpakken! I LOVE IT! Vandaag ff geshopt.. en ik zou alleen mijn prenatal doos ophalen.. ken je dat?! hahaha Halve HM leeg en de Prenatal sale is ook geplunderd
Esmee, ik ken het! Je dan beheersen is zo moeilijk. En sleutel krijgen?? Sorry dat heb ik helemaal gemist..... Kunnen jullie er nog op tijd in? Wij hebben vorige week ook nog "ff" een huis gekocht maar die verhuizing gaat pas volgend jaar plaats vinden. Ergens wel vervelend want ik wil nu natuurlijk ook graag naar het nieuwe huis maar ook wel fijn dat we de tijd hebben om ons huidige huis te verkopen en deze beeb is dan ook weer wat groter.
Vandaag controle gehad. Nog niet ingedaald. Wel nog ruim voldoende vruchtwater en de placenta werkt nog prima dus hij wil nog geen plannen maken om in te leiden. Volgende week vind hij tijd genoeg. Baby word geschat op 4200 gram dus geen kleintje. We wachten dus maar geduldig af.
Nou....dat is al met al wel goed nieuws! De beeb heeft het gewoon nog goed bij moeders... Snap wel dat het "geduldig" afwachten steeds moeilijker wordt... Hier wel veel gerommel. En opeens weer heel erg last van maagzuur, uit het niks! Maar ja, ook hier "wachten we geduldig af". Heb nog officieel wel een paar dagen...al hoewel vandaag de datum is van de groeiecho, hahaha!
mvj, spannend bij jou dan!!! Hoop echt dat we snel onze kleintjes in de armen hebben. De kraamafdeling van het ziekenhuis hier in de buurt sluit 28 april en dan moet ik naar een ziekenhuis wat voor mij vreemd is dus ik hoop echt heel erg dat ik snel ga bevallen.
Dagdromer, 28 april moet echt wel gaan lukken joh... dat duurt nog 14 dagen!! Wel fijn dat alles goed lijkt te zijn met jullie kindje! En nu idd maar geduldig wachten... Ik wacht met jullie mee af! mamavanjuul, spannend hoor... wat houdt het gerommel bij jou in?
inleiden??? bij ons willen ze dat niet doen omdat je lidteken dan kan gaan verweken, hier wordt dan direct een keizersnede gedaan, ik mag ook maar 1 week over datum gaan (gelukkig). Zouden ze dan hier voorzichtiger zijn? (Haarlem) geen idee. Ze doen hier ook niet aan de pompjes die je zelf kan bedienen, ze vinden dat er nog te weinig onderzoek isgedaan op het effect bij de beebjes... Ach, ik zie het wel,probeer me niet druk te maken en zucht en ontspan hard mee in de joga les succes meiden, het komt voor sommigen wel erg dichtbij!!!
@Miek, Ik zat met dezelfde vragen en dit antwoord kreeg ik van de gyn: Het ligt eraan hoe je gesteldheid is. Er is een namelijk eerst verweking nodig voordat ze kunnen beginnen met inleiden. Die verweking doen ze met een gel. En die gel is oncontroleerbaar en niet meer te verwijderen na aanbrengen. Bij een vorige keizersnede is dat dus niet handig ivm verweking van het litteken. Wanneer je van jezelf al verweekt bent dan kunnen ze starten met weeenopwekkers. Deze kunnen ze wel hoger of lager zetten, dus controleren. Je kunt dit vergelijken met het feit dat de ene bevalling 'start' met weeen, de ander met vliezen breken.. het is niet te voorspellen en kan ik vele volgorden varrieren.. Soms komt de verweking eerst, soms de weeen.. Er is dus nog vaak wat verwarring over het 'inleiden'. En ja ook per ziekenhuis is het verschillend. Kun je hier wat mee? Of ben ik een beetje vaag
Miek, hier ook niet inleiden met gel. Inderdaad omdat dat oncontroleerbaar is. Als de bmm al week genoeg is en je misschien zelfs al wat ontsluiting hebt kunnen ze infuus aanbrengen. Dat doen ze hier in het zkh wel omdat ze dat ook weer dicht kunnen zetten indien dat nodig is. Ze bekijken de situatie gewoon op dat moment, zo kunnen ze kijken wat de beste methode is. Als ons beebje netjes was ingedaald had hij me best willen proberen te strippen maar nu wil hij het de natuur nog even laten regelen. We wachten gewoon nog even af. Ik vind het ook heel moeilijk maar er zit niets anders op dan het maar te nemen zoals het komt. Ik haat het gevoel van onmacht en dat ik dit niet kan plannen. Dat benauwd me best wel eens.
Ah Dagdromer, je bent net zo'n controle freak als ik dus die onmacht is KILLING!! Ik hoop echt ZO voor je dat het ieder moment begint en gewoon van een leijen dakje gaat.. (hoe schrijf je dat eigenlijk?) slaap lekker!
Esmee, ja idd. Ik ben een control freak. Als ik op vakantie ga maak ik checklisten van wat er mee moet en probeer altijd alles vooraf te plannen/regelen. Dat geeft me rust. Dus vind het best lastig om me aan het onbekende over te geven.