En hier ook niet Wel vandaag bij de gyn geweest voor het eerst. Maar wat een ... minder prettige arts zeg. gelukkig heb ik haar de volgende keren niet meer; voelde me totaal niet op m'n gemak. Heel kortaf, cynisch en zakelijk. Niets aan. Het kindje is inmiddels ingedaald met het koppie naar benee! En ze schatte het zo op een gemiddeld kindje. Tot en met 40+1 zijn er nu afspraken gepland... gek hoor! Hoe gaat het met de andere zwangeren?
Tja...vandaag de uitgerekende datum! Maar op hele lichte en onregelmatige (voor)weeen niks aan de hand. Hoop toch nog wel op deze week!!!!
Hey meiden, FF snel. Gisteren is om 07.00 uur onze dochter Laura geboren na een vlotte bevalling. Het is echt vlot gegaan. 04.00 uur in het ziekenhuis aangekomen en 3 uur later al geboren. We maken het goed maar ben wel aardig wat bloed verloren dus rust nog wel veel. Mvj, ik heb het weer achter de rug. Nu jij nog! Heel veel sterkte en ik hoop dat je net zo'n mooie bevalling te wachten staat als ik heb gehad. Het was heel speciaal om je kind aan te kunnen pakken.
Wauw!!! Gefeliciteerd!!!! En wat fijn, helemaal zelf! Zo zie je maar he! Behalve dat het veel rommelt, tot op heden nog niks Nou ja....we wachten maar af
Mamavanjuul, meldplicht?? Dagdromer, hoe is het bij jullie? Er zijn er nu echt een heel aantal die naar het eind toe gaan hè? Spannend hoor! Hopelijk krijgen we allemaal de bevalling zoals we die wensen...
Dagdromer: GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!! Veel liefde geluk en plezier gewenst... Mvj; ook jij meldplicht:
Jaa, hier ben ik!!! Nog steeds met dikke buik Als ze zich dinsdag zelf niet meldt, dan zal er een inleiding volgen Ben wel blij dat ik nu een einddatum heb en we niet tot 42 doorgaan!
mamavanjuul, kijk dat is inderdaad wel een prettig idee! Gaat het je nog goed af? Bij mij in het ziekenhuis begonnen ze ook over inleiden met 41 weken afhankelijk van de conditie van moeder en kind. Maar hoop niet zover te komen! Hoe houden alle andere hoogzwangere dames het? Al een mooi zwangerschapsmasker!
Hier gaat het heel goed eigenlijk! Heb gelukkig geen last van heel veel voorwerk, dus dat scheelt. Moet wel eerlijk toegeven dat ik nu standaard 2 molletjes inneem voor het slapen gaan... Verder is het natuurlijk heerlijk weer en zit ik lekker in de schaduw boekjes te lezen. Juul vermaakt zich prima in de tuin. Ze is deze week 3 dagen naar opa en oma geweest, heerlijk! Vandaag was vriendlief thuis tot half 10, dus kon ik lekker blijven liggen. Nu lang weekend en dan dinsdag naar het ziekenhuis.... Nu met die warmte wel last van opgezette handen en voeten, ziet er niet uit, hahaha! Dus al met al, mij hoor je niet klagen hoor!
mvj, wat moet jij geduld hebben zeg! Hoop toch dat je misschien nog spontaan begint. Of heb je dat zelf niet? Word het dan dinsdag een keizersnede? Sorry dat heb ik ff gemist..... Hier gaat alles goed. We krijgen al een klein beetje een ritme dus ik klaag niet. Stan vind het allemaal nog wel spannend maar dat heeft tijd nodig. Kom snel nog even kletsen maar spring nu onder de douche.
Geduld...mwah! Misschien omdat Juul 12 dagen later dan de uitgerekende datum gehaald is. Dan is een week wel te doen, hahha! Nee, geen keizersnee, maar inleiding. Gaan ze eerst een ballon cathether in brengen in de bm om ontsluiting te bevorderen en daarna wee opwekkers. Maar dus geen gel ofzo, want dat schijnt dus niet te mogen na een eerdere keizersnee. Heb sinds gister wel wat meer last van voor weeen, dus wie weet begint het dit weekend nog zelf! Laten we het hopen!!! Lekker is dat he, als je al een beetje in een ritme komt!
Hallo allemaal! @dagdromer: ja dat is wel lekker een beetje ritme! Vooral met dit weer zeg! Lekker genieten nu! @mvj: Ja hopelijk idd goed voorwerk en een paaskindje! maar ook fijn om te weten dat het niet heeeel lang meer duurd. Hier weinig nieuws behalve dat ik het nog niet zat ben, en daar ben ik blij om! Ik moet ook nog veel te veel doen. De babykamer is nog niet af daar kan ik deze week aan beginnen. Morgen zet mijn vader de slaapkamerwand dus dan word het een 'kamer'. Chris heeft deze week al zijn grote bed gekregen en is zo trots als een pauw. Hij slaapt er vanaf dag 1 ook al goed in! Hij komt er niet uit en vind het ook niet eng ofzo. Mama is dus ook heel trots!! Dus ik heb nu heeel veel spullen in heel weinig ruimte staan en pendel de halve week tussen twee huizen Maar verder ben ik heel cool X aan iedereen!
Beste meiden, Ik voel me zoooo beroerd... Ben al een aantal dagen aan het sukkelen, maar gisteren is het ineens flink verergerd. Vanmorgen de huisartsenpost gebeld; heb enorm last van een nare hoest in m'n longen, zere keel, ogen, oren en erge hoofdpijn. Voel me slap, warm en dan weer koud (nog geen koorts). Maar echt gewoon ziek... Waarschijnlijk een luchtweginfectie... kunnen we nu niets aan doen, behalve als ik koorts krijg. Maar zie nu zo op tegen een eventuele bevalling!! Zo kan ik toch nooit bevallen...??? Hebben jullie nog tips om hier snel van af te komen? Of heeft één van jullie dat ook meegemaakt: hoogzwanger en dan ziek? Zit er een beetje doorheen... zag de bevalling helemaal zitten, maar nu totaal niet meer!! Beetje ego, maar meer lukt niet! Groetjes, Arri
Hè arri wat naar!!! Ik kan echt een bitch zijn dan en zeggen; sorry niks doen was niet het goede antwoord, verzin maar wat anders! Ik heb in het begin een zware keelontsteking gehad en op zaterdag bij de ha post kreeg ik ook niks. Totdat ik 20 paracetamol slikte op 1 nacht/dag omdat ik het niet trok. Toen de volgende dag kreeg ik wel anti biotica omdat ik er toch wel beroerd uitzag! En niet weg zou gaan voordat er een andere oplossing was bedacht. Ik zeg nogmaals bellen vanavond en zeggen dat je zo niet wil bevallen. Je bent al kapot van de zw, het rommelt( soms moet je het een beetje aandikken hoor!) en ze hebben vast wel even wat methoden om het je zo prettig mogelijk te maken. Ik zou ook je vk even bellen, misschien heeft die wat tips of kan zij even voor je bellen/ overleggen. Nogmaals hoef je geen nee te accepteren.
He jakkes Arri, wat naar! En helemaal zo vlak voor de uitgerekende datum. Misschien helpt het om veel te spoelen met zout water, flink gorchelen en neusspoelen? Zou het niet weten en anders idd gewoon de HA bellen, even flink huilen en dan krijg je misschien wel wat. Misschien dat je codeine pilletjes kan krijgen tegen het hoesten??? @Hier: Wahaaaa....morgen zal ik waarschijnlijk ingeleid worden...spannend hoor! Dochterlief is al bij opa en oma....morgen om 6.15 eerst even bellen met de verloskamers of het niet te druk is en dan worden we om 7 uur verwacht.....spannend hoor!!!
@mvj ; ahh wat spannend! Nou ja, spannend? Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en u is het wel lekker dat je op tijd oppas hebt enzo. Succes iig je weet nooit hoe het gaat natuurlijk!! Hoe denk je er zelf over? Ik hoop dat Het hier gewoon spontaan gebeurd want dat hele 'spannende' gedeelte van rommelen, vliezen breken of weeën is er dus nog nooit geweest en dat lijkt me juist wel leuk! Het enige mindere is dat ik niet meteen een oppas heb! Opa's en oma's wonen allemaal op 1,5 uur afstand. Heb wel twee vriendinnen hier maar die hebben ook een gezin. Toch eens afspraken over gaan maken Nogmaals succes voor morgen mvj!!!