Bevallen na een keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Superano, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik lees alvast even mee.
    Morgen 1e gesprek met (naar ik heb gehoord een niet communicatieve..:() gyn o.a. over bevallen na een keizersnede. Ons zoontje is van aug '09 en is 'gehaald' vanwege een onregelmatig hartritme.
    Ik wil heel goed weten waar ik aan toe ben, wat de risico's en voordelen zijn van deze keer vaginaal bevallen of evt een herhaalde keizersnede. Ik hoop maar dat me dat morgen duidelijk wordt gemaakt, want met 36 weken pas het een en ander te horen vind ik wel erg laat! Ondertussen lees ik gretig met jullie mee en hoop ik dat jullie een goede bevalling mogen meemaken (zowel de 'normale bevallingen' als de keizersnede')!
    Ik heb in elk geval al een uitgebreid vragenlijstje voor morgen klaar.

Misschien kan iemand van jullie me alvast vertellen over een spoedkeizersnede, is die altijd onder gehele narcose? (Lijkt me nog minder leuk dan keizersnede met ruggenprik)

Het lijkt me fijn ervaringen te lezen van de meiden die straks bevallen zijn. Willen jullie die hier plaatsen?

Liefs,
    LK

2. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Ik had een placenta previa. Hierdoor was de kleine ook niet geheel ingedaald (aangezien de placenta in de weg zat). Hij was wel een klein beetje gezakt maar hoe en wat precies weet ik niet. Ook niet echt op gelet aangezien ik toch een keizersnede zou krijgen.
    Ik zal het morgen de klinisch verloskundige maar vragen denk ik :)

3. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Gister afspraak gehad met de gyn.loog en ik moet volgende week donderdag komen voor een keizersnede. Reden is dat ie niet is ingedaald en is vrij groot.

Dinsdag gaan ze nog 1 keer kijken of ie is ingedaald en krijg ik alle gesprekken over de keizersnede, ruggenprik en de opname duur. Ik blijf tot die zondag maar als ik goed genees mocht ik zaterdag al proberen naar huis te gaan :)

Eerst zat ik er enorm mee in mijn maag, wilde echt geen keizersnede!!! maar nu heb ik er vrede mee en ik kan bijna niet wachten tot volgende week donderdag :)

Om 11 uur word ik geholpen, zelfs dat weet ik al. Rond half 12 zal ie dan geboren worden, echt mega spannend!!!

Hopelijk valt het herstel erna beetje mee want er staan maar liefs 7 weken voor om te herstellen en dat vind ik vreselijk!!! je mag toch wel je kindje dragen en dat soort dingen? Ik heb er weinig ervaring mee misschien weet 1 van jullie dit beter

4. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Bij mij duurde het herstel niet zo lang, althans niet bewust heel zwaar. Als je eenmaal uit het ziekenhuis bent is het ergste meestal wel achter de rug volgens mij. Langzaam weer energie opbouwen. Ik kon de kleine al snel dragen en de eerste dagen is het toch lekker om samen met de kleine in bed te 'cocoonen' ;) Fijn idee he om al een datum te hebben! Ik zou er ook vrede mee hebben moest het weer een keizersnede worden ook al zou dat nu niet mijn eerste keuze zijn.

Niks houdt de 'normale' bevalling echter tegen. De kleine is dus wel ingedaald en wordt nu geschat op 2800 gr. Heel netjes dus, ik ben blij! Hopelijk klopt de schatting wel een beetje want bij de vorige schatte de gyn. hem op 5 1/2 pond en kwam er bijna 7 pond uit...scheelt nogal ;)

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik heb ook een keizersnede gehad, maar daarvoor wel volop weeken ook regelmatig maar de ontsluiting bleef de hele dag op 1 cm hangen er gebeurde niks ... maar heb toen wel voor de keizersnede zon ding op het hoofdje van de baby gehad en ik moet zeggen vond dat niet storend, vond die banden om mn buik van de ctg veel irritanter want toen ik nog geen ruggenprik had had ik daardoor amper vrijheid om te bewegen, als ik moest plassen moest dat hele ding eraf en dat ding bleef vaak niet goed zitten moest ik hem vasthouden of verschuiven..

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb na een keizersnee een normale bevalling gehad. De keizersnee kreeg ik omdat mijn zoon dwars lag. De eerst 2 cm ontsluiting is op gang gebracht met een ballon, omdat ze met gel geen controle hebben als het te hard gaat. Daarna hebben ze mijn vliezen gebroken en ben ik aan het infuus gegaan.

Ik had wel erg last van het litteken, de pijn van de weeën voelde ik daar het ergst en ik kon het niet wegpuffen. Ik heb toen een morfinepompje als pijnstilling gekregen en daarna is het heel snel gegaan.

7. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sandra, wat spannend! Toch viel mij de keizersnede enorm mee! Ook het herstel: na een week was ik alweer vrij mobiel. En ja, je moet idd rustig aan doen en niet zwaar gaan tillen en huishouden even laten liggen (vervelend!;)), maar je kindje verzorgen gaat ook al vrij snel en je kunt je kindje meteen al wel vasthouden als die bij je wordt gelegd.
    Ik wens je vast heel veel succes en lekker genieten! Als je goed rust pakt na de keizersnede zul je zien dat het herstel vrij snel gaat.

Marjo, wat fijn dat niets een normale bevalling in de weg staat nu. Dat ze bij jou 2x het gewicht verkeerd inschatten, zal toch niet gebeuren, lijkt mij. Ik hoop dat het je nu gewoon gaat lukken, meid. Wel fijn dat je er nu ook vrede mee zult hebben wanneer het een keizersnede wordt. Heb ik (nu althans) ook wel. We zullen zien.

Stampvamp, na een keizersnede krijg je idd ook dat ze elektroden op hoofdje van kindje plaatsen en je weeën registreren. Toch is me verteld dat je nog wel je bed uit kunt en dat vind ik zelf wel een fijn idee.

Angelie, fijn om jouw verhaal hier te lezen! Dat geeft de burger moed!:) Klinkt als een goede bevalling, hoewel natuurlijk ook wat kunstgrepen zijn uitgehaald, maar dat zal wel eerder gebeuren na een keizersnede denk ik. Vind ik best jammer dat je veel meer kan hebt op medisch ingrijpen en vraag me af of ze dat niet te snel zullen doen (eerder dan nodig).

8. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Hoi Lentekriebeltje,

die kunstgrepen waren niet nodig ivm mijn eerdere keizersnee. Mijn zoontje had een behoorlijke groeiachterstand en ik had hele hoge rhesus antistoffen in mijn bloed, wat gevaarlijk was voor hem. Daarom wilden ze niet langer wachten en hebben ze me ingeleid.

9. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Angelie,

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat ze heel goed gehandeld hebben dat ze bij jou ingegrepen hebben. En super dat het allemaal blijkbaar goed is afgelopen! Ook bij mijn eigen keizersnede ben ik er alleen maar blij om dat ze hebben ingegrepen.
    Wat ik wel denk is dat er bij een 'normale bevalling' (weliswaar na een keizersnede) zonder dat er complicaties zijn dat ze toch er snel geneigd zijn in te grijpen in het ziekenhuis, omdat ze dat gewend zijn en het misschien ook weleens goed uitkomt om de bevalling wat te bespoedigen, roostertechnisch gezien.

10. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Spannend Sandra!!

Het zetten van de ruggeprik is mij echt 100% meegevallen. Ze hebben bij mij eerst een verdovingsprikje gezet en toen de ruggeprik. Voordat ik auw kon zeggen zat hij er al in en voelde ik er ook niks meer van. Het infuus heb ik volgens mij 24 uur gehad en daarna ging hij eruit, en dus ook de morfine. Maar dat zal uiteraard per vrouw verschillen. Ze kijken natuurlijk goed hoe jij het doet en hoe je functies zijn.

Hopelijk valt het je allemaal mee en kun je lekker genieten! Succes!

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik mag woensdag :).

Heb afgelopen week de intake gehad en hier tot 48 uur na de keizersnede pijnstilling (morfine). Kan via infuus of tablet. Dus ik neem ook aan tot 48 uur na keizersnede het infuus. Katheter 24 uur.
    Voor de keizersnede diclofenac en paracetamol.

Ruggeprik heb ik vorige keer niet gevoeld, hoop dit keer weer niet. Maar goed intussen is mn naaldenfobie aardig wat verdwenen...
    Volgens mij wordt je van die diclofenac ook wat suffig..

13. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik ben ook met de 1e bevallebn met een keizersnee. wat was ik blij dat het een keizersnede werd. ben op 7 cm blijven steken infusen en alles er aan. bleek onze zoon 10 pond te zijn. ik heb groeiecho's gehad omdat ze dacht dat ons mannetje aan de kleine kant zou zijn. Niels had een APGAR van 2 dusssss voor mij geen gewone bevallingen meer ik wil heeeeeeeel graag een keizersnede bij een 2e. ben zo bang geworden dat het kindje blijft steken en dat ze doormartelen.
    Dat komt ook doordat de vrouw die op de verloskamers naast mij gewoon beviel van een 9 ponder en dat het armpje van het kindje niet goed functioneerde. Ik ga dus echt weer voor een keizersnede. Knappe gyn die mij ompraat.

14. Otje1975

Otje1975 Actief lid

4 aug 2010
    228
    0
    0
    NULL
    in de buurt van Breda
    Hoi allemaal,

Ook ik wil hier graag meekletsen.
    Onze meid is met een keizersnede geboren door stuitligging. Bevalling wel natuurlijk gestart, maar vaginale bevalling ging niet doordat voetje naar beneden was gekomen.

Nu zwanger van de 2e en ik hoop op een natuurlijke bevalling. Al lijkt het nieuwe onbekende me juist ook weer doodeng...

Maar goed topic dus om een ieder zijn ervaringen te lezen en dit met elkaar te delen.

En Senseemillia; spannend hoor woensdag! Succes!

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier op woensdagmiddag bevallen d.m.v. geplande keizersnede kathether eruit zodra ik gevoel in mijn benen had. Infuus de volgende ochtend, dacht ik.
    Eerste avond en de donderdagochtend morfinespuiten gekregen, daarna in principe paracetamol.

16. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Ik heb het prima kunnen redden op paracetamol alleen. Ik wilde per sé geen morfine (heb bij hernia-operatie het wel eens gehad, en ben er toen heel naar van geworden, zowel in mijn hoofd als in mijn lijf). Ze hebben het wel tig keer aangeboden, en gezegd dat ik het anders niet zou redden van de pijn, maar ik hield voet bij stuk en vond het echt goed te doen met pcm alleen.

Ik ben trouwens zondagavond laat bevallen met een spoedks, na al twee dagen bezig te zijn geweest met 'normaal' bevallen. S bleek te groot, en het paste niet. Krijg nu misschien weer een keizersnede, ik zie wel.

Ben de dag erna al uit bed gegaan, dat viel wel even tegen: voelde me net 90 jaar oud. ;) De dagen daarna zelf gedouched, en al over de gang gewandeld. Mocht woe. al naar huis, maar ben vanwege voeding die nog niet lekker liep en héél moe zijn pas do. ochtend gegaan.

17. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Lien van die morfine wordt je ook raar heh.
    Ik wilde het toen ook per se niet maar ze waren onverbiddelijk. Vlgs mij krijg je trouwens normaal gesproken een variant van morfine (tenminste dat heb ik mij laten vertellen). Ik moest die echte morfine hebben omdat ik bijna geen bloedplaatjes meer had..Heel irri.
    WAs er ook echt wappie van.
    en zondagavond bevallen en dan woensdag weer naar huis! dat is echt snel. Ik hoop dat ik dit keer ook zo snel mag. Wil het liefst vrijdag al naar huis.

Ik had bij Jaime vlgs mij ook 2 morfine spuiten. Verder paracetamol. Kon mij ook herinneren dat die katheter er eerder uitging dan pas na 24 uur..maar goed nu zeiden ze in het zkh na 24 uur.

Begin m trouwens nu wel te knijpen weer voor morgen...:)

18. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, Senseemillia, spannend!:) Heel veel succes morgen en lekker genieten van jullie kleine hummel!
    Liefs,
    LK

19. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Mijn keizersnede is alweer achter de rug en ik vond m nog makkelijker dan de vorige, en die was al makkelijk ;). ruggeprik was weer appeltje eitje, katheter ook.
    Sacha was met 10 minuten na het zetten van de eerste snee geboren. Het was wel flink geduw en getrek op en aan mn buik (dus beetje misselijk maar dan doen ze wat in dat infuus dat het meteen weggaat en dat werkt :)). Ze hadden mijn dochter die toen in stuit lag er vrij makkelijk uit gehaald. Nu hadden ze op het litteken de snee weer gemaakt ook ter grote van het litteken (overigens wat lastiger door littekenweefsel) maar goed Sacha lag met zn koppie beneden en dus wat lastiger met handen daar omheen om eruit te krijgen (toch stukkie groter dan een paar babybilletjes).
    Ik heb ca 15 minuten op de uitslaapkamer gelegen. Er is een morfinepompje op infuus aangesloten. Mocht dus zelf bepalen hoeveel ik wilde (en heb heel weinig gebruikt, zegt ze trots).
    Dag 2 katheter eruit en meteen mn bed uit. Lekker gedouched (wel zittend nog even), dag drie staand gedouched.
    Dag 4 mocht ik weg (en ik wilde eigenlijk al dag 3 weg maar Sacha was wat geel dus helaas voor mij....wat een kraamtranen kwamen er..haha).
    Voor mijn gevoel is het doordat je de pijn kent, het echt meer meevalt dan als het een eerste x is.
    Eerlijk is eerlijk, ik heb meer last gehad van die stuwing dan van de keizersnede....:D
    Groetjes!

20. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    #60 Superano, 8 nov 2010
    Laatst bewerkt: 8 nov 2010
    Joehoe, Sacha is geboren!! Van harte gefeliciteerd!! Wat heerlijk dat je er zo goed op terug kan kijken... En nu lekker genieten van je twee kindjes!!
    mooi verhaal!

Deel Deze Pagina