Bevallen na een keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Superano, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Goedemiddag allemaal!

Hier maandag naar de Vk geweest en ze wilde voor de zekerheid een groeiecho laten doen vanwege de medicijnen. Prima hoor, vind ik helemaal niet erg hihi:p. Bij de vk was alles goed, de kleine meid is al aan het indalen. Ook word ik met 34 weken overgenomen door de gyn. Heb tot zover altijd bij de VK gelopen. Vind het wel jammer, want al de meiden van de VK zijn erg aardig! Ze zei overigens wel dat ze goede hoop had dat ik deze keer wel normaal zal gaan bevallen aangezien de kleine uk al in het bekken ligt, en jawel, met haar hoofdje naar beneden hihi:p. Nu kan dat nog wel veranderen, maar ze gaf aan, zeker als ze aan het indalen zijn het 9 van de 10 keer niet meer gebeurd. Laten we het hopen.

De groeiecho was overigens perfect. Ze is nu 1720 gram en kwam uit op 31 weken en 3 dagen. Prima dus! Wel had ons meiske een iets kleiner hoofdje dan gemiddeld, maar dat heeft Dinand ook, dus daar maak ik me geen zorgen over. Wij maken gewoon kinderen met een klein hoofdje hihi:p. Kon alleen maar prettig zijn met de bevalling zei ze:p.

MVJ: Nog gefeliciteerd met jullie dochter Emma! Ik ben ook van plan om weer borstvoeding te gaan geven, maar ik zal goed op mezelf moeten letten. Sowieso is rust voor mij nu met de medicatie erg belangrijk, en als ik het dus niet trek moet ik gewoon stoppen en over op de flesvoeding. Heb zoiets van: als ik het niet zou trekken ga ik eerst wel proberen fles en borstvoeding te combineren. De kans dat de BV terug loopt is aanwezig, maar als ik het niet probeer dan zal ik het niet weten ook!

En de kraamtranen, gooi ze er maar lekker uit hoor! Je voelt je daarna vaak een stuk beter!

2. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    mvj, dat is wel vermoeiend inderdaad zo vaak voeden. Komt ze snachts ook zo vaak of laat ze er dan langer tussen? Ik zit hier nu overdag om de 3 uur en snachts af en toe wat langer. Gemiddeld 7 voedingen. Ook borstvoeding trouwens....
    Kan je overdag nog wel rusten?

Hier gaat ook alles goed. Alleen is Stan nu ziek en hoest steeds tot overgeven toe. Ben vanacht meer met hem dan met onze kleine meid wakker geweest.

Nu word het weer spannend voor een aantal van jullie. Ben heel benieuwd!

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Zo, hier nog met een baby in de buik. En zit ook nog niet op de bevalling te wachten. Ben nog niet opgeknapt. Volgend weekend lijkt me een mooi streven... 14 of 15 mei?

Leuk dat er ineens weer zoveel gekletst wordt!

Belliebel, welkom hier! Gezellig. Het klinkt allemaal wel heftig zeg. Fijn dat de medicijnen nu goed aanslaan! Ik hoop voor je dat je een mooie bevalling krijgt en dat je daarna volop kan genieten van je kindjes!

Dagdromer, ah, arme Stan... verkoudheid/luchtweginfecties schijnen te heersen. Laura nergens last van?

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Dagdromer: Ja, ook 's nachts! Maar vandaag laat ze opeens meer tijd tussen de voedingen! 2,5 uur, 3 uur en 4 uur en weer 3 uur. Zitten nu alweer op 2.5 uur en ze ligt heerlijk op bed te slapen.

Nadeel: Mama staat op knappen :D Nou jaaa...tis ook nooit goed he ;)

Pfff...begon net in ene in alle hevigheid te vloeien, heel eng! Het was juist aan het afnemen. Meteen VK gebeld en die kwam meteen langs. tja, zolang ik geen koorts heb, kan het niet ernstig zijn.
    We mogen er toch wel van uit gaan dat de gyn niks heeft laten zitten tijdens de operatie.....
    Nou ja, geschrokken zijn we wel.

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hoe gaat het nu mamavanJuul?

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    MvJ; gaat het weer? niet meer zoveel bloed gezien??? volgens mij controleren ze de placenta hoor of ze alles hebben.

ik ben vannacht ook veel met de kleine man bezig geweest, en wat er was???? ik denk koud... maar net wilde hij ook niet slapen, is 2 uur aant rellen geweest, daar ging ook mijn middagslaapje dus :(

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    A Balen Miek! Hopelijk gaat deze nacht beter. Merk dat ze nu echt ook angsten ontwikkelen (jamie is van jan 09) en daar heeft hij op dit moment steeds last van. Vooral heel erg hangen aan mama.

Hier gisteren weer een ochtendje ziekenhuis gehad.. Heb voorweeen maar alles zit gelukkig potdicht! en de dame is aan het indalen :p waar ik heel erg blij mee ben..
    Bloed en urine goed. Alleen op de CTG activiteiten te zien.

Kan jullie wel vertellen.. Een hele nieuwe ervaring. Aangezien Jamie nooit is gaan indalen..

8. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    mamalijntje, ja, dat vond ik ook... ons eerste kindje is ook niet goed ingedaald; ze lag in stuit. Maar nu met een week of 35, 36 toch echt pijntjes gehad die ik niet herkende en nog steeds zijn sommigen steken me onbekend.

Over bloedverlies na de keizersnede: ik begon ineens na een week of 3, 4 weer heel erg te vloeien. Naar het ziekenhuis gebeld met de vraag of het al mijn menstruatie zou kunnen zijn. Moest toch maar even langskomen. Nou en toen de inwendige echo... er moest een high-risk-gynaecoloog bij komen kijken; dit hadden ze nog nooit gezien; bleek er een enorm bloedstolsel in mijn baarmoeder te zitten. Bij het schoonmaken van de baarmoeder tijdens de operatie kreeg ik pijn bovenin mijn buik; de gynaecoloog is toen gestopt en achtte het schoon genoeg. Waarschijnlijk is er toen toch iets blijven zitten. Ik moest het een week aanzien en nog 2 keer terugkomen voor een echo. Bij deze twee keer was het stolsel niet geslonken en moest ik komen voor een curretage. Omdat ik per se voor de curretage nog een echo wilde, kreeg ik die... en toen bleek dat al het bloedverlies geleid had tot verdwijning van het stolsel! En mocht ik weer van de OK af! Heel gek verhaal en het zal ook vast niet voorkomen, maar sindsdien ben ik wel wat voorzichtiger geworden over bloedverlies...

9. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Haai allemaal!

Heb verder niets te melden maar meld me alleen even. Beeb zit er nog maa er is wat gerommel. Erg vage ongi krampjes die net boven het ongemak van een harde buik uitkomen. en het is anders dan de druk van het hoofdje wat er 'hangt'. ;) ach een goed begin is het halve werk zeg maar:p

Ga nu de kleine man vermaken die is thuis. Moment supreme vermaakt hij zich nog met een Dora dvd :D
    Zo maar even een verantwoord appeltje schillen ;)

10. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Timo was ingedaald, weet niet meer wanneer, deze helaas niet. Ben dus erg benauwd en kan amper eten. Van mij mag hij nog wel effies wat zakken.
    Ik heb ook wel steeds flinke ongikrampen en af en toe een flinke steek. Zeker als ik loop, dus dat probeer ik niet zoveel te doen, fietsen gaat beter. Harde buiken heb ik eigenlijk niet, alleen als ik loop, maar dat is denk ik ook meer aanspannen om overeind te blijven... Bij Timo had ik wel echt harde buiken, dan voelde ik hem echt hard worden van rechts naar links, nu helemaal niet. Deze jongen is ook veel actiever, kan er maar moeilijkk door slapen. Ben benieuwd hoe hij uit de buik is en hoe Timo op hem zal reageren...

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier inderdaad na een kleine wandeling heel veel stolsels verloren en sindsdien is het wel minder geworden, maar nog niet over.
    Heb natuurlijk 9 dagen bijna plat gelegen en waarschijnlijk zaten die stolsels voor de wond. Die zijn door de beweging los gekomen en tja, het moet er toch uit.
    Al met al klinkt het heel logisch...en zolang het gebeurt na de borstvoeding en/of bewegen is het niet ernstig.
    Voel ook nog steeds mijn baarmoeder krimpen na de borstvoeding, dus het hoort er allemaal bij!

Verder gaat het hier goed. Emma laat er redelijk wat uren tussen zitten. Nu zo'n 3 a 4 uren. We hebben zelfs al een nacht gehad dat ze doorsliep. Dus we zijn hier al redelijk fit aan het worden.

Alleen met dit warme weer is het wat moeilijker. Wat vaker aanleggen in plaats van de uren in de gaten houden. Verder zit die arme schat ook helemaal onder de pukkels...maar ja, ook dit hoort er bij!

12. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Klinkt goed MvJeE :)
    Wel lekker dat er meer tijd tussen de voedingen zit. Hier is het gelukkig iets afgekoeld, gister was echt te warm en benauwd!
    De stolsels meot je inderdaad kwijt, dan ben je er maar van af.

En, hoe is het om weer zo'n klein flurkje vast te hebben?
    liefs Miek

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Hier is het trouwens een beetje aan het rommelen, heb steeds ongi krampjes en soms pijn scheuten, niet lang en zeker niet regelmatig. Toch heb ik het idee dat meneer nog wel goed zit binnen, hij beweegt er rustig op los en heeft ook nog wel de ruimte. Ik ben benieuwd of en wanneer het doorzet... en hoe het dan gaat lopen, spannend!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oooh wat spannend Miek! Nog even en dan heb je ook weer zo'n kleine frummel!

Tja...het is weer even wennen, maar sta er nu een stuk relaxter in. Je weet nu dat het uiteindelijk allemaal wel goed komt ;)
    Maar het is wel weer heerlijk hoor, zon klein minimensje dat als een aapje tegen je aanligt!!!

15. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Mamavanjuul, heerlijk hoor weer zo'n klein meisje... Fijn dat het de voedingen ook lekker gaat! En de stolsels zullen wel zo horen dan. Hoe lang mag het na een keizersnede?

Miek, spannend hoor.. ben benieuwd! Weten jullie trouwens of het kindje een jongetje of meisje is?

Hier 40 weken... :) Gek idee hoor. Ons dochtertje is met 38-6 geboren, dus weet niet wat het is om over tijd te gaan... Maar dat doe ik dus nu! Voel me er prima bij; zit nog niet ongeduldig te wachten. Komt, denk ik, ook doordat ik 2 weken ziek geweest ben en toen wilde ik echt niet bevallen. Dus nu wachten we gewoon rustig af!

16. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    we krijgen eeen 2e jochie :) hopelijk net zo'n heerlijke knuffel als de 1e :D

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Weet ik eigenlijk niet precies, maar mag wel een paar weken...:(

Overtijd gaan..tja daar heb ik dan wel ervaring mee, hahaha!

18. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    @arri; juppie 40 weken! Gek hè, hier Chris ook met 38/4 dus nog 3 dagen en dan zit ze langer dan hem... Gek

@Miek; hier ook niet het idee maar er word wel 'gewerkt' daar beneden. Kind heeft ook nog plenty water en space blijkbaar dus zal nog wel even duren. Zie dat wij twee dagen schelen!

Ik ga mijn bedje opzoeken!

19. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    volgens mij heeft de kleine man ook nog genoeg ruimte, hij schopt niet hard meer, maar er zit nog genoeg beweging in mijn buik.... afwachten maar. We schelen niet veel inderdaad Esmee, spannend he!

20. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Vandaag weer controle gehad bij gyn. Vanwege de 40 weken een extra ctg. En vanaf nu om de dag een ctg... voel weinig leven meer en de ctg's zijn elke keer vrij vlak... Dus goed in de gaten houden. Wel spannend hoor.

Wie had hier ook al weer ervaring met een balloncatheter?

Deel Deze Pagina