Bevallen na een keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Superano, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    esmee, ooooeeeehhhhh spannend. Hopo voor je dat alles voorspoedig gaat verlopen. Veel succes in ieder geval!!

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ow spannend Esmee! misschien ben je nu al wel druk bezig, of zelfs al klaar!! ik duim voor je :D

Hier sinds vanmiddag voorweeen, beetje pijnlijk maar goed te doen, weet dat het nog veeeeeel erger gaat worden. Hopelijk wordt er al goed wat voorwerk gedaan en gaat het nu ook doorzetten. Het begint al wat beurs aan te voelen daar beneden. En de kleine vindt het erg vervelend, na iedere wee begint hij te boksen, arm ventje :( voor hem hoop ik ook dat het snel voorbij is...

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Spannend meiden! Ik duim heel hard :)

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier nog steeds alleen lekkere voorweeen, hopelijk goed voorwerk! Morgen controle in het ziekenhuis en dan vraag ik of ze willen strippen, voort geval dat hou ik mijn man maar thuis, dan kan hij eerst thuiswerken en dan mee...

spannend hoor!

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Meiden, kijk eens wat ik net zie in de handtekening van Esmee????

Meisje Isabelle(21-05-11)

wooohooo, van harte Esmee, hopelijk horen we snel hoe het is gegaan!
    liefs Miek

6. Esmee81

Esmee81 Bekend lid

26 jul 2007
    992
    0
    0
    ondernemer
    Hilversum
    Hallo allemaal!!

Ja inderdaad, daar is ze dan eindelijk!! Isabelle is zaterrdag middag na een bevalling van slechts 5 uur via de 'normale' weg geboren!!
    Het was echt een prachtige ervaring!!

Met ons gaat alles prima. Ik kom nog even mijn uitgebreide verhaal vertellen maar dat doe ik even deze week als Chris naar het kdv is en ik wat meer tijd heb..

7. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Van harte gefeliciteerd!!!! Wat heerlijk zeg! Kan me voorstellen dat het een prachtige ervaring geweest is!! En nu heerlijk genieten van je meisje!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!
    wat superfijn dat ze vie de normale weg geboren is!

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd met de geboorte van Isabelle!

10. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Esmee, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje!! Ben benieuwd naar je verhaal; maar fijn dat je het als iets moois hebt ervaren. Ik kan het alleen maar beamen. Zoiets speciaals en bijzonders!

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi meiden

hier ook een keizersnede gehad bij de eerste en ik ga voor een natuurlijke bevalling bij deze zwangerschap ...

zoonlief is gehaald met de keizersnede na inleiding met 41+5.
    smorgens om 8u wer dik ingeleid had 2 cm ontsluiting dus hebben ze de vliezen gebroken , mocht een half uurtje aan kijken of ik weeen kreeg uit mn eigen dat was niet het geval dus kreeg ik een infuus.
    na een aanal uurtjes zat ik pas op 4 cm en werd het echt heftig dus heb ik een ruggeprik gehad.
    smiddags om 4 uur zat ik nog steeds pas om 5 cm en namen de weeen af ondanks het weeeninfuus en zijn ze overgegaan tot een keizersnede, ze moeten een nieuwe ruggeprik zetten en die kwam iets hoger dan de andere waardoor ik het gevoel kreeg dat ik geen lucht meer kreeg en raakte in paniek toen hebben ze me een lichte roes gegeven , heb dus de geboorte van mn zoon niet meegemaakt!
    een week na de keizersnede was de wond ook nog gaan ontsteken was ook erg fijn (NOT)...

bij 16 weken heb ik controle gehad bij de gyn en had de keuze hoe ik wil bevallen ik wil dus een natuurlijke bevalling gaan proberen, en hoop dat ik niet te ver overtijd ga lopen want ik wil niet ingeleid gaan worden omdat de gyn heeft gezegd dat de kans van slagen klein in na inleiding..

12. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @esmee gefeliciteerd met de geboorte van je dochter wat fijn zeg dat ze via de natuurlijke weg is geboren lijkt mij ook een prachtige ervaring!

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Meiden even kort. Ben afgelopen maandag bevallen van Xander via de normale weg. Het was erg heftig en er was een flinke knip nodig maar alles gaat goed met ons.

Later meer, ik moet nog erg bijkomen.

14. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Miek van harte gefeliciteerd met Xander. Rust maar goed uit.

15. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Hoi Meiden,

ben vandaag op controle geweest bij gyn, ben morgen uitgerekend en ze zeiden mij bij de eerste controle in het zhuis dat ze niet langer dan een week overtijd afwachten en het anders zouden gaan halen dmv van keizersnede omdat inleiden niet kon na keizersnede.
    Nou oke duidelijk voor mij. Ben vandaag bij een andere gyn geweest en we herbben maandag geprikt als actiedag ala het er dan nog niet is. Hij had het dus over toch proberen inleiden (niet met zo een gel, verder niets verteld) en wanneer niet mogelijk een (spoed) keizersnede.

Ik dacht ? het zou toch zowieso keizersnede worden maar dat zien ze dan wel...vindt het erg spannend en best eng omndat je zoveel wisselende verhalen hoort en nu ik hoorde dat het ruim 8 pond weegt al en mn vorige zoontje ook erg breed was ben ik best bang voor een naturlijke bevalling dus stiekem hoopte ik een beetje op keizersnede terwijl het allebei zn voor en nadelen heeft uiteraard maar nu is het echt opeens toch een ander gevoel.
    Ik ging er vauit, komt het op tijd of voor de gerpikte datum dan vaginaal anders keizersnede maar blijkt niet helemaal dus, beetje onzeker...
    Zou je het dan ook kunnen aangeven wanneer je wordt opgenomen als je iets echt niet ziet zitten of moet je maar gewoon hun beoordeling afwachten en erop vetrouwen...

16. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Miek van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

17. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @miek gefeliciteerd met xander! rust lekker uit!

@hope je kan het altijd voorleggen aan je gyn natuurlijk maar ik wee tniet of ze er naar luisteren!

18. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    hope ik was ook bang voor de bevalling. Ook mijn kindje werd met de groeiecho groot geschat (4200 gram) maar was uiteindelijk 3675 gram. Mijn bevalling is heel vlot verlopen dus het kan wel. Bespreek je angsten wel met je gyn!

Esmee, volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd. Bij deze alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER EN ZUSJE.

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Miek, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Xander!! Fijn dat het vaginaal is gebeurd en nu lekker gaan opknappen, maar vooral genieten van jullie twee jongens!

20. Openminded

29 mei 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Mijn zoontje is 2j geleden geboren via een spoedkeizersnede onder volledige narcose omdat ik al maximale rugprik had gehad (na maximale weeenopwekkers) en het niet goed werkte en de ontsluiting stopte bij 7cm.

Nu ben ik bijna 40wk zwanger van mijn 2e en vroeg naar de procedure, mocht ik overtijd gaan of ingeleid moet worden. Tot mijn grote verbazing, ook al heb ik een keizersnede gehad doen ze bij het JBZ (Den Bosch) inleiden met de gel (!!!!!) wat in andere zkn niet toegestaan wordt in mijn situatie. Natuurlijk doen ze heel voorzichtig mee (lagere dosis en op langere tussentijd), maar persoonlijk vind ik dit niet kunnen! Ook door het verhoogde risico van een ruptuur. Een keer toegdiend, kunnen ze het niet weghalen als het niet goed gaat en wordt gelijk een eng verhaal.

Hoe kan dat nou dat er zo veel verschillen zijn in beleid in de ziekenhuizen in NL?

Ik heb iig gezegd dat de gel bij mij er niet inkomt!

Deel Deze Pagina