Nee maar lees er ook geen goeds over!! Je lidteken kan week worden waardoor je baarmoeder scheurt... Ik zou het niet willen!
Ik niet, bij mij in het zh mocht ik ook geen gel maar wel een infuus met weeenopwekkers. Dat laatste heb ik dus ook gehad met mijn inleiding. Ik vind het ook erg raar dat een zh dit doet en in andere het absoluut niet mag.
ik hoorde dat een ander ziekenhuis het wel deed, Deventer geloof ik maar dat weet ik niet zeker. Bij ons (Haarlem) wordt het niet gedaan en zijn ze met alles voorzichtig, ik mocht ook max 1 uur persen.
weeen opwekkers heb ik ook gehad, maar met de ontsluiting heel langzaam, alleen toen de persweeen niet op gang kwamen werd hij voluit gezet, hoorde ik later... HIer gaat het weer een stuk beter. Mijn knip is goed aan het genezen en heb minder last. Ook krijgen we een beetje een ritme, lekker hoor met 2 kereltjes de oudste is zo trots. Hij heeft de hele dag door kusjes en aaitjes. Nu ben ik blij dat het vaginaal is gegaan, ik herstel veel sneller dan met de keizersnede.
hoe gaat het met de pas bevallen mama`s??? maken ze bij controles in het ziekenhuis ook iedere keer een echo?
Hallo Dames, Ik mag mij hier ook melden! Mijn zoon is in 2008 geboren met een spedkeizersnede, hij lag als sterrenkijker en na maximale infuus bleef de ontsluiting steken op 5 cm. Maandag ben ik bij de gyn geweest en zij raden aan vaginaal te starten, maar mocht ik toch een keizersnede willen ik die gewoon krijg.
Hier bij elke controle een echo! Ook hebben ze een inwendige echo gedaan om te kijken hoe de baarmoeder eruit zag en vanmiddag horen wij of ik nog steeds normaal mag bevallen..
@mamalijntje en hoe is het afgelopen ??? ben erg benieuwd of ukkie goed ligt heb zelf namelijk het gevoel van niet kan natuurlijk nog komen ....
Dame ligt keurig ingedaald!!! En dieper haha.. Dus groen licht om normaal te bevallen Wel moet het natuurlijk want ze gaan niks opwekken.. Dit omdat volgens de Gyn de kans op een keizersnede weer groter wordt.
wat fijn zeg !! hopelijk dient ze zich uit der eigen aan! hier is dat ook verteld dat de kans op een keizersnede bij inleiding groot is/..
na een keizesnee...wanneer moet je bellen moet je gelijk bellen wanneer je verliezen zijn gebroken of moet wachten tot je echt weeen hebt??
Ik overleg met ze.. We zijn helaas al twee keer voor loos alarm gegaan maar liever te vroeg en voor niks dan te laat.
het is rustig hier.. geen meiden op springen? Hoe dichter ik bij de bevalling kom, hoe grager (is dat een woord? hihi) ik op de natuurlijke manier wil bevallen.. moet nog oppassen dat het geen obsessie gaat worden!
Morning, Ik meld mij hier ook maar even, dit onderwerp helemaal gemist. Mijn zoontje is ook via 41 weken met een keizersnede ter wereld gekomen (ivm onverwachtse onvolkomen stuitligging en redelijk groot). Dit kindje ligt goed, maar heeft er vooralsnog geen haast mee om ter wereld te komen . Volgende week woensdag weer controle bij de gyn, als de baby zich dan nog niet heeft aangediend, dan gaan we de mogelijkheden bespreken, ben benieuwd. Dus, ik sta (nog) niet echt op springen, maar langer dan 2,5 week zal het ws niet duren . Ik vind het wel superspannend, dat het dit keer misschien wel een natuurlijke bevalling kan worden, alles helemaal nieuw, want met mijn zoontje had ik wel ontsluiting, maar geen (voor)weeen gehad. De bevallen mama's gefeliciteerd en de nog zwangere mama's succes!
Hier inmiddels bevallen van een prachtige meid en jawel op de normale manier!! Kwam wel een pomp en een knip bij kijken maar wat een andere ervaring. Had het niet willen missen.