Bevallen na een keizersnee

Discussie in 'De bevalling' gestart door Superano, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrincessD

PrincessD Actief lid

8 nov 2010
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is ook geboren met een keizersnede en ik wil de volgende keer (als we nog een kindje mogen krijgen) héééél graag een natuurlijke bevalling...

ik ben bij onze dochter wel "natuurlijk" begonnen, maar is helaas dus toch een keizersnede geworden...

hier een opsomming van wat er "fout" ging bij de geboorte van onze dochter:

- Serotiniteit (ben met 41.6 weken ingeleid)
    - Meconiumhoudend vruchtwater
    - Weeënopwekkers sloegen niet snel aan (duurde 6 uur)
    - Ontsluiting vorderde héél gestaag, amper 1 cm per 2 uur.
    - Weeënstorm
    - Ruggenprik die binnen 1 uur uitgewerkt was
    - 15 uur na breken van vliezen pas volledige ontsluiting
    - bij volledige ontsluiting WEL persdruk maar GEEN persdrang
    - na 1,5 uur op eigen kracht persen, conclusie van gyn dat onze dochter een sterrenkijkertje was en op deze manier onmogelijk natuurlijk geboren kon worden.
    - 2 draaipogingen met de vacuüm die er tot 2x toe met grof geweld afklapte en uiteindelijk niets hebben geholpen.

uiteindelijk dus een keizersnede

nu wil ik er bij een 2e kindje dus alles aan doen om op de natuurlijke manier te kunnen bevallen, behalve als de gezondheid van ons kindje in gevaar komt natuurlijk...

is er hier iemand met een soortgelijke ervaring bij wie een natuurlijke bevalling gelukt is?

2. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe, Senseemillia, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sacha! Fijn dat de keizersnede je zo meeviel.

PrincessD, heb heel andere ervaring, dus die met je delen heeft niet zoveel zin. Weet wel dat je de gyn bij een volgende zw veel vragen kunt stellen en dat zij ook slagingspercentages kunnen geven. (Geeft geen garanties natuurlijk, maar toch..) Als bevalling door ligging in keizersnede is geëindigd, heb je grotere kans dat een 2e bevalling beter zal gaan (bij goede ligging dan). Weet niet of je bv ook weer grotere kans hebt op 'over tijd lopen'.

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ten aanzien van bv...heb daar niet voor gekozen, vorige x te weinig melk. Dus stuwing...alleen maar 1 dag echt last van gehad.
    Mijn gyn zei van vaginale bevallingen na een keizersnede 60% lukt en de andere 40% alsnog resulteert in een keizersnede.
    Hou het even hierbij...typ beetje rot met mannetje op mijn arm.

4. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij gaf de gyn aan slagingspercentage van 75 à 80% bij natuurlijke bevalling. Bij een 1e bevalling heb je een slagingspercentage van 85% zei hij. Scheelt dus best wat, maar ik vind het voor mijzelf genoeg om het toch vaginaal te proberen.

5. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    met bv in vorige berichtje bedoelde ik trouwens bijvoorbeeld en niet borstvoeding ;)

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier ook een spoedks gehad bij de eerste. Geen idee wat ik nu ga/mag doen.Eerlijk gezegd zie ik het allebei niet zitten.

Na 2 dagen en nachten voorweeen (bijna zonder slaap) zette he echt door, nog een nacht geen slaap, iedere 4-5 minuten een pittige wee, toen vk kwam pas 1 cm :( hele dag weeen, savonds nog steeds maar 1cm, naart ziekenhuis om te slapen,ik was uitgeput.Prik werkte niet, werd er alleen heel misselijk van. Amper 2 uurtjes 'geslapen'. Timo's hartslag daalde nogal tijdens de weeen,om 500 vliezen gebroken zodat ze op zijn hoofd een hartslagmeter konden plakken, hierdoor weeenstorm (1naar 3cm). Was al uitgeput dus om een ruggeprik gevraagd. Hier 2 uur op moeten wachten :S Toen in een uur van 3 naar 9 cm :) alleen daalde timos hartslag teveel bij iedere wee. Ze hebben nog geprobeerd bloed van zijn hoofd te nemen om het zuursstof te checken maar dat lukte niet. TOen pas kwam de echte gyn en die adviseerde een keizersnede. Dat was 1040,om 1105 was Timo al geboren! Omdat ik zo uitgeput was ging het herstel erg langzaam.

Eerlijk gezegd vind ik het allebei niks, maar ik moet maar met de gyn overleggen wat we het beste kunnen doen. Die ruggeprik was fijn, maar bij een geplande keizersnede benje niet zo uitgeput,en das ook weer lekker!
    Ik ben pas 20 mei uitgerekend. Dus ik blijf lekker meelezen hoe jullie het allemaal doen :)

liefs Miek

7. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miek, dat klinkt ook heftig inderdaad! Even alles goed doorbespreken met je gyn!! En er niet al te erg tegenop zien hè?

Wie is er nu aan de beurt om te bevallen??
    De eerste zit erop! Ben zo benieuwd naar ervaringen van mensen die 'gewoon' bevallen zijn na een keizersnee!

Groetjes, Superano

8. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik ben 1 maart aan de beurt, dus ik hou jullie op de hoogte ;)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb het 2 weken geleden met mijn gyn besproken en zij is helemaal voor gewoon bevallen en ik ook dus hopelijk gaat het lukken. Nu heb ik helaas last van hoge bloeddruk dus wat het gaat worden is nog steeds de vraag...

10. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sula, ga jij voor vaginaal bevallen en je hebt een eerdere keizersnede gehad?

debby, fijn dat jij en de gyn het zien zitten! ook in maart uitgerekend? Eind februari?

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    @Superano: ik heb op 20 januari van dit jaar een geplande keizersnede gehad omdat onze zoon in onvolkomen stuit lag en zich niet liet draaien. Dus geen spoedks en er was ook geen medische indicatie. Ik mocht proberen vaginaal te bevallen maar zag dat niet zitten.
    Na een keizersnede moet je minimaal 6 maar liever nog 12 maanden wachten met zwanger worden, maar ondanks gebruik anticonceptie was ik na 4 maanden alweer zwanger. Even schrikken, maar wel welkom!
    Omdat ik, toen ik zwanger raakte, goed hersteld was van de keizersnede en de zwangerschap tot nu toe voorspoedig verloopt, mag ik - als alles gunstig is - straks proberen vaginaal te bevallen.
    Ik loop nu bij de vk en ga rond de 35 weken terug naar de gyn.
    Het Brusje ligt op dit moment ook nog in stuit, dus het wordt afwachten.
    Ik vind het wel erg spannend!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    superano mijn uitgerekende datum is 22 feb...

vandaag blijkt mijn kind aan de grote kant te zijn... hopelijk niet te groot voor een natuurlijke bevalling...

13. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Deze weer even omhoog :) Ik zit hier nog altijd te wachten tot de bevalling gaat beginnen. Ondertussen begin ik me meer en meer zorgen te maken. Over de grootte van het kindje, over het evt. inleiden en het alsnog resulteren in een keizersnede...Morgen weer naar de gyn. ben benieuwd wat ze er nu over gaan zeggen...

14. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Ow, wat spannend Marjo...
    Thom is met keizersnede geboren hè?
    Ben erg benieuwd wat de gyn zegt...
    Ow, wat spannend zeg... ik denk nu al aan m'n eigen bevalling...

15. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow, wat spannend Marjo...
    Thom is met keizersnede geboren hè?
    Ben erg benieuwd wat de gyn zegt...
    Ow, wat spannend zeg... ik denk nu al aan m'n eigen bevalling...

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    marjom super spannend, hopelijk hoef je niet ingeleid te worden...

17. Superano

Superano Actief lid

26 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    En? Marjo? Al groot nieuws...?? Spannend hoor!

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Marjo post ook bij de novmama's en ze wordt vandaag ingeleid met ballon...Ik heb vandaag nog geen post van haar gezien, behalve dat ze dan de ballon ingebracht hadden.

19. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Dank je wel, senseemilia!! Wat spannend voor haar zeg... hopelijk gaat het ballonnetje werken (overigens nog nooit gehoord van inleiden dmv een ballon).
    Wil je ons op de hoogte houden?

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn gyn had het ook over inleiden met een ballon...
    ben benieuwd of het gaat werken!

Deel Deze Pagina