Ik heb ook ooit zo'n topic geopend. Ben helaas toch ook de 2e keer weer met een keizersnede bevallen uiteindelijk, wel natuurlijk geprobeerd, maar het pastte weer niet. (10 pond, met een groot hoofd beide keren) Bij ons in het ziekenhuis werd gezegd idd hierna direct een keizersnede en ze zei letterlijk 'ook met een keizersnede kun je er nog wel 4 krijgen hoor'.
Heb het hele topic eens doorgelezen en vind het wel interessant om alle verschillende ervaringen te lezen. Ik ben in September 2009 bevallen met een spoedks vanwege het hartritme van zoonlief dat bij elke wee halveerde. Nu ben ik weer zwanger en verwachten we over een week of 7 ons tweede kindje. Toen ik na de bevalling bij mijn gyn op nacontrole kwam zei ze tegen mij dat wanneer ik binnen 2 jaar opnieuw zou bevallen het weer een keizersnede zou worden. Nu kwam ze rond de 24 weken ineens met de opmerking dat ik ook gewoon zou kunnen bevallen als ik dat zou willen. Dus sindsdien sta ik behoorlijk in dubio moet ik zeggen.... Mijn gyn heeft mij gezegd dat de kans dat een natuurlijke poging alsnog in een keizersnede eindigt zo'n 50% is. Best een hele grote kans vind ik nog. Nu woon ik niet in NL en hier wordt bij 36 weken middels een echo je litteken bekeken en opgemeten. Nu had ik afgelopen vrijdag een groeiecho en heeft ze het litteken al even bekeken en ze zei dat het er op zich wel goed uitzag. Maar ja, ik blijf 50% een nare kans vinden en ik moet zeggen dat ik bij de vorige keizersnede heel goed en snel ben hersteld en er dus ook niet echt nare herinneringen aan heb gehouden ofzo. Dus hier dubben we ook nog even verder. Heb besloten om nog even die echo af te wachten en dan echt even alle voors en tegens tegen elkaar af te wegen en dan maar een beslissing te maken....
Hmm, daar heb ik nou nog nooit van gehoord dat ze echt naar het lidteken kijken. Weet je waar ze op letten? als het niet stevig eruit ziet moet je dan een keizersnede? Wel fijn dat ze er echt naar kijken bij jullie, hier is dat volgens mij toch anders... Laat je even weten hoe het verder gaat en wat je kiest? Miek
Ze keek afgelopen vrijdag naar de dikte. Hoe dikker hoe beter volgens mij. Door de rek van je baarmoeder kan 'ie dus nog weer dunner worden waardoor de risico's hoger worden. Heb haar niet gevraagd hoe dik 'ie dan precies was en wat de limiet is. Maar ik vind het wel prettig dat ze er naar kijken. Volgens mij doen ze het in NL pas als je al 2 of 3 keer een keizersnede hebt gehad en je nog een keer zwanger zou willen worden. Maar dat weet ik ook niet zeker hoor.... Blijf ondertussen lekker door dubben. Vind het maar moeilijk! Zal zeker laten weten wat de keuze uiteindelijk wordt....
Fransa, ai... dat lijkt me inderdaad wel erg moeilijk. is het standaard dat iedereen na een keizersnede 50% kans heeft op een keizersnee. Of is dat alleen specifiek voor jou zo? Wat goed dat ze zo in het bijzonder kijken naar het litteken. Doen ze inderdaad hier volgens mij niet. Volgens mij ben jij nu in de eerstvolgende die aan de beurt is... Spannend hoor! Houd je ons op de hoogte? Ik voel inmiddels ons kindje zo lekker bewegen... echt een druktemakertje; zo fijn!! (nu nog wel...!)
ik ben ook voor de 2de keer bevallen met een spoedks. bavalling is wel spontaan begonnen met gebroken vliezen en weeen, toch na uren 2 cm te hebben weeopwekkers gehad. ik kwam daar niet verder mee dan 4 cm, dus toen toch maar weer een keizersnede gedaan. ik had er wel weer rekening mee gehouden dat het weer niet zou lukken, dus was blij toen ze met de mededeling van de keizersnede kwamen.
Aapje, gefeliciteerd met de geboorte van Yara? Alles goed met haar? Waarom is Senna met een keizersnede geboren? Lekker aan het genieten? Al een beetje hersteld? Groetjes
bedankt. met yara gaat het prima. ik heb wat probleempjes met de wond, die gaat steeds kleine stukjes open. bij senna hetzelfde verhaal als bij yara. dus had er deze keer al wel rekening meegehouden.
Arri, ik weet niet of het een algemeen gegeven is/was of dat ze specifiek mij bedoelde.... Voor mij is het natuurlijk relatief kort geleden dat ik een keizersnede heb gehad. Zoonlief zal ruim 16 maanden zijn als nummer 2 komt dus dat is niet zo heel erg veel.... Ben zwanger geraakt toen hij 8 maanden was. Vaak wordt aangeraden om minimaal 12 maanden te wachten met opnieuw zwanger worden. Mijn gyn had daar niets over gezegd, alleen dat wanneer ik binnen 2 jaar zou bevallen het weer een keizersnede zou worden. Maar daar kwam ze nu tijdens deze zwangerschap dus op terug. Vandaar dat ik het ook best lastig vind.... Moet op 3 januari weer op controle, dus nog even een kleine 3 weken wachten voor ik meer weet. Dan ben ik inmiddels ruim 36 weken dus dan is het volgens mij ook wel een goed moment om een beslissing te nemen. Van haar mag ik tot het laatste moment wachten maar dat lijkt me helemaal stressvol. Manlief denkt dat ik voor een keizersnede kies. Ik weet het echt nog niet, we zullen zien.... Hoe ver ben jij trouwens? Aapje, jij nog gefeliciteerd met de geboorte van Yara. Mooie naam zeg! Hier is jongetje nummer 2 onderweg, maar Yara stond op mijn meisjeslijstje.... Jammer dat het weer in een keizersnede is uitgelopen. Wel 'vreemd' dat de wond bij stukjes opengaat. Ligt dat aan de hechting dan?
Aapje, jij nog gefeliciteerd met de geboorte van Yara. Mooie naam zeg! Hier is jongetje nummer 2 onderweg, maar Yara stond op mijn meisjeslijstje.... Jammer dat het weer in een keizersnede is uitgelopen. Wel 'vreemd' dat de wond bij stukjes opengaat. Ligt dat aan de hechting dan?[/QUOTE] ja ben zelf ook helemaal weg van de naam. voluit heet ze yara elyse. bij mijn eerste keizersnede is de wond ook open gegaan. ik doe ws te veel en het waren ook de hechtingen die irriteerden. gaat wel beter nu met de nieuwe gaasjes en pleisters. succes met waar je voor gaat kiezen. als ik vooraf had mogen kiezen had ik voor keizersnede gekozen.
Ik heb deze week gesprek gehad bij de gyn. Was daarvoor steeds bij de verloskundige. Deze keer geen reden om een keizersnede te verwachten. Ik mag het gewoon gaan proberen. Ben er wel heel blij mee! Alles komt ook steeds meer dichterbij. Bij de vorige met 38,6 bevallen. Na 8-9cm ontsluiting hield het allemaal op. Dus uiteindelijk wel keizersnede geworden. Kan niet wachten...pff... begin langzaam aan ook wel zenuwachtig te worden. Hoop gewoon echt dat het nu wel gaat lukken!
ik ben van de eerste ook met 38.6 bevallen en van de tweede met 40.3 hoop voor je dat het gaat lukken, het is mij helaas weer niet gelukt. succes!!
aapje ben je ook nog later bevallen van de 2e?! Hoor je toch niet zo vaak toch? Dacht altijd dat een 2e vaker eerder zou komen. Tenminste...daar hoop ik stiekem wel op. En denk ik eigenlijk ook al van begin af aan van de zwangerschap. denk zelfs dat ie met de 35-36 wk gaat komen en dat terwijl hier helemaal geen aanleiding voor is! Hebben jullie ook wel zo'n voorgevoel over wanneer de bevalling begint? Bij mijn zoontje "wist" ik gewoon dat ik de 40 weken niet ging halen. Bleek later ook zo te zijn. Kan natuurlijk ook toeval zijn haha. Ben benieuwd of het deze keer uit gaat komen.
Wat goed om te horen zeg... ik hoop ook van harte dat het je gaat lukken! Nog even een paar weekjes geduld...
Pas hoorde ik van een vrouw die bebviel van haar 4e kindje: een week over tijd... het zegt dus niets!!
ukkepuk ik dacht dat het eerder zou komen omdat ik al weken last had van voorweeen, dus was wel tegenvaller dat ik overtijd ging
Hier nu voor 95% zeker van mezelf dat ik ga kiezen voor een keizersnede. Heb alle voors en tegens wel tig keer tegen elkaar afgewogen en elke keer komt de keizersnede er wel als beste optie uit. Ben vooral bang dat wanneer ik het natuurlijk zou proberen ik op het 'moment supreme' er gewoon niet voluit voor durf te gaan met alle mogelijke risico's in m'n achterhoofd. En dan daar weer aan denkend zie ik het ook niet echt zitten om min of meer 2 bevallingen te doen. Dus lijkt voor mij een geplande keizersnede gewoon de meest 'zekere' optie... Moet 3 januari weer voor controle naar de gyn en zal het dan waarschijnlijk wel vertellen. Ben benieuwd wat haar reactie zal zijn...
Fransa misschien heb je het wel al verteld, maar waarom heb je de vorige x een keizersnede gekregen? Denk je dat de gyn niet achter je idee van de keizersnede staat? Ik hoorde toevallig laatst ook van fam dat van de 3 kinderen ze steeds iets later geboren werden. 1e met 39 wkn geloof ik, 2e met 40 en 3e zelfs 41wk! Tja rustig en geduldig afwachten maar 8)
Mijn keizersnede was een spoedks vanwege de hartslag van zoonlief die halveerde zodra ik een wee had. Mijn gyn is wel aardig pro-natuurlijk bevallen. Daarom meldde ze ook al vrij vroeg (denk ik tenminste) dat ik het wel natuurlijk mag proberen als ik dat wil... Tis gewoon meer een gevoel dat ik bij haar heb zeg maar. Ben vooral bang dat wanneer ik de keuze op het laatste moment laat vallen ze dan haar best zal doen het uit m'n hoofd te praten. En volgens mij ben je tijdens een bevalling niet zo sterk als anders, dus wil ik gewoon op tijd afspraken maken. Weet graag waar ik aan toe ben namelijk....