Harde buiken of gespannen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elin78, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik heb sinds een paar weken (sinds 20 weken) last van een gespannen gevoel in mijn buik. Het is net alsof alles heel strak staat. Ik heb het met name als ik opsta. Als ik rechtopsta of loop is mijn buik eigenlijk voortdurend aangespannen, mijn baarmoeder lijkt dan ook redelijk hard. Zijn dit nu harde buiken of zijn het gewoon spieren of banden die zich aanspannen? Ik heb zelf het idee dat een harde buik net een ander soort gevoel geeft, dan vormt zich meer een bal in mijn buik en dat heb ik met name na het plassen. (overigens heb ik geen blaasontsteking). Ik ben er toch niet helemaal gerust op, want als ik de hele dag een harde buik heb, kan dat toch nooit goed zijn?

Bedankt alvast voor je reactie.

Groet,
    ELin

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Een strak gevoel is inderdaad anders dan een harde buik. Je buikspieren worden nu steeds meer op de proef gesteld. En werken nog hard om je buik dichtbij je te houden. Dadelijk als ze het een beetje opgeven zal je merken dat dat strakke gevoel minder word. ook gaat het strakke gevoel vaak gepaard met groeispurten.
    Je hebt je urine dus al laten controleren? goed gedaan want een blaasontstekkng verloopt heel anders in de zwangerschap en kan voornamelijk deze klachten geven.

Imke

Deel Deze Pagina