rare cyclussen en onduidelijkheid

Discussion in 'Zwanger worden' started by Bekkiiee, Dec 27, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bekkiiee

Bekkiiee Lid

Oct 7, 2014
    78
    16
    8
    Female
    NULL
    NULL
    hallo

ik zou graag een 3de kindje willen heb 2 kinderen waarvan de 2de een keizersnede, maar ik krijg geen duidelijkheid meer uit m'n cyclussen hier even m'n klachten
    Sinds 3 maanden zijn m'n cyclussen lang, 37-36-34, voorheen tussen de 26 en 31. ik bloed erg vreemd, dag 1 veel bloed, savonds of snachts stopt het voor een paar uur tot een dag en dan weer een korte bloeding(halve tampon) weer 1 a 2 dagen geen bloed en weer een halve tampon. ik bloed dus niet aan 1 stuk door en vrij weinig, de pijn is wel extreem, vooral de eerste dagen enorme krampen en buikpijn. nu heb ik dus ook geen idee of ik wel een eisprong heb, ik probeer het via de afscheiding in de gaten te houden,maar ook hieruit krijg ik geen beeld, afscheiding is waterig en bijna niks of wit cremig en iets meer, dit verschilt per dag. wat me opviel is dat m'n baarmoeder de laatste dagen hoog zat en nu ineens vandaag laag, ook voel ik ineens een bultje zo groot als een speldenpuntje op m'n baarmoeder rond de opening.. ik zit nu op dag 19 en heb dus geen idee hoelang mijn cyclus zal zijn. ik hoop dat meiden dit herkennen of mischien antwoorden hebben zodat ik duidelijkheid kan krijgen.

2. xoxoLieke

xoxoLieke Actief lid

Dec 25, 2020
    113
    202
    43
    Female
    Hoi!

Ik ben geen gynaecoloog, maar door de afgelopen periode heel wat over dit onderwerp te lezen, kan ik je wel vertellen wat ik weet. Je cyclussen vallen wel nog binnen “regelmatig”, pas na 42 dagen noemen ze het onregelmatig. Dus wat dat betreft heb je gewoon nette cyclussen. Bij mij wisselt het ook iedere maand nog. Ik ben nu anderhalf jaar gestopt met de pil (ronde 2 voor ons 1e kindje nu), en mijn cyclussen variëren nog steeds van 28 tot 35 dagen. Aan afscheiding kun je inderdaad zien of je een eisprong hebt, maar ook dit is bij iedere vrouw wel anders. De ene maand heb ik dit wel andere maand merk ik het amper aan mijn afscheiding. Wat je zou kunnen doen is starten met ovulatietesten? Ik verwacht wel dat je gewoon een eisprong hebt namelijk! Je kunt bij bol.com een heleboel ovulatietesten kopen voor maar weinig geld.
    En wat betreft dat bultje wat je voelt, dit kun je echt het beste laten beoordelen door een arts. Wellicht zit er toch iets waardoor je die extreme krampen ook hebt. Dus ik zou zeggen, morgen de huisarts bellen

Succes!!

3. Bekkiiee

Bekkiiee Lid

Oct 7, 2014
    78
    16
    8
    Female
    NULL
    NULL
    dankjewel,

en dat zo vreemd bloeden herken je dit?

4. xoxoLieke

xoxoLieke Actief lid

Dec 25, 2020
    113
    202
    43
    Female
    Nee dat herken ik niet.. geen idee wat dat zou kunnen zijn. Zou het navragen bij je huisarts..

5. Lampje007

Lampje007 Actief lid

Jul 15, 2020
    404
    316
    63
    Female
    Het vreemde bloeden kan mogelijks liggen aan een niche (=litteken van de keizersnede). Dit zijn ‘typische’ klachten eigenlijk. Ik heb bv een vrij grote niche (en heb bvb 2d echt bloedverlies, nadien tot cd10 af en aan spotting). Sommige niches zorgen voor secundaire infertiliteit (oa door het abnormaal bloedverlies en continue aanwezigheid van vocht in de bm).
    Ik krijg 7/01 mijn hersteloperatie. Dan 6 maanden verplichte stop, nadien hervatten we het traject.
    Je zou eens een controle echo kunnen vragen mocht het aanhouden.

6. Bekkiiee

Bekkiiee Lid

Oct 7, 2014
    78
    16
    8
    Female
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie hier was ik al bang voor. ik heb al eens een echo gehad en hier was indd een niche te zien maar ze zeiden dat het geen kwaad kon en ze er niks aan doen. ik ga het opnieuw aankaarten bij de huisarts.

7. Lampje007

Lampje007 Actief lid

Jul 15, 2020
    404
    316
    63
    Female
    Niet voor het een of ander, maar een huisarts is hier niet thuis in deze zaken. Zelfs de meeste gyn’s niet.. ik heb zo-even een jaar mmm weggegooid omdat het eerste fertiliteitscentrum dit probleem niet erkende. Pas in het 2e centrum gingen de poppen dansen. Had ondertussen al 4 gyn’s gezien :mad:.

Share This Page