Hoi Allemaal, Ik ben op zoek naar ervaringen. Persoonlijk heb ik een super regelmatige cyclus maar wel een late eisprong waardoor mijn LF tussen de 9-11 dagen is. Ondanks dat mijn cyclus tussen de 28-32 dagen heb ik er geen moeite mee als deze ontregeld of verlengd mits dat dan komt omdat de LF verlengd word en er een langere/betere kans op innestelen is. In de MMM heb ik utrogestan en duphaston gebruikt. Het laatste, afgelopen maand nadat ik er zelf om gevraagd had. Nadat ik een negatieve test had ben ik gestopt en heeft het 4 dagen geduurd voordat ik ongesteld werd en hoe! Mijn menstruatie was zeer heftig. Met name 1.5 dag.. Dat terzijde, er zijn zoveel verschillende beweringen. Zolang het niet schadelijk is zou ik het graag gebruiken. (Daarnaast slik ik, Selenium/Zink, Kelp, Spirulina, Maca, Foliumzuur, Vit D en ben ik sinds Juli onder behandeling bij een acupuncturist welke helpt bij Fertiliteit. Na 2 jaar stop hebben wij deze maand onze 2de IUI (lees 13de)) @Dubbeltje, jij hebt dit ook gebruikt meen ik mij te herinneren, weet alleen even niet of het een korte LF was, jullie hadden voor de rest geen reden toch? Denkend aan semen oid.
Ik heb het ook 3 maanden gerbuikt (begin dit jaar in de Corona tijd toen de MMM stil stond), maar mijn cyclus werd er helemaal door ontregeld. Waar ik een nette cyclus van 28/29 dagen had met een eisprong op dag 14/15 kreeg ik nu hele lange cyclussen met een late eisprong. Ben er dus weer mee gestopt en nu gelukkig weer een normale cyclus.
Misschien een beetje zweverig maar heb jij wel eens gekeken wanneer je menstrueert volgens de maanstand? Ik heb een (misschien vreemde) theorie, dat wanneer je zulks soort "natuur" producten gebruikt je menstruatie naar de meest natuurlijk stand terug gaat. Om zwanger te worden is menstruatie bij de nieuwe maan en ovulatie bij volle maan het meest gunstig. Zelf ben ik altijd ongesteld met volle maan, als sinds jongs af aan, stond er nooit zo bij stil behalve dat mijn moeder en ik er altijd om moesten lachen hoe je de klok erop gelijk kon zetten dat ik met volle maan ongesteld werd. Heb er de laatste dagen veel over gelezen. Vruchtbaar = kinderwens = Witte maan = menstruatie bij de Nieuwe maan en ovulatie bij de volle maan Zelf evaluatie, kennis delen = Bloed maan = Ovulatie bij de nieuwe maan en menstruatie bij volle maan. Call me crazy maar ons natuurlijke cyclus is zo enorm verstoord door kunstmatig heden, terwijl in de oudheid alle menstruaties gelijk liepen met de maan. Geeft totaal geen garantie tot succes, maar he als it's worth the try right? Off topic, ik las "goede" berichten, geen afwijkingen maar wel de onzekerheid wat is het dan.. En 16 Dec C&C toch? Wat zijn je gedachten en gevoelens op het moment?
Vind de theorie wel interessant. Ovulatie rond 15 december en menstruatie rond 28 december.... Dan heb ik een ovulatie bij nieuwe maan en menstruatie bij volle maan...Wat zegt dit dan uiteindelijk...? Is precies omgekeerd met het meest gunstige... hahaha. Ja klopt, ik heb inmiddels alle uitslagen binnen vanuit Duitsland. NK-cellen 269 en Plasmacellen een waarde van 4. Bij de ReceptIVFty test een score HIGH. Dus harstikke top dat met mijn 41 jaar alles zo goed is en goed werkt. Aan de andere kant zijn mijn miskramen dan waarschijnlijk een stukje leeftijd en een stukje pech helaas. Wel gaf de arts aan dat de 2 late missed abortions van vorig jaar zeker met mijn verstoorde schildklier verband kunnen houden. Hij zei ook, voor een vitale zwangerschap met je 6 op de dobbelsteen gooien en jullie hebben helaas steeds net 4 en 5 gegooid. We gaan starten met ICSI-6... hopelijk wordt dat dan ook de 6 op de dobbelsteen.
Dat laatste heb ik gelezen ja, wat een Kut antwoord he "pech" Bovenste ja, klopt, zelfde als mij dus.. Zwanger worden tijdens volle maan Maar ovuleer jij als het volle maan is? Dan is de energie van je cyclus misschien wel hetzelfde als die van de maan en ben je super vruchtbaar. Maar zoals we al zagen, helpt al dat kunstlicht niet en loopt je cyclus dus waarschijnlijk niet gelijk aan de maancyclus. https://www.nieuwetijdskind.com/menstruatie-maan-natuur-dieet/
"jij hebt dit ook gebruikt meen ik mij te herinneren, weet alleen even niet of het een korte LF was, jullie hadden voor de rest geen reden toch? Denkend aan semen oid."
Progesteron tekort was de reden, maar we zaten nog niet in het traject (dat werd net opgestart). Onder het mom, baat het niet dan schaadt het niet. In de eerste ronde dat ik het innam had ik mijn eisprong flink later, maar was het wel raak. Mijn temp na de eisprong met monnikspeper was wel hoger dan de voorgaande rondes en ook hoger dan toen ik een MA kreeg.
Bij mij hebben ze progesteron nooit getest, mijn bms is altijd rond de 10 a 11mm maar ik vermoed dat het te snel af breekt. Mijn temp is een verschrikking en een warboel ansich. Basaal is 36.2/36.3 maar geregeld gedurende de maand zak ik naar 36 en ben nog nooit hoger gekomen dan 36.7 of 36.8, in het ZH zeggen ze dat dat helemaal niet hoeft maar vind het wel raar. Daarnaast speelt weinig zaad ook een rol, maar bevruchtingen lukken wel. 1 x natuurlijk 1x van verse TP. De mk's kunnen "pech" zijn maar het zit me gewoon niet lekker en wil het gewoon nog proberen voordat we aan de laatste IVF ronde beginnen. Het moet gewoon lukken!!
Ik slik sinds de start van mijn kinderwens in 2016 monnikspeper (althans, ik trek er thee van samen met nog wat andere kruiden, fertilitea noemen ze dat). Mijn cyclus is er altijd 28 dagen mee geweest met een eisprong op dag 14. Maar ik heb het idee dat mijn cyclus sowieso wel stabiel is, of ik die fertilitea nou zou drinken of niet. Ook draai ik op de ‘goede manier’ mee met de maan. Ik ben er niet sneller zwanger door geraakt; ik moest twee jaar wachten op mijn eerste dochter en wacht nu alweer anderhalf jaar op mijn tweede. Ik hoop en duim voor jou dat het binnenkort eindelijk eens raak mag zijn. Ik vind je luteale fase in elk geval niet schrikbarend kort of zo. Je zou een keer je progesteron kunnen laten prikken rond 5-7 dpo, dat zou nog weleens interessant kunnen zijn. Als je nog interesse hebt in het recept voor de fertilitea, dan roep maar!
@nizzie86, gebruik je dan tinctuur. Ik heb nu net capsules binnen gekregen. En tuurlijk is dat niet direct het middel of als je goed loopt met de maan dat het dan wel gebeurd maar waarom niet proberen toch. Ik heb ook een regelmatige cyclus maar ben er, helaas pas sinds kort, achter dat mijn positieve ovulatie testen pas zijn rond dag 16/17 en dan vind ik een cyclus van 28 niet lang genoeg als de eisprong pas op de 18/19 plaatst vind. Ik zou graag of een eisprong eerder hebben of een langere cyclus en qua energie verdeling denk ik dat wanneer ik ik in het ritme van de maan ben veel meer in balans ben.. Het hoeft niet perse voor mij voor de kinderwens maar merk gewoon dat mijn energie verkeerd verdeeld is gedurende de maand. Ik heb wel lichamelijke genegenheid en drang als ik menstrueert en veel minder in mijn ovulatie periode..
Helaas is het vaak bij endometriose zo dat de hormoon verhouding niet helemaal klopt. Oestrogeendominantie en vaak een tekort aan progesteron. Zo ook bij mij; late eisprong (dag 21) en korte LF (meestal rond de 9). Ik heb vanalles geprobeerd maar zonder succes. Ivf was de enige werkende oplossing voor ons. Hou er dus rekening mee dat endometriose de grote boosdoener is en dat je daar niet zo heel veel aan kan doen..
Ben geopereerd in 2016 en sindsdien minder tot geen last meer gehad. Maar dat zou best kunnen inderdaad. Alleen bij IVF een miskraam even als bij de natuurlijke zwangerschap.. ga dan toch denken dat het met een innestelingsprobleem te maken heeft. Maar niet geprobeerd...
Fijn dat je minder last hebt! Maar op zich maakt dat niet zoveel uit qua invloed op je cyclus. Bij mij is sinds mijn eerste zwangerschap niets meer zichtbaar (daarvoor veel endocystes in eierstokken), maar het is chronisch dus zeker aanwezig. En mn cyclus (en eicelkwaliteit) is alleen maar slechter geworden. Het zegt dus niet zoveel hoeveel last je hebt. Het blijft een chronische aandoening. Ik heb ook twee miskramen gehad. Dit kan met de endometriose/innestelen te maken hebben, maar het hoeft niet. Het is bij mij ook een keer goed gegaan en nu ook 19 weken zwanger. Hopelijk lukt het bij jou ook snel! Mijn ervaring en advies met endometriose is; blijf niet te lang aanmodderen (natuurlijk of iui), ivf vergroot vaak je kansen aanzienlijk bij deze aandoening.. heel veel succes!
Mijn endo zat buiten mijn baarmoeder. Heb 2 ivf pogingen gehad maar opbrengst van beide was maar 1 embryo, niet vanwege geen bevruchting maar vanwege het verschil in grote waardoor de ene helft niet rijp was, een paar wel en de rest te rijp. Ik heb nu nog 1 poging over, als wij dit willen word het lang protocol. Voor de tijd wil ik verschillende dingen geprobeerd hebben. Deze inzichten had ik eerder niet. AMH is halverwege cyclus geprikt. Die was 1.15, vitamine D te kort, de rest prima. Hij heeft minder zaad.
Snap ik hoor, dan moet je dat zeker doen. En mocht het wel op ivf uitkomen, dan kan wat je probeert ook weer positieve invloed hebben op je eicellen, je weet het niet. Ik had overigens ook altijd een slechte opbrengst, in 3 pogingen maar 2 terugplaatsingen gehad. De vierde poging lang protocol (en ander ziekenhuis) en toen eindelijk een beter resultaat. Succes!
Ik gebruik gemalen monnikspeper, dat koop ik hier: https://www.pit-pit.com/monnikspeper.html Ik snap wel wat je zegt hoor, en in jouw geval zou ik ook alles aangrijpen om maar een beetje invloed te kunnen uitoefenen op de situatie. Heel veel sterkte en succes!
Daar word ik dan wel blij van, zelfde bij mij.. en dan valt het zoooo tegen.. je bent zo door je pogingen heen. En daarom zie ik er ook tegen op.
Snap ik! Ik had dat ook, na drie teleurstellende pogingen was de vierde eigenlijk de laatste voor ons. Als dat weer zo’n slecht resultaat zou zijn, zou het geen nut meer hebben. Dus veel angst voor die poging gehad. En nu toch nog gezegend met een zwangerschap, met nog een cryo van zeer goede kwaliteit in de vriezer. Het kan dus!