Startfase vraag!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Eliseb82, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Even een vraagje aan jullie experts :D

Ik heb nu om de 15-20 minuten 1 minuut lang weeen. Dit is duidelijk de startfase.. en ik las het volgende op een website hierover:

"Er zal meestal eerst een voorbereidingsfase of startfase zijn. Bij deze eerste fase kunnen de weeën al regelmatig zijn om de 20-15-10-7 min. Meestal houden deze weeën minder dan 60 sec. aan. Meestal denk je “dit valt nog wel mee”. Deze weeën zorgen ervoor dat de baarmoedermond zacht en week wordt. Er zal nu nog geen ontsluiting ontstaan. Probeer deze weeën nog wat te negeren, ga niet gelijk klaar zitten voor de bevalling want de start van de echte weeën kan nog best een tijdje op zich laten wachten. "

Mijn vraag is, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat het overging na een frequentie van minder dan 5 min. en zeker 60 sec. of langer bij jullie eerste kindje?

2. MLkids

MLkids Niet meer actief

Bij de eerste 4 dagen
    Bij de tweede 6 uur
    Bij de derde een 1.5 uur.

3. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Bijmij startte het met breken van de vliezen en gelijk goede weeen om de 3 min duurde 1,5 min.
    Dus kan je geen antwoord geven op je vraag sorry!
    Maar wil je wel heeel veeel succes wensen meid! Zet m op nog even en dan hou je je kindje vast!! Laat het maar gebeuren meid!
    Liefs

4. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    #4 Eliseb82, 27 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2013
    @ML, poeh.. 4 dagen lang weeen van 60 sec om de 15 mins?! dat is wel HEEL lang??

@ICnurse, bedankt! Klinkt als een goed bevallen bevalling;)

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bij mij begon dat 's nachts rond 3 uur. Ben toen nog in slaap gevallen tot 8 uur. Toen was het nog hetzelfde. Om 10 uur ben ik getoucheerd en toen werden de weeen wat heviger, maar kon ik nog makkelijk een wasje draaien ;). Om 15 uur braken mijn vliezen, toen werden de weeen hevig en om 20.00 ben ik bevallen.

Kan nu snel gaan, maar kan ook nog lang duren voordat het echt begint. Ben je al getoucheerd?

6. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    @Nientjjje, ook jij bedankt voor jouw ervaring! Fijn om te weten dat het ook zo kan. Ik ben vrijdag uitgerekend en morgen heb ik een afspraak bij de vk. Ik ben nog niet getoucheerd.. misschien dat ze dit morgen gaat doen? geen idee wanneer ze daar mee zullen beginnen, eigenlijk. Ik beval ook zonder medische indicatie (misschien dat het daar ook iets mee te maken heeft?)

7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Heb je wel al gebeld? Meestal komen ze dan toch wel even kijken.

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste kindje een uurtje of twee. Ging best wel rap vond ik.

9. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, nog niet gebeld.. want dat "mag" pas als het regelmatiger wordt (en dat is het nu nog niet..)

10. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedenk wel dat je altijd mag bellen als je even wil overleggen. Ze komen dan misschien niet direct langs maar kunnen wel over de telefoon wat vragen stellen en jou adviseren of voorlichten.

11. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Oja das waar, ik belde ze omdat ik bloedverlies had en lichte weeen en toen kwam ze even kijken.
    Nou veel succes!

12. MLkids

MLkids Niet meer actief

4 dagen is idd heel lang! ik lag dan wel al in het zkh en kreeg pethedine om te slapen/rusten met doorleiden konden ze niet omdat ik nog potdicht zat. Op de 4e dag in de avond heb ik gesmeekt om een KS, die zou ik de volgende dag krijgen als ik nog steeds geen 2 cm had. Uiteindelijk hebben ze mijn water kunnen breken op de 5e dag en een infuus aan kunnen sluiten, toen had ik last van hyperstimulatie door het infuus en min eigen weeen.

13. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Net mijn slijmprop verloren (met wat bloed), VK zegt dat ik toch moet wachten tot om de 5 min weeen activiteit, dus ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren... ze worden wel steeds pijnlijker!

14. MLkids

MLkids Niet meer actief

Oh succes! Je bent aan het tekenen, dus dat is heel goed!

Sterkte komende uren/dagen!

Een mooie bevalling toegewenst!

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Succes meis!!

16. Icnurse

Icnurse Actief lid

11 jun 2012
    282
    0
    0
    Heel veel succes nogmaals en zet m op je kan het!! Spannend zeg!! Laat je het nog weten?

17. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Hier 24 uur. Succes!

18. Eliseb82

Eliseb82 Actief lid

17 jul 2012
    224
    0
    0
    Amsterdam
    Even een update ;) Het is nu om de 9 minuten... spannend!!

19. Masika

Masika Niet meer actief

#19 Masika, 27 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2013
    Hoi Elise,

Wat ontzettend spannend zeg! :) Het is inderdaad begonnen, tenminste daar lijkt het wel erg op. ;) Hoe zijn de weeën nu? Nog goed te hebben?

Spannend!!! Hihi... Krijg er zelf ook weer helemaal zin in. Moet zelf nog wel een paar weekjes geduld hebben.. ;)

X

Ps. Enne heel veel succes natuurlijk! :D

20. Anique87

Anique87 Lid

26 jul 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend zeg! We zijn geloof ik op dezelfde dag uitgeteld.. Hier is nog alles rustig.. :( heel veel succes!!!

Deel Deze Pagina