Nog niets gehoord over zwangerschapsuitkering.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kletskoek, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Beste,

Ik ga 21 maart 2014 met verlof. Echter heb ik nog niets gehoord van het UWV. Is het verstandig om hier over te bellen of afwachten?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kletskoek,

Binnen vier weken na ingang van je verlof ontvang jij een beslissing over je WAZO-aanvraag. Ik adviseer je de beslissing dus rustig af te wachten.

Actuele informatie over de beslissing over je aanvraag zwangerschapsuitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar ik weet van mijn vorige zwangerschappen, heb deze papieren ook bewaart, dat ik enorm veel brieven kreeg van jullie. Dat het was goedgekeurd, de hoogte van de uitkering en wat mijn rechten en plichten etc zijn. Maar 4 weken na je verlof pas bericht zou dus kunnen betekenen dat ik langer zonder inkomsten zit? Aangezien ik nu om de 4 uitbetaald krijg van mijn werkgever. Ik wacht voor nu af maar hoop toch wel binnen nu en 2 weken wat te horen.

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83

Bedankt voor de link. Maar ik neem aan dat mijn werkgever deze uitkering gewoon aanvraagt voor mij toch?

5. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kletskoek,

Mijn excuses voor de verkeerde link die Martijn je gaf.

Het klopt dat als je een werkgever hebt deze de aanvraag van het verlof voor je instuurt.
    Je ontvangt hiervan dan een bevestiging per post.
    Maximaal 4 weken na de ingangsdatum van je verlof ontvang je de beslissing.
    UWV doet dan ook de eerste betaling vanaf de eerste verlofdag.

Meestal verneem je hier zelf niets van en betaalt je werkgever gewoon je salaris door.
    Je werkgever heeft op het aanvraagformulier ingevuld wie de betaling gaat ontvangen, jij of je werkgever.

Twijfel je of je aanvraag door UWV is ontvangen of wil je de status van je aanvraag weten?
    Dan kun je dit navragen via UWV telefoon 0900-9294.
    Wil je liever dat ik dit voor je nakijk?
    Stuur dan even via een privébericht je telefoonnummer, ik bel je dan.

Actuele informatie over het aanvragen van een zwangerschapsuitkering als je een werkgever hebt vind je hier.

Ik wens je een fijn verlof.

Met vriendlijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina