daarom zei een collega op leeftijd tegen me (zo'n verpleegster die je echt niet aan je bed wil) als je bevalt ga je toch ruggenprik laten zetten, nen tand trekken ze ook niet zonder verdoving. En sinds dat ze me dat zei, heb ik zonder schaamte beslist om met epidurale te bevallen. En achteraf gezien was dat geen slechte keuze, heb een zeer zware bevalling gehad, en baby hebben ze er echt uit moeten sleuren omdat ze in de problemen zat.
Ik vond bevallen ook heel bijzonder. Ik vond het juist gezellig, samen met manlief wachten tot het babytje eindelijk kwam. Heel bijzonder en intiem gevoel. Maar goed, volgens mij zijn mijn bevallingen minder pijnlijk dan gemiddeld geweest, anders had ik dit vast niet gezegd Ik had 2 uur weeen en niet eens pijnlijk en zat al op 7 cm. Dus ik heb denk ik weinig recht van spreken haha.
Wat fijn dat jullie hier positieve ervaringen neer zetten dames! Ik hoop de komende week zelf mee te mogen maken hoe het is en hier dan ook een fijn verhaal te kunnen plaatsen.
Hier is de bevalling ook zeker niet tegen gevallen. Mijne heeft in totaal 4 uur geduurd waarvan 45 min persen. Zonder knip en ruggenprik. Natuurlijk doet het pijn, maar het is ook heel bijzonder dat we als vrouwen zo sterk zijn en zoveel kracht hebben. En als eenmaal het moment daar is dat je kleine op je borst ligt dan ben je het vrij snel weer vergeten!
Begin nu een beetje zenuwachtig te worden. Mijn eerste zwangerschap werd abrupt beeindigt met een spoedkeizersnede, waarvan ik de emotionele imapct (+ het hebben van een heel klein en kwetsbaar kindje) nogal heftig vondt. En zie hier, nu 40 weken zwanger en over 2 dagen wordt ik ingeleid. Mijn hersens zeg; rustig blijven, over je heen laten komen, je gaat het gewoon proberen, en kun je de pijn niet aan dan is daar tegenwoordig iets voor. Maar mijn hart schreeuwt moord en brand. Hoe kan een hoofdje in godsnaam door mijn *** heen als toucheren al zeer doet! En al die verhalen over vrouwen die uren liggen te spugen van de pijn (heb een fobie voor overgeven *zucht*). Ach, ik verdring alle gedachten op het moment een beetje door heel druk te zijn met alles klaar maken en poetsen, zodat ik er maandagochtend pas aan hoef toe te geven, haha!