bevallen op de dag dat mijn zusje is overleden..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door moontje2008, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hoi!

De kans is groot dat ik zo over een week of twee mijn kleintje in mijn armen heb.. Mijn bloeddruk schommeld, dus is de kans er dat ik binnenkort wordt ingeleid..

Nu ga ik zelf een beetje uit van de 11e (waarom weet ik niet) maar de 14e komt ook steeds dichterbij en dat is dus de dag waarop mijn ouders mijn zusje hebben verloren bij een verkeersongeval..

De kans is natuurlijk klein, maar stel voor dat ze me dan willen inleiden.. of dat ik dan gewoon beval.. Mijn moeder vond het eerst niet zo'n prettig idee, maar nu heeft ze het over dat dan de cirkel van leven en dood rond is.. Ik heb het liever denk ik toch niet.. Zou ik daar wat over te zeggen hebben bij het inleiden? En zouden jullie het erg vinden om op zo'n dag te bevallen?

alvast bedankt!

x

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Als jij dit niet wil, en ik begrijp heel goed waarom, dan zou ik dat toch goed bespreken met je gyn hoor...

JE kunt er heel dubbel over denken. HEt is heel lastig om te bedenken wat ik zelf zou doen, omdat ik me die gevoelens niet kan voorstellen, omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt.
    Ik kan me voorstellen dat je het een nare dag vindt, aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat op deze manier je zusje over je kindje waakt.

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar nogmaals; ik zou het goed bespreken met je gyn.

Ik wens je heel veel sterkte toe, maar ook heel veel geluk met je kindje!

3. 894hi

894hi Niet meer actief

ik zit hier met hetzelfde "probleem"
    mijn broertje (1e kindje van mn moeder) is op 14 juli geboren en heeft maar 16 dagen geleefd. nooit gekend maar altijd veel moeite mee gehad wand wat had ik graag een oudere broer willen hebben!

ik ben 12 juli uitgerekend en tot nu toe het gevoel dat t nog wel ff gaat duren.
    toen ik er achter kwam dat ik zwanger was was ik als de doods dat het fout zou gaan net als bij mama... tot ik te horen kreeg dat ik een meisje in mn buik heb en dat gaf voor mij rust...

vandaag weer naar de verloskundige hopen dat alles goed gaat....

maar mocht ik dus ook op 14 juli gaan bevallen geboortedag van mn broertje worden de eerste 16 dagen erg moeilijk pas als ik die dagen voorbij ben kan ik echt gaan genieten...

maar het moet dan maar zo zijn denk ik dan.. en mn moeder zegt dat ook jij heb het meeste verdriet er van en hierdoor hopen ze het waarschijnlijk te verzachten...

ik hoop dus dat het op de natuurlijke manier komt liefst voor de uitgerekende datum..

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik heb mijn zus ook nooit gekend.. ze was mijn ouders tweede kindje en eerste dochter.. ze is bijna 2 geworden..

Mijn zus en ik waren een beetje bang dat mijn ouders overbeschermend zouden zijn, maar met mijn nichtje gaat het ontzettend goed, maar soms ben ik een beetje bang dat mijn kleintje op mijn zusje gaat lijken, ik leek namelijk ook al heel veel op haar..

Nu dat ik zwanger ben begrijp ik ook al veel beter hoe moeilijk het moet zijn om je kind te verliezen, ik denk dat veel zwangere vrouwen daar niet echt mee bezig zijn, maar als je het zo heb meegemaakt dan besef je meer hoe kwetsbaar een leven is.. ook kleine kinderen kunnen doodgaan..

succes meid!

x

5. 1985beeb2009

1985beeb2009 Actief lid

3 jul 2009
    277
    0
    16
    hoi moontje

ik zit hier idd beetje met het zelfde
    maar dan dat ik kan bevallen op de dag dat me moeder is overleden
    ene kant heel moeilijk maar aan de andere kant kijk ik daar best positief tegen aan
    mij zal dat echt het gevoel geven dat mijn moeder over ons kindje en over haar kleinkindje waakt en als het is meisje is krijgt het dan ook 2 namen eerste naam van me moeder en de 2de naam word haar roep naam als het toch gebeurt moontje probeer daar iets positiefs uit te halen dan is het echt of ze over jullie kleintje waakt en er bij is

succes en hoop dat jullie met de goede oplossing komen

knufff

6. mischien klinkt het heel stom maar mijn nichtje is bevallen op de dag dat haar oma was overleden en die zei het zal zo moeten wezen dan wil ze dat wij van een treurige dag toch een leuke dag maken mischien kun je ook van een positieve kant bekijken

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben de 1e van aug. uitgerekend. Mijn vader is vorig jaar de 16e aug. overleden. Mijn moeder zou het heel erg vinden als ik op die dag zou bevallen. Ikzelf wat minder moet ik zeggen. Het maakt van een trieste dag toch ook iets moois.
    Enfin, heb dit aangegeven bij vk. Stel ze gaan me inleiden op 14 aug. en het wil niet vlotten, gelletjes etc. Inleiden mocht dat nodig zijn gebeurt dus eerder.
    Nu heeft ze een notitie ervan gemaakt en gaan we gewoon met zijn allen ervoor zorgen niet op die dag te bevallen. (wat ik niet verwacht hoor)

8. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hoi Moon! Ik heb een beetje hetzelfde. Mijn schoonzusje is overleden op 23 oktober, en heeft een ernstig autoongeluk gekregen op 16 oktober. Ze heeft toen een week in het ziekenhuis gelegen. Ik ben uitgerekend op 12 oktober. Toen mijn schoonvader dit hoorde zei hij meteen, dan komt hij of zij op 16 oktober en het is een meid. Ik hoop zelf dat het niet op een van beide dagen komt, omdat zijn of haar verjaardag dan altijd een lading heeft, maar als het wel zo is... Dan is eigenlijk voor mij bevestigd dat er wel degelijk 'iets' is. Ik wacht het dus gewoon rustig af en hoop stiekem dat hij of zij zich op 8 oktober laat zien omdat ik dan mijn vriend 5 jaar ken ;)

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Ik denk dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Als je geen medische complicaties krijgt denk ik dat het geen probleem zal zijn om een dagje te wachten met inleiden. Ik zou je gevoelens in dat geval met de gyn of vk bespreken, ze hebben vast begrip voor je situatie en zullen je daar mogelijk (het moet nl niet zo zijn dat daardoor je eigen gezondheid en dat van je kindje in gevaar komt) vast medewerking geven om evt. die datum als bevallingsdatum te vermijden.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een beetje hetzelfde. Ben 29 aug uitgerekend en mijn man heeft een broertje gehad die maar een half jaar heeft mogen leven door een hartafwijking wat bij ons bij de 20 weken echo is uitgesloten.
    Dat broertje is toen 21 aug geboren dus het zou kunnen dat de onze ook die dag komt. Hoop het eigenlijk niet, ook al hebben wij beiden zijn broertje nooit gekend maar het idee vind ik niet zo fijn. Al zou de rest het niet erg vinden.

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik geloof ook best wel een heel klein beetje in reincarnatie en zo.. niet dat ik denk dat mijn kleintje mijn zusje of zo is, maar het zou wel heel vreemd zijn als ze de 14e komt..

Maar inderdaad misschien ook wel mooi.. mijn moeder is rond die dag altijd een beetje sipjes en misschien dat ons kleintje die dagen iets vrolijker kan maken..

ik heb nu zoiets van als het gebeurt dan gebeurt het.. als het maar niet de 19e komt, want dat is mijn vriends verjaardag en dat vinden we beiden niet leuk :)

bedankt allemaal, fijn om hier niet alleen in te staan!

x

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Het is natuurlijk heel dubbel als je op die datum bevalt.
    Het is een dag waar je als ouders altijd bij stil blijft staan, maar het is ook wel weer mooi als je kleinkind er een mooie dag van kan maken.
    Ik kan niet zeggen of ik het leuk of niet leuk zou vinden omdat ik niet weet hoe het is maar het lijkt me dat je van een verdrietige dag een mooie dag kan maken en het ook voor je ouders weer een mooi moment kan zijn.

Sterkte bij de bevalling!

13. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

mijn persoonlijke mening is dat ik het wel een mooie gedachte zou vinden, zo'n klein wondertje geboren op een toch al speciale en emotionele dag voor jullie

maar het is niet wat ik ervan denk of wt iemand anders erover denkt
    als jij het niet zo aanvoelt, spreek er dan over of het idd niet op een andere dag kan ingeleid worden
    volg je gevoel meid

xxx

14. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Het lijkt me juist wel mooi. Een babytje is hoop en ik zie wel iets in die circel en hoe dicht leven en dood bij elkaar ligt. Maar goed wat ik vind doet er eigenlijk niet toe toch? Ik zou het bespreken en het lijkt me stug als je gyn niet mee zou denken en een dag zou willen verschuiven... Dus als je het niet wil, gewoon aangeven!

Deel Deze Pagina