Bevalling aan voelen komen? Op wee-en en gebroken vliezen na ;)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Neeltje1986, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi meiden!

Allereerst gefeliciteerd met jullie kindjes !!

Ik heb een vraagje...

Ik ben benieuwd wanneer jullie wisten dat de bevalling begonnen was, op de wee-en en het breken van het water na.

Voelde je je die dag anders, voelde je iets rommelen? Merkte je het aan de bewegingen van je kindje?

Ik ben erg nieuwsgierig ;)

2. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Die dag zal ik nooit vergeten...

Ik werd 's ochtends wakker en ging naar het toilet:
    daar zag ik wat druppels bloed in mijn broekje, dit ging de hele dag door in combinatie met heel licht gerommel in mijn buik. Allemaal niet heftig hoor!
    Ik ben die avond "nietsvermoedend" naar bed gegaan en werd een uur later wakker met 7 cm ontsluiting!
    (Zonder het gemerkt te hebben zijn wel ergens die dag nog mijn vliezen gebroken)

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik heb hélémaal niets gemerkt! Het was niet anders dan anders, hij was nog steeds superdruk (ook tijdens de weeën ;)) en ik heb die dag veel gedaan. Een fikse steek in mijn buik en het gelijk breken van mijn vliezen was voor mij echt het eerste teken dat de bevalling begon.....was héél blij dat dat vroeg in de avond thuis gebeurde. Als het eerder in een winkel had gebeurd had ik me toch vrij opgelaten gevoeld. Voor mijn bevalling had ik ook wel verwacht dat ik het een beetje zou voelen aankomen.....niet dus:D

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Bij mij begon het met het verliezen van de slijmprop (daarna heeft heeft nog 20 uur geduurd voordat ik bevallen was), maar verder heb ik het nergens aan gevoeld. Je hoort eigenlijk over het algemeen dat vrouwen zich niet anders dan anders voelen.

5. doortje79

doortje79 Fanatiek lid

28 nov 2008
    4.404
    0
    36
    ik was ontzettend chagrijnig en emotioneel. Ik was er zooooo klaar mee (terwijl ik pas 2 dagen overtijd was). Heb huilend bij de vk gezeten. Achteraf zei ze tegen mij dat zij dacht dat de bevalling niet lang op zich zou laten wachten. Schijnt wel vaker voor te komen :) Die nacht begonnen de weeen. Succes!

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik merkte niks, om 7 uur 's ochtends begonnen gewoon ineens de weeën, en gelijk om de 5 minuten. Nu zit ik ook weer te letten op "signalen" maar die hoeven er dus niet te zijn.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Achteraf gezien wel. Ik voelde me op vrijdag niet lekker, was erg onrustig en misselijk. Zaterdag voelde ik me helemaal niet lekker, zwaar gevoel, soort spierpijn en misselijk. Zondagmorgen verloor ik slijmprop en mijn vliezen braken een half uur later. Meteen ook weeen elke 3 minuten en 20 uur later had ik een jongetje in mijn armen.

8. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik heb het niet voelen aankomen.

Ben 's morgens nog met bus en trein (rit van totaal 1 uur) naar het ziekenhuis geweest op controle bij de gyn. Zelfs die zei dat de baby nog wel een tijdje zou blijven zitten!

Tegen half twee, te voet onderweg naar huis begon ik stilletjes weeën te krijgen, dadelijk al om de vijf a tien minuten. Zoontje is uiteindelijk pas de volgende dag om 23.55 uur geboren met een keizersnede.

9. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Wat apart om te lezen dat de een het wel 'aan voelde komen' en de ander niets in de gaten had..

Ik voel behoorlijk vaak steken 'down under', alsof er iets uit wil.. Hadden jullie dit ook tijdens de zwangerschap? :)

10. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ja, had ik ook, maar dat zei niks over bevallen. Zo vanaf week 35 had ik dat... Is je kindje al ingedaald?

11. Ragazza

Ragazza Bekend lid

31 jan 2010
    695
    0
    0
    Ook herkenbaar! Ik had bij de vk al aangegeven dat ik het echt niet ging trekken als ik overtijd zou lopen, heb ook wat af gehuild, was er ook heel erg klaar mee!
    En ook hier was mijn meiske lief voor me en kwam 3 dagen later!

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ook hier erg herkenbaar..;) Ik heb op die dag mijn man geprobeerd (onbewust) tegen te houden om naar het werk te gaan in de ochtend. Ben toen uit bed gegaan en na mijn ontbijt onzettend gehuild aan tafel dat ik het echt zat was. Toen nog de hele dag geslapen en geslapen. In de s'avonds om 22.00 uur even voorweeén gehad toen om 11.45 naar bed gegaan en ben er toen maar weer uit gegaan omdat voorweeén erger werden en om 00.05 braken mijn vliezen (oowja op dat moment begon het ook nog eens heerlijk te sneeuwen...:x)

13. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik voelde het ook aankomen. Zaterdag op zondag braken mijn vliezen en voordat we zaterdag naar bed gingen had ik zo'n drukkend gevoel in de vagina. Het leek alsof het elk moment kon knappen. En die nacht braken mijn vliezen :)

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja herkenbaar, ik heb dat bij beide zwangerschappen. Volgens mij draait mevrouwtje dan gewoon even haar koppie rond in mijn bekken ofzo, heel fijn ;).

Deel Deze Pagina