Hoi, ik heb ook een tijdje op de baarkruk gezeten tijdens de weeën, maar op een gegeven moment wilde ik weer een ander houding en ben weer op het bed gaan liggen, en met persen vond ik het wel handig dat mijn benen in de steunen mochten liggen. Uiteindelijk werd mijn zoon met de vacuumpomp gehaald (het was een sterrekijker) dus kon de baarkruk toch al niet meer. Maar het zitten op de kruk vond ik ook fijn, omdat mijn man mijn rug kon masseren waar ik weeën had. Je kunt het dus altijd proberen lijkt me!
Ik vond de kruk ook een 'heerlijkheid'. Heb er tot bijna het einde op gezeten. Het einde op bed gedaan ivm mogelijk snel uitscheuren.
Ik had verwacht dat ik het prettig zou vinden om te persen op de baarkruk. Onze vk heeft hem standaard in de auto liggen. Maar uiteindelijk ben ik in het ziekenhuis bevallen en toen was er geen sprake van een baarkruk. Ik vond het niet vervelend dat ze mijn benen vasthielden. Ik vond het wel irri dat ze mijn kin op mijn borst drukten om te persen. Bij mijn zwangerschapscursus leerden ze me juist om dit niet te krampachtig te doen, omdat je dan kracht zet in je gezicht, in plaats van aan de onderkant zeg maar... Als ik jou was zou ik gewoon alle opties openhouden en deze ook bespreken met je vk en zeker ook met je partner, zodat deze tijdens de bevalling het woord voor je kan doen als dat nodig is. Sterkte!
ik heb niet alles gelezen maar mijn ervaring; ik had bi en kon nauwelijks op mijn rug liggen dus ik heb ook gevraagd voor de baarkruk en maar goe dook want ik kon ook echt niet liggen alleen maar zitten en staan! au au au wat deed op me rug liggen pijn en wat vervloekte ik de vk als ze wilde toucheren! maar echt SUPER Kyana is geboren na een bevalling van 3 uurtjes op de baarkruk en ik het heeft mij "maar " 4 hechtingen opgeleverd.... het enige wat ik wel wat moeilijk vond is het kracht zetten. liggend trep je gemakkelijk je benen op en ik moest me vast houden aan de rand van de baar kruk en dat vond ik niet zo fijn maar ach het ging evengoed soepel