Bevallen op eigen bed?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wup, 31 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat viel mij juist alles mee! Toen ik gedoucht en wel terugkwam was alles helemaal spic en span. De vk en vooral kraamhulp ruimen dat heel snel op en er liggen ook matjes/zeiltjes onder je die zo de kliko in kunnen.
    Beddengoed kon gewoon de wasmachine in.

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    mij is verteld door de vk dat er net een nieuwe arbo regel is voor boven bevallen, ambulance personeel mag niet meer zo zwaar de trap af tillen en aangezien ze bij ons twee trappen af moeten vanaf de slaapkamer mocht ik daar niet bevallen. moet nu in de woonkamer, dat is evengoed ook 1 trap maar dat zien ze dan maar door de vingers. de vk zei dat als je niet de goede ambulancemensen treft dat je dan zo van de trap wordt gebonjourd op je kont zonder brancard als t snel moet gebeuren. als ze dat van plan zijn hebben ze aan mij een hele slechte :p

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

mischien dat ik het een en ander kan toe lichten.

sinds 1 julie zijn er nieuwe arbo regels van toepassing in de hulpverlenings sector. dit beteken voor een hoop dingen verandering.

ambulance personeel mag niet tillen mits het een levenbedreigende situatie is/ de persoon in kwestie niet meer kan lopen cq hinken.
    kun je nog lopen word je vriendelijk verzocht naar de brancard te lopen om daar op te gaan liggen.
    bij een levensbedrijgende situatie mag het ambulancepersoneel TOT 75 kilo tillen deze grens in ook met ingang van 1 juli in gegaan.
    trappen mogen niet meer met zijn 2en gelopen worden hier bij moet ALTIJD de brandweer worden gepiept voor til-assistentie die kunnen 2 dingen doen of je door het trappen gat tillen of met een hoogwerker naar beneden tillen

al met al niet prettig als je licht te bevallen en er 4 tot 6 brandweer mensen op je slaap kamer staan.

de landelijk regen zal ook over een aantal jaar (volgens mij 2) dat er helemaal niet meer boven bevallen mag worden.

mochten jullie nog meer willen weten laat het dan even weten probeer in die te beantwoorden

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ja, ik heb 'n vraag... Wat nou als je tweehoog op 'n flat woont, zonder lift?

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    dat zou je even heel goed na moeten vragen bij je vk.

Ik ben dinsdag thuis bevallen en dankzij een waterdichte molton en een groot afdekzeil wat je tijdens het schilderen gebruikt geen vlek gevonden.
    We hebben tapijt op de vloer en daar hadden we het zeil over neer gelegt omdat je best een hoop verliest aan bloed als je op staat.
    Wa blij dat ie er lag hahahaha

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Nou meiden,
    Ik ben vorige week bevallen, en gewoon boven op mijn eigen bed (gelukkig). Het ging ook vrij snel allemaal, dus hadden ook geen tijd meer om het kraambed nog op te zetten. De verloskundige heeft er ook niks van gezegd. De bevalling verliep verder ook super!

De molton op bed was ideaal, al leggen ze er ook wel een hoop van die zeiltjes uit je kraampakket onder. Alles word netjes opgeruimd, dus van troep heb ik niks gemerkt!

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Gefeliciteerd!! En wat een leuke naam ;)
    Fijn dat alles goed is gegaan en je het bed toch niet nodig had.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Idd toen ik terug kwam na het douchen was alles al opgeruimt en stond er al en was te draaien.
    Oke ik weet voor een volgnde keer dat ik extra celstof matjes ga halen want die hebben ze echt allemaal opgemaakt.
    Kwamen bijna te kort hahahaha.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Nou blusvrouw, van die nieuwe arboregels word ik niet vrolijk... mijn slaapkamer is op de 2e verdieping, woonkamer op de 1e. Beide zouden dus niet in aanmerking komen voor de bevalling. Maar op de begane grond hebben wij kantoorruimte en heeeeeeel veel ramen zonder gordijnen. Wel screens, maar 's avonds met het licht aan kijk je er dwars doorheen.
    Dat zou er dus op neerkomen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, omdat een thuisbevalling op die plek voor mij echt geen optie is!

ik zal het bij m'n volgende bezoek aan de vk eens informeren; ik vond het bij de eerste keer perfect om thuis in mijn eigen bed te bevallen en zou dat heeeeeel graag weer willen!

de zooi was inderdaad zo opgeruimd; ik heb het nauwelijks doorgehad. beddegoed moest even in bad in de biotex weken, maar daarna was alles weer brandschoon!

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Nou, dat heb ik dus ook. Ik vind het belachelijk dat ik in 't ziekenhuis zou moeten bevallen, zonder medische indicatie, omdat de arboregels zijn aangepast.
    Ik verheug me er ontzettend op om thuis te bevallen en dit geeft er nu al een gigantische domper op!!

'k Heb er vandaag maar eens over gebeld, maar die assistente weet 't allemaal niet zeker (want wij hebben 'n erg brede trap naar beneden etc) , dus moet ik 't met 't volgende bezoek maar bespreken bij de VK. Nou 'joepie', want ik zit me er vreselijk over op te vreten (belachelijk om je daar over op te vreten, maar blijkbaar regisseren die hormonsters dat)...

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ook ik ben gewoon bevallen op mijn eigen bed , en we sliepen op de zolder.. Heb ook niks gehoord over of het wel of niet mocht. Zolang er maar klossen onder stonden dan was het voor hun goed.

12. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Nou, ik ben gewoon thuis bevallen, op de eerste verdieping. Er is zelfs nooit sprake van geweest dat dit niet zou mogen ofzo!
    Uiteindelijk moest ik na de bevalling toch naar het ziekenhuis in verband met complicaties bij Veerle, maar toen ben ik gewoon zelf naar beneden gelopen.

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Je berichtje maakt me gewoon een beetje opgelucht Ellen27... Ik zit hier echt te stressen daarover! (Stom, ik weet 't, maar goed... 't Gebeurt gewoon...)

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Haha! Als ik dit zo lees voel ik me echt een vreselijke uitzondering... Wij gaan juist een kraambed huren bij thuiszorg omdat ik niet in mijn eigen bed wíl bevallen, hahaha!
    Lijkt me zo ideaal om gewoon lekker in de woonkamer te zijn - alles voorhanden, geen zorgen om ons (nieuwe, dure) bed/matras, én makkelijk voor de VK... Ik zie alleen maar voordelen :D

15. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    In de woonkamer zou ik ook geen probleem vinden, ware 't niet dat die kamer ook tweehoog zit... :D
    't Gaat mij erom dat ik in m'n eigen omgeving wil bevallen, en of dat desnoods in de keuken is of op 't balkon interesseert me verder totaal niet, haha...

16. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ben ook boven bevallen op eigen bed...

we wonen in een oud huis met steile trap.... had zo niet handig naar beneden gekund als het nodig was.. maarja ben mooi in bed gebleven

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ben beide keren gewoon boven in m'n eigen bed bevallen. al was m'n gewicht op het einde van de zwangerschap 100+, nooit iets over gezegd dat het niet zou mogen.

18. mutselfrutsel

mutselfrutsel Actief lid

22 aug 2009
    109
    0
    0
    #38 mutselfrutsel, 1 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2009
    dus als ik het goed begrijp MOET ik (als de tijd zover is) in het ziekenhuis bevallen?????
    (ik woon 3 hoog zonder lift)

19. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Nou wat raar zeg?! Nooit wat van gehoord! Ik heb het nog gevraagd, ivm met de trap, en de vk zei heel nuchter, ach in principe moet je sowieso zelf de trap af.....;) vind het een beetje rare regels... ik snap best dat je goed werk omstandigheden moet hebben, maar het ene vak is nou eenmaal zwaarder dan het andere, daar houd je toch rekening mee als je dat vak kiest?!? Voor mijn gevoel zou het net zo iets zijn, als dat je snachts geen medische zorg meer krijgt, omdat dat slecht voor het personeel zou zijn?! sommige dingen zijn gewoon onderdeel van je vak!

20. Toevallig heb ik het hier vandaag met mijn VK over gehad. Woon zelf op de 4e etage zonder lift. Wil graag thuisbevallen, ze vertelde dat het geen probleem hoeft te zijn. Ben zelf niet te zwaar, rond de 60 kilo en ze kunnen me dan naar beneden tillen mochten er complicaties zijn. Wanneer de kleine in stuit ligt of er natuurlijk andere problemen al eerder bekend zijn, dan wordt het helaas wel een ziekenhuisbevalling.

Deel Deze Pagina