ziekenhuis bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by happynienja, Aug 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat martijn via een keizersnede is geboren, maar wat moet ik in huis halen voor daarna?
    voor de kraamweek enz.
    groetjes nien

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Sowieso klossen, want de kraamzorg wil die er toch onder hebben. Van je verzekeraar krijg je vaak een kraampakket, waarvan je dan dus een boel niet gebruikt, maar toch.

Ik zou ook een zeiltje of waterdicht molton nemen voor je matras, want je vliezen kunnen thuis natuurlijk wél breken.

Verder de gewone baby-uitzet, natuurlijk! En je koffertje klaarzetten voor de bevalling.

3. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Idem dito als bij een thuisbevalling, behalve de ondersteek (oftewel po), Klossen vanwege de kraamzorg, waterdichte moltonhoes (of zeiltje, maar da's geen aanrader) omdat thuis je vliezen kunnen breken en het standaard kraampakket.

Ben de vorige keer ook (gepland) in het ziekenhuis bevallen en nu weer.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    zeil heb ik nog (die lag er met martijn geboorte te laat onder haha dus bed was kleddernat!)
    kraampakket kreeg ik toen niet vergoed, dus daarom vroeg ik het ook want veel dingen gebruik je niet en kun je wel los kopen.
    klossen zetten we er nu ook eerder onder.
    ben namelijk 3,5 week te vroeg bevallen van martijn dus vandaar dat we nog geen zeil hadden en de klossen 2 dagen voor de bevalling.

5. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Krijg je nu je kraampakket ook niet vergoed? Als je dingen los gaat kopen, denk dan aan: (sorry sommige dingen zullen heel logisch klinken, maar ik ga het lijstje even af wat in mijn kraampakket zit en wat ik nodig had)

- kraamverband
    - strechtbroekjes (als je daar van houdt, ik vond het ondingen)
    - onderleggers (werd bij mij gebruikt tijdens controles down there)
    - flesje alcohol (voor het ontsmetten van bijv de thermometer)
    - flesje handgel (alcohol)
    - gaascompresjes (heb ik gebruikt voor de periode dat de navelstreng er nog op zat)

Al die andere dingen heb ik nooit gebruikt en weggegeven aan een goed doel. Kan niet op de naam komen, maat het was voor vrouwen in de 3e wereldlanden geloof ik.

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Ipv. de stretchbroekjes (Reactie van mijn man: "Nee, logisch dat niemand in de eerste zes weken na de bevalling sex wil....") gebruikte ik oma-onderbroeken van de Zeeman. Werkt trouwens ook niet echt libidoverhogend... maar zit wel lekkerder.

Share This Page