In mijn vorige zwangerschap is gebleken dat ik GBS-draagster ben en dus met antiobiotica moet bevallen. Dat is bij de vorige bevalling ook gebeurd en nu moet dat weer. Alleen is het ook zo, dat ik ook dezelfde dag naar huis mag? De VK zegt dat het mogelijk is, maar het kan ook zomaar zijn dat ik moet blijven.. Bij mijn vorige bevalling moest ik een paar dagen blijven, nu wil ik het liefst meteen naar huis ivm mijn zoontje. Zijn er meiden die toch meteen naar huis mochten omdat de antibiotica goed was aangeslagen?? Groetjes!
HIer 2x met antibiotica bevallen. eerste keer ivm gbs, 2e keer was kweek negatief, maar heb ik met langdurig gebroken vliezen gelopen en dan treedt hetzelfde protocol in werking. De eerste keer moesten wij 2 nachten blijven, de 2e keer mochten we na 1 nacht naar huis. (protocol is 48 uur) de 2e keer hadden we mazzel. De bevalling ging super, floris deed het goed, ik kon alles goed, dus langer blijven had gewoon geen nut. Echter moet de kinderarts daar specifiek toestemming voor geven.
Dus meteen naar huis zit er niet in eh? Ik weet nog dat bij mn vorige bevalling de arts zei dat ze standaard 48 uur willen observeren, maar meteen naar is geen optie. Apart dat mn vk zegt van wel.
Hi Mariya, Ik ben in januari bevallen volgens het GBS protocol. Indien je lang genoeg aan de antibiotica hebt gelegen (4 uurtjes) mag je als alles goed gaat met de kleine na 24 uur naar huis. In ons ziekenhuis nemen ze dat heel letterlijk want ik mocht zowat op de seconde af na 24 uur weg. Als de antibiotica niet succesvol is toegediend omdat de bevalling bijvoorbeeld heel snel ging dan moet je minstens 48 uur blijven. Het lijkt me sowieso niet verstandig om met je baby te vertrekken voordat de 24 uur om zijn. De bacterie kan ernstige gevolgen hebben en in het ziekenhuis weten ze exact waar ze op moeten letten... Het is dus echt in het beste belang van je baby om minimaal 24 uur te blijven. Wat zijn die 24 uurtjes nou op een mensenleven