Hai Ik ben van de eerste bevallen met een keizersnede en dat kindje ging toen direct naar de neonatalogie. Er ging veel mis waardoor ik pas heel laat mocht zien. Nu wordt de tweede ook met een keizersnede gehaald alleen zit ik nu bijna in de veillige termijn dat het kindje niet in de couvesue hoeft. Mijn vraag hoe ging je keizersnede en wanneer en hoe werd toen je baby bij je neergelegd? en waar was je partner?
Bij mij ging de geplande keizersnee als volgt. - pilletje/infuus - met man naar de ok - ruggenprik - katheter - zoon was er vervolgens binnen 15 minuten: de gyn liet hem zien boven het scherm - zoon met man naar kinderarts voor check - 5 minuten later (trotse) man met ingepakte zoon weer in ok - zoon vastgehouden en gekust - vader en zoon weg - gehecht (30 min of zo) - op verkoever (15 min of zo) - naar de zaal waar man met zoon in zn armen zaten te wachten - zoon de rest vd dag bij mij in bed gehad (en meteen aangelegd) Tip: laat HEEL VEEL foto's maken vd keizersnee en daarna! (de bloederige kun je altijd weer deleten). Succes!
Ik heb haar denk ik zo´n anderhalf of 2 uur niet gezien. Mijn man bleef toen bij mij, en ik heb eigelijk geen idee waar mijn dochter toen was. Ik moet wel zeggen dat ik de hele bevalling en ks zeer negatief heb ervaren, er was totaal geen communicatie.
Bij mij eigenlijk hetzelfde als bij Jetje. Alleen werd MM op de OK nagekeken door de kinderarts. M'n man stond erbij en ik kon het vanaf de operatietafel ook volgen. Vervolgens inderdaad even bij mij gelegen en daarna met man mee naar de afdeling. Dat bij mij liggen was maar heel kort, omdat het in de OK koud is willen ze baby's daar niet te lang hebben. Ik heb de keizersnede overigens als zeer positief ervaren. Er was veel rust en aardige mensen op de OK, die je door middel van een hand op je schouder etc. geruststellen. Succes ermee!! Groetjes
Na 3 uur heb ik hem voor het eerst vastgehouden. En eventjes gezien meteen nadat hij was geboren natuurlijk! Hij was niet helemaal lekker (te koud) en ik ook niet (aan het zuurstof), vandaar denk ik dat het ietsje langer duurde op de verkoeverkamer dan normaal.
Hier 2 kids met keizersnee 1ste was niet gepland en nadat ze uit de buik was werd ze even bij mij gehouden, daarna in de couveuse naar de kraamafdeling waar ze werd gewassen etc, man ging mee naar beneden, en binnen het uur zag ik haar weer op de verkoever waar ze werd aangelegd (borstvoeding) 2e was gepland en ging net zo. Hier in het ziekenuis streven ze ernaar om het kindje binnen het uur weer bij de moeder te hebben. je kunt ook altijd vragen bij jou ziekenhuis wat het beleid daarin is, of aangeven dat je dat wilt etc.
Onze zoon is geboren met een niet geplande ks. Ik zag hem pas na een aantal uur (toen ik van de verkoeverkamer kwam) Tijdens mijn controles in het ziekenhuis bij de volgende zwangerschap vertelde ze, dat wanneer ik weer een ks zou krijgen,ik de baby al bij me zou krijgen terwijl ik nog op de verkoeverkamer lag. Alleen is de 2de toch natuurlijk geboren.
Mijn zoon werd meteen meegenomen naar een apart kamertje voor checks/aankleden etc. Mijn vriend was erbij. Na een minuut of 5-10 werd hij bij mij gelegd terwijl ze me aan het hechten waren. Daarna mocht ik hem meteen bij me houden, en werd ik in bed, met zoon in mijn armen, het ziekenhuis doorgereden terug naar zaal, en hij is vanaf toen gewoon bij mij op zaal geweest. Hij is met 39 weken geboren, waarbij de dag ervoor was besloten hem met de keizersnee te halen. Voor de duidelijkheid: dit was in Engeland, ik weet niet of de protocollen daar anders zijn dan in Nederland, want ik heb nooit een bevalling/KS meegemaakt in Nederland.
thanx voor de verhalen. Verschillend hoe het allemaal in de ziekehuizen verloopt. Lees dat sommige kindjes zelfs al gewassen worden.. oke Net controle gehad en de keizersnede staat gepland in de tweede week van het nieuwe jaar. Hoe lang hebben jullie in het ziekhuis gelegen? Ik heb wel kraamzorg waarbij ze ook moeders met keizersnede thuis verplegen aangevraagd. Spannend
En zo hoort het!! Jammer dat we hier in NL weer niet echt up to date zijn! Ik vind dat wij vrouwen hier ook voor moeten vechten. Als de mogelijkheid er is (geplande ks en gezond kindje) gelijk bij je houden. Hechten kan dan best!!
Ik kreeg een spoedkeizersnede. Mn man was naast me tijdens de keizersnee toen mijn zoontje geboren was ging die gelijk na een kamertje er naast en mijn man ging mee. toen die gecheckt was werd die na mij gebracht dat ik hem even kon zien. daarna werd die in een couveuse gedaan( niet om dat die te klein was, maar de OK was koud) m'n man ging toen met mijn zoontje mee en ik werd gehecht.op de uitslaapzaal hield ik mijn zoontje voor het eerst vast, dat was ongeveer 30/45 min later.dus wel vrij snel
Onze dochter is ook met een niet geplande keizersnede ter wereld gekomen. Op de ok werd ze even boven het doek gehouden, en werd daarna onderocht in de ok. Toen mocht ze even bij mij(geen idee hoe lang) ik werd toen gehecht, mijn vriend is toen met onze dochter meegegaan naar de afdeling. Toen ik op de recovery lag kwamen ze weer bij mij en is ze voor het eerst aangelegd. Dit was in het martini in Groningen.
Mijn dochter is ook gehaald met een niet geplande keizersnee. Nadat ik haar even boven het doek kreeg te zien werd ze in een aparte ruimte nagekeken, waar mijn man ook bij was. Terwijl ik werd gehecht kwam mijn man terig met onze dochter in z'n armen. Ik heb haar toen best een tijdje mogen bewonderen. Daarna werd mijn dochter vast naar de afdeling gebracht, waar zij lekker gewassen werd. Ook hier was mijn man bij. Toen ik gehecht was werd ik gelijk naar onze kamer gereden waar ik mijn dochter gelijk in mn armen kreeg Geen uitslaapkamer gezien dus....
Ik heb 3 nachten in het ziekenhuis gelegen. Het was eigenlijk best prettig om zo goed verzorgd te worden (en s nachts op t belletje te drukken "zuster, hij huilt, wat nu?" ) hoewel ik het er warm en druk vond. Mijn kraamhulp heeft meteen extra uren aangevraagd, en gekregen, waardoor ik nog zo'n 30 a 35 uur kraamhulp heb gehad. Spannend hoor! Ik vond het ontzettend meevallen. Ga het nu natuurlijk doen als het goed is....
Ik heb ook een keizersnede gehad en mijn vriend was hierbij aanwezig. Nadat mijn zoontje uit mij was gehaald (dat klinkt plastisch..) kreeg ik hem te zien, hij is snel schoongemaakt, nagekeken en toen met vader meegegaan naar mijn kraamsuite, zodat vader hem op de buik kon hebbn ipv ikke. Ik werd vervolgens "dichtgenaaid", en normaal zou je dan nog even naar de uitslaapkamer gaan, maar ik mocht meteen terug naar mijn suite en was dus al vrij snel bij mijn zoontje!
Ik heb 2 keer een keizersnede gehad. Toen mijn zoons geboren waren ging mijn man beide keren met de verpleegkundige en onze zoon mee naar de kraamafdeling. Op de ok heeft een verpleegkundige foto;s gemaakt van de keizersnede en mijn man heeft een film gemaakt vanaf het moment dat de jongens gewogen en gekleed werden etc, tot het moment dat ik ze weer zag. Deze beelden zijn erg waardevol!
ik heb 2x een ks gehad en beide keren verliep totaal anders. Bij dochter, maar dat was 2007: werd de bevalling onverwachts/verwacht een ks omdat het niet lukte. Dochter werd heel even boven het doek gehouden. Daarna werd ze nagekeken en ingepakt. Toen werd ze heel even bij me gelegd en zijn ze naar de kinderafdeling gegaan. Manlief ging met haar mee, daarna werd ik weer dicht gemaakt en naar de vercouver gebracht. Ze waren mij vergeten en ik heb daar heel lang gelegen terwijl ik niet wist waar dochter was en of het goed ging (ze was in de tussentijd opgenomen op de kinderafdeling omdat ik koorts had en kreeg antibiotica waar ze heel erg ziek van is geweest). Ik heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld als toen op de vercouverzaal helemaal alleen. Op de zaal kwam dochter heel even, maar ze moest snel terug naar ver kinderafdeling en ik was duf van alles van die 2 dagen durende bevalling. Bij zoonlief in 2010 was het protocol veranderd: zoonlief is geen seconde van me gescheiden geweest. De controle na de geboorte werd naast me gedaan, kon ik ook zelf zien. Daarna mocht papa hem vasthouden (hij lag lekker warm ingepakt in doeken bij papa op schoot terwijl ze mij dicht maakten). Daarna mocht hij op me liggen toen we naar de vercouver gingen en op de vercouver ook. Op zaal kreeg hij een bedje naast me en hebben we de dagen samen doorgebracht totdat ik naar huis mocht. De reden was wederom niet vorderende ontsluiting, dus geen gevaar voor moeder en/of kind. De foto`s werden gemaakt tijdens de ks door een verpleegkundige, ik vind het heel mooi om de foto`s te hebben al laat ik ze noit zien hoor. Je mag na 72 uur naar huis maar beide kinderen werden `s avonds geboren en dan moet je dus een nacht langer blijven. Bij zoonlief `s morgens op dag 4 naar huis en bij dochter op dag 6 omdat ze zo ziek was geweest en omdat het niet druk was mocht ik ook blijven. Ze waren er toen achter dat ze last had van de antibiotica en dat de koorts bij mij kwam van de ruggenprik en niet van een infectie bij mij of bij haar. Antibiotica was prefentief alleen kon zij er helaas niet tegen. Toen we naar huis mochten dronk ze nog voor geen meter en hebben we thuis ook nog een hoop getobt ermee. Thuis kon ik alles wel weer behalve dat je niet mag tillen en het traplopen moet beperken. In het ziekenhuis stond ik ook al weer snel naast mijn bed en deed ik alles al zelf. Gewoon goed luisteren naar je lijf.
@yolanthe wat een heftig verhaal.fijn dat je ervaring deelt! Ik heb bij de eerst een keizersnede gehad maar omdat mijn dochter met 34 weken op de neo moest blijven mocht ik 8 dagen blijven. Ik hoop nu dat het allemaal anders verloopt. Kindje is nu al bijna 37 weken dus het ziet er allemaal positiever uit. Ben ook benieuwd hoe snel ik nu naar huis kan en hoe het gaat met borstvoeding.. toen heb ik alleen alles gekolfd aan de borstdrinken is niet gelukt. Is er toevallig iemand in het meander in amersfoort geopereerd?
Na de geplande KS heb ik mijn kleine vent heel eventjes mogen zien. Hierna heb ik ruim 1.5 a 2 uur moeten wachten. (hechten en uitslaapkamer, vooral het laatste leek eeuwig te duren...) Ik heb een goede 48 uur in het ziekenhuis gelegen, heel kort dus. Normaal gesproken staat er hier 3 dagen voor. Ik heb geen gebruik gemaakt van de extra uren kraamzorg na de KS, dit kon echter wel.