bevallen op verjaardag ouder kind

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toch3, 13 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loveofmine

loveofmine Actief lid

2 feb 2015
    122
    3
    18
    Hier ook rond de verjaardag van mijn zoon uitgerekend.
    Wij willen z'n verjaardag wat eerder vieren.

Waar ik alleen steeds over nadenk hoe doen we dat in de toekomst als het op de zelfde dag is of met 2 dagen verschil..
    Ik merk zelf dat ik twijfel over iedereen wel twee zo dicht na elkaar kont. Nu komen er wel redelijk wat mensen.. En om het samen te vieren weet ik ook niet? Als j jarig bent is het toch jou speciale dag.
    Hoe doen anderen dat en wat z'n de ervaringen? Ben ik benieuwd naar ☺️

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik ben overigens bevallen op verjaardag van mijn man en had savonds een huis vol visite. Heb er nog spijt van, leek wel gek.

3. Piindaa

Piindaa Actief lid

10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou de Verjaardag eerder vieren!

Ben zelf uiitgerekend van ons eerste kindje op de verjaardag van mijn vriend. .
    Die gaan we dit jaar ook eerder vieren. Aangezien we maar een weekje van elkaar verschillen, maar we plannen op het moment maar even niets want je weet maar nooit!

Voor in de toekomst; ideaal alle drie in 1x zijn we er ook vanaf!

4. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je niet gewoon een rijtje met mogelijke oplossingen geven en dit met hem bespreken.
    - verjaardag eerder vieren
    - verjaardag bij opa en oma
    - gewoon de dag zelf maar klein
    - ...

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Zal van de week eens met ma overleggen wat te doen als uk wat eerder komt. Kijk een week is geen probleem, dan verwacht ik wel weer mobiel te zijn :D maar juist 1/2/3 dagen eerder...

@loveofmine: hangt er vanaf hoe dicht op elkaar en hoe ver familie etc moet rijden. Wij hebben thuis 2x dat er 1 week tussen zit en elk jaar gewoon alle 4 onze eigen verjaardag gehad. Mijn meiden schelen bijna 2 weken maar die hebben het wel samen gevierd afgelopen jaar, bij de eerste verjaardag is oma wel komen logeren, zaterdag week erop met de verjaardag van de jongste t feest.
    Ik verwacht dat deze 2 ook regelmatig t feest samen zullen moeten vieren, sf moet uur rijden. Daarbij is man van maandag tot vrijdag/zaterdag weg voor werk dus komt toch op t weekend neer

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.215
    113
    Heb hem wel verteld dat het kinderfeestje een paar weken later word.
    Trakteren wil ik proberen dag eerder te doen (is zaterdags jarig).

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ik ben 8 dagen voor de verjaardag van mijn dochter bevallen. Nu werd ze pas 2, dus had zelf nog geen enkel idee dat was natuurlijk wel iets makkelijker. Ik een dag na de kraamweek nog geen zin/puf in een groot feest, dus hebben we het een paar dagen later gedaan. Op de dag zelf heeft ze van ons cadeautjes gekregen en zijn de opa's en oma's langs geweest. En een paar dagen later hielden we het 'grote feest' met de rest van de familie. Hier heeft mijn moeder toen veel geholpen met koffie schenken ed. En iedereen begrijpt het hoor als ze iets langer moeten wachten op hun taartje;)

Maar je zoontje wordt 7, dus ik zou het met hem bespreken. Met deze leeftijd zal hij ook echt wel begrijpen dat sommige dingen lastig zijn of gewoon niet kunnen.

@loveofmine Het hangt er inderdaad denk ik vanaf waar iedereen woont. Zelf ben ik 8 dagen eerder jarig dan mijn zusje en opa en oma woonde ver weg. Dus die kwamen vaak naar één van beide verjaardagen. Gewoon om de beurt. Wij begrepen als kind best dat het anders een heel gedoe was. Mijn ouders haalden wel altijd een paar dagen na mijn verjaardag de slingers weer weg om ze dan voor mijn zusje opnieuw op te hangen, zodat het voor haar ook weer speciaal was.
    Gelukkig voor mijn kinderen woont de familie dichtbij. De ervaring moet het natuurlijk nog uitwijzen, maar ik denk dat ze hier best 2x kort achter elkaar willen komen.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kinderfeestje wordt toch altijd wel gedaan, dat is geen vervanging van de verjaardag thuis, vind ik.

Ts, ik zou je zoon laten kiezen. Wil hij op de dag zelf zijn verjaardag vieren ook al betekent het dat jij misschien grotendeels op bed ligt met de baby? Of dan liever een week of 2 weken later?

Deel Deze Pagina