Ik heb de afgelopen dagen flinke voorweeen gehad.. t begon rond kerst een beetje en ben toen gecheckt (blaasontsteking zelfs met catheter gecheckt en daarom in t ziekenhuis ook ctg gehad en toen geen weeen te zien of te voelen natuurlijk ) Ik had toen alleen wat krampen waarvan ik bang was dat t weeen waren en dat ik veels te vroeg was, maar omdat t na de 34 weken was was het niet erg en zou ze gewoon komen als t doorzette.. Die avond kreeg ik ineens weeen die pijnlijker waren, flink ook maar t duurde niet lang want ik kon wel slapen! En nu gisteravond heb ik ook een paar uur lang met weeen gezeten.. sommige echt t puffen waard en dan kon ik echt ook niks anders.. ze duurde ook rond de minuut en hoeweel sommige niet zo heftig waren en wat sluimerde waren er ook echt de typische komen en gaan weeen die steeds erger werden dan een piek hadden en dan wegzakte.. Ze kwamen om de 5 tot 8 minuten en t ging niet zomaar weg (anders zitten, liggen, ff buiten lopen) Maar ik had al t gevoel, dit zijn voorweeen. dit zet niet door. Denk dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben dus ik ontkende t gewoon En weer, toen ik ging slapen zakte ik weg en sinds ik wakker ben is t weer weg.. soms komt er wel een krampje enzo maar niet zoals gister! Gewoon voorweeen dus en dat kan nog weken duren, dat weet ik verwacht ook niet dat t echt wat doet.. Maar wanneer ga ik nou mn verloskundige bellen??? normaal doe je dat bij weeen om de 3 a 4 minuten of sowieso als je weeen hebt voor de 37 weken zwangerschap.. maar bij zoonlief zijn mn weeen ook nooit zo regelmatig geweest dat ze om de 4 minuten bleven komen terwijl ik wel ontsluiting kreeg (toen wist ik dat t begonnen was door eerst gebroken vliezen) Ergens ben ik bang te laat te gaan bellen omdat ik dan pas weet dat t t echt moet zijn (wil ook in t ziekenhuis bevallen btw) maar aan de andere kant, dit zakte na een paar uur dus ook weer weg dus is niks Wat zouden jullie doen??
Hier kreeg ik met 33 weken voorweeen dacht ik. Toch maar gebeld na 24 uur want we werden steeds regelmatiger en om de 5 min. Toen de verloskundige kwam stuurde ze meteen naar het zh want ik had al ontsluiting. Ik het zh kreeg ik gelijk weeenremmers en longrijpingsspuiten. Met 34 weken werd ik naar huis gestuurd. Onderstussen bleef ik steeds wel krampen houden maar afgelopen wo was het weer zover weeen om de 5 min aanhoudend 1 min. Ik was in bad gegaan enz maar het hield aan. Ik toen het zh gebeld en mocht gelijk komen alles nagekeken en het waren gewoon voorweeen want ik kreeg niet meer ontsluiting dus kon weer naar huis. Ik zou gewoon effe bellen misschien ben je wel bezig maar misschien zijn het gewoon die ellendige voorweeen di bij een tweede veel heftiger zijn merk ik
ik zou altijd even de verloskundige bellen en even overleggen. Dan is het meteen duidelijk en daar zijn ze voor!
Ik zou zeggen, als jij je zorgen maakt en denkt dat het echt is begonnen. Zoals je al schreef, leek het jou ook al dat het voorweeën waren. Op een of andere manier voel je dat. Tenminste, bij mij was het verschil uiteindelijk duidelijk toen ik echte weeën kreeg. Maar altijd bellen als je je zorgen maakt, al is het om even te overleggen. Vraag het ook eens aan je verloskundige, misschien heeft zij een goed foefje om te beslissen of je belt of niet. Hopelijk loop je er niet nog weken mee rond, maar nog een week of 3 zou wel fijn zijn voor je kleintje!
ik zou ook even met de verloskundige bellen ik had met de tweede al oefen weeën met 28 weken en dit hield aan erg vervelend maar er zat geen ritme in soms zater er echt 15 minuten tussen. ik hadveel oefen weeën doordat ik (denken ze) een zeer prikkelbaredarm heb ben zeer veel in de diarree en hierop heeft de baarmoeder gereageerd. tijdens de echte weeën merkte ik niet dat dit de echte weeën waren dus mijn man stond erop om verloskundige te bellen (tsja om de 2 en dan weer 3 dan weer 2 minuten zijn toch geen weeën zit geen ritme in haha) bij een volgende bevalling willen ze graag dat we ietsje eerder bellen
Vandaag is t erg rustig geweest.. maar 1 of 2 keer zon wee en lang niet zo heftig als gisteren.. Dus ik kijk t gewoon wel aan. ik moet pas de 10e weer voor controle bij de verloskundige maar zal dan wel even vragen wanneer ik dan moet gaan bellen nu als dit zo blijft komen en gaan.. Ervanuitgaande dat ze dan nog zit want ergens krijgen we allemaal t idee dat ze nog wel s eerder kan komen als verwacht.. gewoon een gevoel Ik weet dat ze er voor zijn om gewoon te bellen trouwens hoor, maar ik ben geen bellert.. als t om mezelf gaat bijt ik liever (te lang? ) door.. twijfel ik over mn kindje bel ik meteen, dan ben ik weer heel makkelijk.. maar voor mezelf? nee, voel ik me zon aanstellert Ben benieuwd of dit nu misschien terugkomt op deze manier of dat t een eenmalig iets was.. en ik hoop stiekem dat als het voor t echie is ik gewoon verschil merk, dat t veel sneller op elkaar is of dat misschien meteen ff mn vliezen breken ofzo dan weet ik t gewoon! hahaha En idd, ergens hoop ik nu ook dat ik de 40 weken niet ga halen.. of dat ik daar iig niet voorbij ga! mn lijf geeft dit keer echt aan dat t mooi geweest is.. en heb van de week ineens wel een ommekeer gehad qua geestelijk er klaar voor zijn. Nu alleen nog ff alles gedaan hebben in huis enzo wat ik wil en dan mag ze hoor! hahaha Al vind ik t ook echt niet erg als ze minimaal tot die 37 weekjes op dr plekje blijft nog ff lekker groeien.. kan ik die weeen wel hebben