Hallo dames, 17 weken geleden ben ik bevallen van mijn prachtige dochter dmv een keizersnee omdat de ontsluiting bleef hangen op 8/9 cm en mijn dochtertje een sterrenkijkertje bleek. Ik vind het nog steeds moeilijk dat ik niet gewoon vaginaal bevallen ben. En ik hoop ook dat ik nooit meer ingeleid hoef te worden. Vanaf het moment dat mijn vliezen werden gebroken kreeg ik uit mezelf weeën maar toch het infuus er aan. Vanaf dat moment in een weeënstorm die niet meer ophield tot aan de keizersnee. Ruggenprik wel gehad maar hielp een beetje voor een uurtje ongeveer. Het is nog lang niet aan de orde bij ons, een tweede.. maar ik ben constant naar ervaringen aan het zoeken van anderen die de bij de eerste een keizersnee gehad hebben. Ik wil zó graag vaginaal bevallen.. Dus kom maar op
Ikzelf niet.. Vriendin van eerste kindje bevallen dmv keizersnede ivm stuitligging. Kindje twee en drie vaginaal, zonder inleiden!
Herkenbaar verhaal. Ik ben niet ingeleid, bevalling begon spontaan maar het duurde heel erg lang, op een gegeven moment geen weeën meer en naar het ziekenhuis aan het infuus (kreeg ik geen weeënstorm van gelukkig). Na uren en uren uiteindelijk tot de 8 cm gekomen en toen alsnog een ks gehad omdat het gewoon niet vorderde. Mijn meisje bleek ook een sterrenkijkertje te zijn dus dat was hier ook de reden dat het niet lukte. Van ons 2e meisje ben ik vaginaal bevallen, ondanks dat ook zij een sterrenkijkertje was. Het kan dus zeker!
Hier een vergelijkbare eerste bevalling als bij jou, ook tot 8 cm en een kruinligging, dus spoed keizersnede, helaas gaan we nu toch opnieuw voor een keizersnede omdat mijn kleintje net als de vorige keer erg groot wordt geschat en de kans erg groot is dat ik anders een spoed keizersnede ga krijgen. Moet zeggen dat ik het wel heel erg jammer vind om weer niet vaginaal te bevallen. Ook zal ik dit dus nooit mee gaan maken. Echter heb ik er wel vrede mee ondertussen. Ik snap je gevoel dus heel goed dat je graag het natuurlijke proces mee wilt maken. Gelukkig ken ik wel mensen die bij de eerste een keizersnede hadden en bij de tweede niet. Maar het is afhankelijk van zoveel factoren, en dat zul je alleen maar ervaren en meemaken als je nog een keer zwanger bent. Ik hoop dat het je gegunt is!! Nu lekker van je eerste kleintje genieten!!
Hier andersom, twee keer vaginaal en de derde een keizersnede. Past dus niet bij je vraag, maar ik was benieuwd waarom je zo graag de volgende keer 'normaal' wilt bevallen. Ik snap heel goed dat je het scenario van eerst al die ontsluitingsweeen en dan nog een zware operatie te allen tijde wilt vermijden, maar wat mist er voor jouw gevoel bij een keizersnee? Het herstel van die ks valt me heel vies tegen in tegenstelling tot het herstel van een vaginale bevalling, maar de geboorte zelf vond ik veel mooier en bewuster. Was wel een gentle sectio, dat zal wel schelen. Nou ja, oprechte vraag. Misschien kunnen ervaringen van vrouwen die beide hebben meegemaakt helpen om het scenario van een tweede keizersnede je beter helpen te accepteren.
Hierzo gelukt! Dochter kwam na niet vorderende ontsluiting en meconium houdend vruchtwater met een spoed ks. veel verdriet om gehad, zoon werd 20mnd later wel met een knip maar in 5 uur tijd natuurlijk geboren! Oer krachten, fantastisch!
Ja ik! Bij mijn eerste ingeleid .. Wat niet lukte, gestript en weeen begonnen.. Op 9 cm blijven hangen door wat achteraf bleek een kruinligging , en hij was de kleinste niet ..8 ponder. Vorige week bevallen van mn dochtertje zonder toeters en bellen! In 3 uur tijd! Ben zo blij dat ik ook vaginaal mocht bevallen.. Wel aardig wat schade daar beneden door de snelheid en omdat ze er uit moest omdat ze het wat benauwd kreeg.. Maar het is gelukt ! Ook het herstel is zo fijn.. Na 2-3 dagen kon ik alles weer! Ik ben van mening dat als de bevalling medisch wordt de kansen toch groter worden op een keizersnee.. Soms kan het niet anders.. Maar anders lekker wachten tot baby en jij er klaar voor zijn .. Dan zijn je kansen op een natuurlijke bevalling het grootst denk ik.
Hier bij de eerste ook dmv keizersnede geboren. Ingeleid vanwege Te hoge bloeddruk en hier ook een sterrenkijkertje en bijna 8 pond. Bij de tweede vaginaal bevallen 8 pond en een veel sneller herstel. Wat had ik nog super veel last van de keizersnede na 6 maanden zeg!
Ik niet maar een vriendin van me wel. Eerst keizersnee omdat ze nogal smal was van bekken en kindje te groot. Daarna bij tweede zoon wel gelukt.
Toevallig gisteren met de gyn hierover gesproken. De kans op weer een ks na niet vorderende ontsluiting is groter, dan wanneer je door nood bij kind of moeder een ks krijgt. Ik hoop binnenkort vaginaal te bevallen na een spoed ks te hebben gehad. De kans dat het vaginaal lukt is 75% ben erg benieuwd of het gaat lukken
Vorig jaar ook een spoedkeizersnede gehad. Zoontje kwam niet onder het schaambeen door ( blijkbaar te smal ). Na 1,39 uur persen & 2 pogingen met vacuümpomp (2x van zn koppie geschoten), zijn ze zo snel mogelijk met mij naar de OK gegaan omdat het gewoon niet wilde. Zoontje was ook 4205 gram en 53 cm. Terwijl toen mijn moeder van mij beviel ik ook zo zwaar en lang was en mijn moeder zonder kleerscheuren er vanaf kwam. Maja, zegt niks natuurlijk. Nu twijfel ik soms of ik wel of niet vaginaal wil bevallen. Denk toch voor mijn eigen rust dat ik voor de tweede een geplande keizersnede wil. En dan het liefst een natuurlijke keizersnede. Om het natuurlijk bevallen toch zoveel mogelijk na te bootsen.
Hier een spoedks bij dochter na een uur persen.... En bij onze zoon in 3 uur geboren. Helemaal natuurlijk!
Hier een mannetje van bijna 4400 gram. Het paste! Terwijl mijn dochter van 3800 gram niet wilde.... Het zegt niks. Maar rust is wel belangrijk. Ik wilde per se normaal bevallen en ik ben ontzettend trots op mezelf haha.
Ik ben ook trots op jou! Ik weet het, het zegt helemaal niks. Maar toch... Heb er wel een beste tik van gehad hoor. Ik dacht, dat doe ik wel even! Dat viel wel tegen. Ik weet nu voor eventueel een tweede precies wat ik wel en niet wil. Maar twijfel blijft er, wel of niet een geplande keizersnede. Toch zou ik ook wel eens willen voelen / ervaren hoe het is om vaginaal te bevallen. Maar wil niet voor een tweede keer een spoedkeizersnede omdat hij/zij er niet door kan dan.
Dankje Waarom zou je het niet proberen? Je kunt het, net als ik, proberen. Ze houden je goed in de gaten en er staat sowieso een team paraat als jij gaat bevallen. Het enige jammere zou zijn dat je uiteindelijk weer alle ellende voor niks hebt gedaan. Maar ach, je ziet bij mij dus hoe het kan lopen! Mijn keizersnede stond ook al gepland mocht het niet op gang komen. Toen met 41+3 ervoor gekozen om mijn vliezen te laten breken en het werkte! Inleiden deden ze niet na een keizersnede. Dus goed over nadenken! Je hebt weinig te verliezen. Ze zullen he niet zo lang door laten gaan en je aan een ctg leggen gedurende de bevalling. Alles wordt goed in de gaten gehouden.
Bedankt voor jullie berichtjes! Ik wil zó graag vaginaal bevallen omdat de keizersnee me heel erg is tegen gevallen. Ineens had ik na uren heftige weeën, zonder te persen een kindje. Wat de dokters even lieten zien, toen haar gingen wegen, schoonmaken etc.. en toen werd ze even bij mn gezicht gehouden. Ik heb al het 'vervelende' van de bevalling mee gemaakt en het mooie niet. Ze was er ineens. Ik heb daar heel veel moeite mee gehad en ben 5 dagen in het ziekenhuis verbleven. Gesprekken gehad met een psychiater hier over, ook nog thuis omdat ze bang waren voor een postnatale depressie. Gelukkig goed gegaan, maar als ik zo jullie verhalen lees komt t allemaal weer boven en merk ik dat ik er nog steeds erge moeite mee heb. Hoe verrot ik me ook voelde in de laatste weken in de zwangerschap, tóch spijt dat ik niet een paar dagen langer door gelopen heb. Iemand hier zei door een niet vorderende ontsluiting is de kans groter op weer een keizersnee? Maar als de eerste een sterrenkijkertje is, is de kans dat een tweede dat ook is toch niet groter? Als de tweede weer een keizersnee word kunnen ze me opsluiten
Dat is dus het enigste wat mij tegen houdt. Dat het weer een spoedkeizersnede wordt. Dat wil ik niet. Ik heb zoveel verdriet ervan gehad. Dat ik dit niet nog een keer mee wil maken. Maar toch knaagt het vreselijk aan mij om het misschien de volgende keer gewoon natuurlijk te laten verlopen.... Keuzes, keuzes, keuzes.... Het is nog niet zo ver! Dus heb nog de tijd om over na te denken!
Wat goed dat de meesten na een ks zonder problemen daarna vaginaal zijn bevallen. Alhoewel ik juist weer superblij ben dat ik niet vaginaal ben bevallen. Ik heb zelf een geplande keizersnede gehad en als het allemaal goed gaat met deze zs, ga ik weer een keizersnede inplannen. Het is mij toch wel goed bevallen (grappige woordspeling) Zit natuurlijk wel wat verschil in een spoedks en een geplande. Ik vond het heel fijn om in zo'n 'gecontroleerde' rustige omgeving een geboorte te ervaren. Kindje kwam makkelijk en heel gaaf ter wereld ook. Nou je hoort het, ik ben supertrots op deze ervaring! Iedereen zijn ding
Denk dat het een heel groot verschil is inderdaad. Ik vond mijn natuurlijke ks een veel mooiere geboorte dan mijn vaginale bevallingen Heel rustig en bewust.