Bevallen tijdens een quarantaine ivm corona

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nadieh0, 26 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadieh0

Nadieh0 Lid

22 mrt 2017
    30
    6
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie eventuele ervaringen met mij kunnen delen, ik ben nogal in paniek. Ik ben vandaag 39.6 weken zwanger en deze ochtend heeft mijn man een positieve coronatest (zelftest). We zijn de laatste weken echt heel voorzichtig geweest en toch heeft hij het ergens opgelopen . Gelukkig testte ik en onze andere twee kinderen negatief.

Is er iemand die ervaring heeft met bevallen terwijl je in quarantaine zit? Ik wil echt in het ziekenhuis bevallen voor mijn veiligheid en die van de baby, Ik heb van mijn verloskundige gehoord dat mijn man er alsnog gewoon bij mag zijn. Maar hoe ziet een ziekenhuisbevalling eruit als je dus met corona zit? En hoe zit het met de kraamhulp? Zij geven nu aan dat je alleen de hoognodige hulp krijgt, maar hoe zit dat eruit? En hoe zit het met eventuele besmetting van de baby en zijn/haar gezondheid? Ik maak me er echt zorgen om, mijn man is echt ziek en kan nu weinig, en we zitten ook met de twee oudste kinderen (1,5 en 3) die verzorgd moeten worden. Als ik vandaag of morgen beval moet ik de zorg van de baby en de oudste twee op me nemen, terwijl ik zelf ook moet herstellen…

Heeft iemand deze situatie ook aan de hand gehad en goede tips hoe we hiermee het beste om kunnen gaan? Ook qua besmettingsgevaar van de baby?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Er zijn ziekenhuizen met hun eigen cohort speciaal voor zwangere en kraamvrouwen. Dus dan kun je gewoon bevallen. Aparte afdeling dus :) maar je man kan er prima bij zijn en ook bij je slapen als jullie langer moeten blijven. Je hebt alleen wel de marsmannetjes als verpleegkundigen om je heen.

3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik weet uit het protocol van mijn ziekenhuis dat man in alle gevallen er gewoon bij mag zijn indien besmet. Enige situatie is dat hij bij een eventuele keizersnede niet aanwezig mag zijn (staat in protocol van mijn ziekenhuis, weet niet of dat overal zo is natuurlijk).

wel heel nare situatie voor je zeg. Hoop dat de bevalling nog even op zich zal laten wachten en hij dan weer wat opgeknapt is.
    En hoop ook dat je wat extra hulp hebt in de vorm van familie hebt oid.

Misschien is er een Kraamzorg beschikbaar die het recent zelf heeft gehad?

heel veel beterschap voor je man en sterkte voor jou!

4. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Onze dochter is geboren in de eerste lockdown in het ziekenhuis en daar vertelde ze me dat bij een eventuele besmetting van mij of mijn man hij er gewoon bij mocht zijn maar dat de verpleegkundige en verloskundige dan in beschermende kleding zou moeten rondlopen.

5. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Hoe is het gegaan Nadieh?

Deel Deze Pagina