Na een totaal onbezorgde zwangerschap bleek afgelopen maandag bij de controle echo dat onze kleine dame in een stuit ligt (een been gestrekt en een opgevouwen) en dat de omstandigheden (ligging placenta, hoeveelheid vruchtwater, ligging kindje) geen draaipoging ondernomen gaat worden. In principe dus 0 kans dat ze zich nog draait zou ik denken. We hadden ons zo verheugd op een intieme thuisbevalling en het vooruitzicht op een ziekenhuisbevalling en erger nog een keizersnede is dus nogal schakelen geweest. Het idee begint wel te wennen, maar ergens hoop ik stiekem toch dat ze nog draait. Heeft iemand ervaring met spontane draaiing zo laat in de zwangerschap? Tanja
Nee, helaas ook hier geen spontane draaiing gehad. Wel spontaan bevallen met 36.4 weken zwangerschap in stuit. Wist overigens vooraf wel dat het een stuit was en ook bij ons kon geen draaipoging ondernomen worden. Het is erg jammer wanneer je graag thuis had willen bevallen, dat het nu dan gehaal anders loopt. Ik heb al die tijd in het ziekenhuis willen bevallen, dus ik had die teleurstelling niet. Mijn ervaring met de ziekenhuisbevalling is trouwens erg positief! Veel succes!
Toen mijn moeder zwanger was van mijn oudste zus kreeg ze twee weken voor de uitgerekende datum te horen dat de baby in een stuit lag. Mijn moeder schoot direct in de stress en heeft haar buurman, welke huisarts was, geraadpleegt. Hij vertelde haar dat ze zich geen zorgen moest maken. Mijn moeder is wel in het ziekenhuis bevallen en is ingeleid. Toch heeft ze een normale bevalling gehad en is mijn zus met het hoofd als eerste geboren. Dit verhaal klinkt nu heel ongeloofwaardig en misschien heeft de VK het destijds verkeerd gevoeld, of het was een wonder... Ik hoop in ieder geval voor je dat je een voorspoedige bevalling (of keizersnede) zal hebben. Succes!
Ik weet iemand bij wie de kindjes tot aan de bevalling toe steeds nog hebben liggen buitelen, zolang de billen niet ingedaald zijn is er altijd nog een kleine mogelijkheid, kan nooit kwaad om iets hoop te houden, maar de kans is helaas wel groter dat het kindje is stuit blijft liggen.. Succes met de laatste loodjes en de bevalling!
Bij mij is het wel in de 37 week nog gedraaid. Ik heb wel veel vruchtwater en ik heb moxatherapie gedaan vanaf week 36. Dit is een alternatieve accupunctuurmethode. Ik wil ook heeeeel graag thuis bevallen. Inmiddels loop ik over tijd, maar wel te rommelen. Dus weer gestresst, want ik haat ziekenhuizen.