Ik vind dit ook een goede topic, kan ik lekker meelezen ... ben erg benieuwd hoe het bij zal verlopen. Bij de april mama's rommelen er ook al een aantal, maar ik voel zelf ook nog niets. Ik heb wel het idee dat het zomaar ineens kan omslaan.
hey oempje idd ik voel ook nog niks zo af en toe harde buiken maar moet ik wel zeggen vanacht heb ik er ook 4 gehad en dat ken ik nog niet,verders zijn hier ook nog nergens geen teken van! dus we wachten rustig af he! jij heel veel succes groetjes krulliewullie
ik heb ook geen last gehad van "gerommel" of voorweeen voor de bevalling. Ik ben 10 dagen overtijd bevallen en had eigenlijk verwacht dat ik gewoon ingeleid zou worden, omdat ik toch niks voelde. Bij mij begon 't s'ochtends vroeg, ik ging plassen en zag dat er wat bloed bij zat en een kwartier later begonnen de weeen en kwamen meteen om de 3 minuten... Dus het kan echt elk moment gebeuren hoor!
Ik dacht eigenlijk dat persweeen, de weeen zijn, die je hebt op het moment van volledige ontsluiting...Maar ik begrijp uit jouw bericht iets heel anders (ik ga er tenminste van uit dat je niet 5 en 3 uur geperst hebt , dat hoop ik niet voor je ). De weeen voorafgaande aan de ontsluiting werden bij mij ontsluitingsweeen genoemd en de weeen bij 10 cm heten persweeen. Maar misschien is dat overal anders?
ik had dus wel een bevalling uit het niets en nog zeer snel ook vliezen braken in ene en toen was hij er 4.5 uur later
@ Kiz... Blijkbaar kan het wel,zo snel gaan.....ik ken alleen maar die laatste weeën.....maar hou ze blijkbaar tegen....en nee natuurlijk loop je niet al tijd te persen...wegpuffen.....dus totdat je die 10 cm te pakken hebt...Maar het zijn echt al wel de persweeën,gelijk heel heftig dus. Moet hier wel bij vertellen dat ik beide keren al dagen van te voren met 4-5 cm ontsluiting loop,die krijg ik kado.....dat scheelt dus ook.
Ik heb begrepen dat je geen persweeën kunt hebben als je nog geen 10 cm ontsluiting hebt. Je kunt wel persdráng hebben beneden die 10 cm maar dat komt omdat je kindje dan al zover is gezakt dat de kleine tegen de endeldarm gedrukt wordt.
hallo ik ben een mama van 2 hele lieve kinderen en als ik jullie vertel hoe snel die 2 zijn geboren dan ben je niet blij omdat het echt heel erg snel was om te beginnen met mn dochtertje het is een heel kort verhaaltje : ik ben met 36 weken bevallen van mn dochter met een gewicht van 3698 kg en 53 cm het is zo gegaan ik ben smorgens tegen 10,00 na het ziekenhuis gegaan omdat ik werd ingeleid vanwege de groote van de baby de hele dag gelopen en gedaan maar nee elke 2 uur aan de ctg geen weeen geen ontsluiting dus ja tegen 2100 weet een ctg ma nee hoor niks geen weeen en geen ontsluiting uiteindelijk heeft de verloskundige gezegt van het wordt niks meer vandaag ga maar na huis mn man is tegen 22,45 na huis gegaan het ziekenhuis was op nog geen 5 minuten van ons af maar tegen 2250 heel kort nadat mn man weg was en net in bed lag kreeg ik hele pijnlijke en niet op te vangen weeen dus de verloskundige kwam gelijk en ja hoor al 8 cm ontsluiting ik moet je man ma bellen zei ze en nog geen 2 minuten later had ik de pers weeen al en net op het moment dat mn man binnen kwam had ik een pers wee en toen was het al vloep daar was mn dochtertje al ze is geboren om 23,09 maar het is niet fijn hoor okal is het heel erg kort om die pijn zo inh 1 keer te krijgen bij mn zoontje het zelfde verhaal nog sneller maar heel erg onverwacht mn man wou tegen 22,00 nog even na de 24 uurs winkelheen hier 10 minuten vandaan toen zei ik van ga wel even mee mn moeder was op bezoek dus die paste wel even op mn dochtertje oke zei hij doen we dat tegen 22,20 waren we daar aangekomen en net bij de kassa toen we wouden betalen ja hoor vliezen gebroken en het leuke was 56 km na het ziekenhuis heen met 190 km per uur over de autobaan en had al bijna pers weeen dus broek alles al uit gedaan zodat ik aankwam ook gelijk geholpen kon worden ik lag nog maar et en ja hoor floep daar was hij al ook met 36 wken ma dan spontaan hij was 51 cm en 3370kg en de tijd was 23,09 heel erg raar he de elfde tijd als mn dochterje ma somige hope op een snelle bevalling nou ik niet de pijn die je dar bij hebt is niet te beschrijven en helemaal niet op te vangen ik ben er heel angstig bij geweest ik hoop dat straks de 3 de iets langer duurt heel veel succes aan alle dames en dank u dat ik mn verhaal hier mocht plaatsen liefs missie
en nog even over de persweeen ik had ze al bij 8cm ontsluiting maar zijn heel moeilijk weg te puffen hoor mandy
Nou bevallen uit het niets, was bij mij ook het geval. Ik had nergens geen last van, toen ik met 41 weken en 5 dagen naar bed ging. Om 24 uur voelde ik de 1ste wee. moest toen 3x naar de wc om te p**pen .Om 2 uur kwamen ze om de 5 min. Toen zijn we naar het zh gereden. Om 3 uur braken pas mijn vliezen en de persweeen begonnen toen bijna gelijk ( ong. 7cm ontsluiting ) om 4.01 is wout geboren. Die bloedprop geen idee wat dat is, niet gezien
Hoi,,,, Bij de bevalling van mijn dochter is het ook heel snel gegaan. Het weekend liep ik nog tussen 15000 man op een evenement. Nergens last van.(ik was al uitgerekend maar nergens last van, geen gerommel niets ) smaandags thuis gekomen, dinsdag opgeruimd, woensdag heerlijk niets gedaan en uitgerust donderdag,,,,,toen begon het sochtends om half 9 wakker geworden en de bloedprop verloren. Ben toen even heel snel naar de verloskundige geweest. De vertelde me toenmalige vriend dat het nog wel een tijd kon gaan duren voordat de bevalling zou beginnen. Ik heb de hele ochtend met pijn in mijn heupen rondgelopen. Dat was het enige wat ik voelde(kampte daar de hele zwangerschap mee) Rond kwart voor 1 hield ik het niet meer van de pijn in me heupen en heb de verloskundige maar gebeld of ik er niets tegen kon doen. Kreeg als tip, ga lekker onder de warme does zitten of leg warme handdoeken op je heupen. Ben rond 1 uur onder de does gaan zitten op een krukje, Lekker met me rug tegen de muur. Eindelijk begon de pijn te zakken na 15 minuten, was ineens me water afgesloten. Wat bleek hadden ze de hoofdleiding in de straat verderop geraakt dus ik zat zonder water:S Heb me afgedroogd en ben op de bank gaan zitten. Me buurvrouwtje kwam nog even wat kleertjes brengen en zei,,,,ik kom over een paar uur nog wel een keertje kijken hoe met je weeen is Heerlijk daarna nog rustig een bakkie koffie gedronken en toen begonnen ineens de weeen. Meteen heel heftig en meteen om de 2 minuten. Gelukkig was me moeder aanwezig, die heeft de verloskundige gebeld en die was er om half 2. Ben op bed gaan liggen en toen bleek ik al 10 cm ontsluiting te hebben en persweeen. 5 voor 2 is me dochter geboren. Ik moet zeggen, ik kan me de pijn van de weeen dus echt niet meer herinneren. Wat ik me wel erg goed kan herinneren is dat ik het steenkoud had(lagen 2 dekens over me bovenlijf en buiten was het 30 graden, hihi) Mijn bevalling is dus echt supersnel geweest en uit het niets. Anderhalf uur later zat ik buiten op de galerij, met een bak koffie en een sigaret, want die had ik toch echt wel verdiend(ik gaf flesvoeding) En me buurvrouwtje..........die keek toch raar toen ze me zag zitten hihhi Bij deze zwangerschap hoop ik dat me bevalling ook zo snel weer zal verlopen of iets in die trant. Dat ik onder de does ga zitten dat is zeker. Erg rustgevend en ontspannend. Groetjes, Wannie
Nou ik heb niet eens harde buiken en toch ben ik al over 5 dagen uitgerekend, iemand hier die ook de harde buiken niet voelt?
Ik ben ook aan mijn harde buiken gewend geraakt. Soms denk ik oja heb ook een harde buik maar op een of andere manier wen je er ook nog aan. Heb vandaag wel meer van die vage ongikrampjes, maar verder niks!