Ik wou in het ziekenhuis maar de verloskundige had thuisbevalling opstaan dus toen we zeiden naar het ziekenhuis keek ze even raar ze zei wel nu meteen want ik had al 9 cm ontsluiting toen ze aankwam ik kreeg opdat moment een wee en zei nee ik blijf wel thuis en binnen 3 uur had ik mijn zoontje en ben zo blij dat ik thuis bevallen ben lekker in me eigen bad douchen en terug me eigen bedje in heerlijk . Ik kan het alleen maar aanbevelen als de verloskundige zegt het mag zeker doen
Ik wilde graag thuisbevallen en dat is ook gebeurd volgens de verlos had ik het ziekenhuis niet eens gehaald ik heb haar bijna tegen de muur geschoten voor mijn 1e kindje heb ik er totaal 7 uur overgedaan tot dat ik mijn meisje in mijn armen had ze heeft me ook aangeraden om met een eventueele volgende ook weer voor thuis te kiezen en dat wil ik zelf dus ook het liefst
Ziekenhuis, zoals verwacht... Ik wist vanaf dag 1 al dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen en zo is het uiteindelijk ook gegaan. Het is mij erg goed bevallen (heej dat klinkt leuk) en zou het een volgende keer weer doen. Ik kreeg goede begeleiding en voelde me echt in goede handen. Ik had ook wel het geluk dat het die nacht een rustige nacht was
Ik wilde graag thuis bevallen, maar aangezien ik ingeleid moest worden, ben ik toch in 't ziekenhuis bevallen.... Achteraf vind ik dit HELEMAAL niet erg, ik vond het erg prettig in het ziekenhuis... Toch kies ik er bij een evt. tweede toch weer voor om thuis te bevallen. Gr. Niki
Hier geen keuze meer, helaas Ik wilde thuis bevallen (op de baarkruk) en heb ook geperst thuis, maar de weeën namen af in sterkte en frequentie. In het ziekenhuis bleek Ollie gehaald te moeten worden met een keizersnede. Volgende keer dus verplicht bevallen in het ziekenhuis, wat ik ergens heel jammer vind, maar gezien de operatie toch wel het veiligst Ik zou het open laten en tijdens je bevalling kun je altijd nog kiezen.
Thanx voor alle reacties! Zo te zien zijn er toch wel wat onverwachte ziekenhuisbevallingen (andersom ook, had ik idd niet aan gedacht ). Ik vind het echt heel moeilijk om te bedenken wat ik nou wil. Vooral ook om wat Minke schrijft. Volgens mijn vlos houden de ziekenhuizen hier in de regio je al snel voor een nachtje (na 1600 uur bevallen = nacht blijven). En dat staat me tegen. Lekker thuis de eerste visite ontvangen lijkt me zo fijn. Als het niet anders kan ivm medische overwegingen is het nou eenmaal zo. Maar misschien loopt alles goed en lig ik toch een nacht in het ziekenhuis. Zou dan echt balen! En ja, uiteindelijk beslis je waarschijnlijk tijdens de bevalling, maar het blijft me toch bezighouden. Wordt er ook een beetje onrustig van dat ik geen duidelijke voorkeur heb. Misschien ook omdat mensen er naar vragen. Blijf dus benieuwd naar ervaringen!
de bedoeling was thuis maar werd ziekenhuis aangezien ik al 2 dagen weeen had en al helemaal uitgeput was. Achteraf gezien maar goed ook want bleek dat ik al 52 uur met gebroken vliezen had gelopen en de kleine deed het niet zo lekker na geboorte,Is opgenomen op couveuse afdeling en aan de sondevoeding en alles gelegt. Gelukkig ging het na 2 dagen veel beter en mochten we na een week ziekenhuis lekker samen naar huis.
Ik wilde heel graag thuis bevallen, maar dat kan hier helaas niet. Achteraf ben ik blij dat ik in het ziekenhuis was anders had ik met 9 cm ontsluiting alsnog naar het zh gekund want thuis had ze er niet uit gekund. @ Tammie, 56 uur :-s Jeetje meid! Dacht dat ik een lange bevalling had gehad... Gelukkig is het goed gegaan. Heb van bekenden teveel paniekverhalen gehoord over alsnog naar het zh moeten + mijn eigen ervaring dat ik bij een volgende echt no way thuis wil bevallen. Alhoewel het idee van lekker thuis, in bad, muziekje erbij nog steeds wel mooi klinkt maar nee, dat bewaren we maar voor na de bevalling....
Bij beide dochters gekozen voor thuis maar bij onze 2e dochter moest ik toch naar het ziekenhuis, niet als slecht ervaren. Miste alleen wel een bepaald gevoel wat ik bij de eerste thuis wel had. Bij de eerste had ik na de bevalling een gevoel van rust, voor mijn gevoel heerste er 2 minuten vrede op aarde en alles klopte gewoon. Dat had ik bij me 2e dochter niet, zuster die in en uit de kamer liep... en het gemis van het vertrouwde thuis gevoel
ik wilde graag thuis bevallen, en dat is ook gelukt gelukkig. moest er niet aan denken om naar het ziekenhuis te gaan..
Ik wilde thuis en dat is ook gebeurd. Helaas moest ik na de bevalling alsnóg naar het ziekenhuis, omdat mijn placenta niet kwam en in de ok verwijderd moest worden. Helaas mág ik nu niet thuis bevallen, omdat de kans iets groter is dat het weer gebeurd, maar daar baal ik erg van! Vond het geen probleem om na de bevalling alsnog naar het zh te moeten, dus had dat nu ook niet erg gevonden....Maar ja, wat moet, dat moet. Je kunt het op het allerlaatste moment nog beslissen hè?! Wist je dat?
Om deze redenen heb ik ook voor het ziekenhuis gekozen. Vond het gewoon een prettig idee dat je daar alles bij de hand hebt.
Ik had geen voorkeur maar toen ik 5 cm ontsluiting bleek te hebben zonder dat we echt wisten hoe ik daar gekomen was (had nauwelijks weeën) gaf de vk aan dat het misschien een goed idee was om naar het ziekenhuis te gaan. We hebben braaf geluisterd en dat was maar goed ook. Na nog 3 uur bleek ik volledige ontsluiting te hebben maar nog altijd zonder 'goeie' weeën. Ook de persweeën blijven uit en uiteindelijk heb ik een infuus gekregen. Na bijna 2 uur persen was de kleine man er eindelijk. Ik had nog 2 minuten anders was het een knip en vacuumpomp geworden.. Als ik niet naar het ziekenhuis was gegaan dan had ik waarschijnlijk met 10 cm ontsluiting nog moeten gaan of met de ambulance alsnog in een later stadium vervoerd moeten worden. Beste advies wat ik gekregen heb: hou je opties open. Laat je goed informeren over alle vormen van bevalling en zie hoe het loopt. Ik ken mensen die naar het ziekenhuis wilden maar thuis zijn bevallen en andersom!
Ik wil graag thuis bevallen, maar die optie heb ik niet. Maar goed, heb me er lange tijd geleden al bij neergelegd, maar hoop het stiekem ooit een keer mee te maken, al is die kans nihil ben ik bang.
Ik wilde graag thuis bevallen en heb tot 7 cm thuis de weeen weggepuft toen de verlos een kijkje kwam nemen heeft ze mijn vliezen gebroken en bleek Simon in het vruchtwater te hebben gepoept, dus.......ziekenhuis. Achteraf ben ik wel blij want mijn persweeen waren niet heel krachtig, ik heb 1,5 uur geperst om hem eruit te krijgen. Ze hebben niet ingegrepen maar het idee dat er hulp dichtbij was voor een ingreep heeft me wel gerust gesteld. Verder viel het ziekenhuis wel mee hoor, er waren veel aardige en goede verpleegkundigen.
Ik wilde altijd in het ziekenhuis bevallen, maar naarmate de zwangerschap vorderde ging ik twijfelen en met 30 weken wilde ik thuis bevallen . Gelukkig ben ik ook thuis bevallen, maar als ik van tevoren had geweten dat Eva zo groot was (4350 gram) weet ik niet of ik het had aangedurfd. Ze is er ook na wat duw en trekwerk uitgekomen. Verder lag ze in eerste instantie verkeerd en daalde haar hartslag telkens, tijdens de bevalling had ik ook telkens in mijn achterhoofd dat we misschien toch nog naar het ziekenhuis moesten. Een volgende keer zou ik weer thuis willen bevallen. Het ziekenhuis is hier hooguit 10 minuten vandaan. En ik ben niet gescheurd of geknipt, ik vond de bevalling goed te doen, dus een volgende moet ook wel thuis lukken. Ik ben trouwens niet in bad geweest thuis en had ook geen muziekje aanstaan, ik maakte al genoeg geluid . Nog een reden om lekker thuis te blijven . Het grootste nadeel van in een ziekenhuis bevallen vind ik trouwens de ziektekiemen die daar rondzwerven.
Ik ben om half 8 's avonds bevallen en mocht naar huis als ik dat wilde maar ik vond het op zich wel lekker dat ik een nachtje mocht blijven in het ziekenhuis. De kraamhulp komt namelijk pas de volgende ochtend dus ik vond het wel een fijn idee dat ik in het ziekenhuis de eerste nacht even werd geholpen met alles. Het is wel jammer dat mijn man naar huis toe moest. Dat leek me dan weer een voordeel van een kraamhotel / kraamsuite in sommige ziekenhuizen. Daar krijg je een 2persoonskamer waar je met je man of vriend en baby kan blijven overnachten.
Ik vond het juist heerlijk de eerste nacht lekker thuis met z'n drietjes! Ik zou ook niet weten waar iemand me mee had moeten helpen...
heerlijk thuis bevallen! had het zh ook niet gehaald want toen de vk er was had ik al 10 cm ontsluiting en al een kwartier persdrang.. Dochterlief in binnen 2 uur geboren!
Ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen...mijn gevoel zegt me dat.. voelt veiliger enz. Alleen heb ik (nog) geen medische indicatie en ook geen geld om zelf de ziekenhuisbevalling te betalen dus helaas heb ik geen keuze dan thuis bevallen, wat ik heel erg jammer vind.