In het ziekenhuis. Zoals de meeste zwangeren in Duitsland. Aan thuisbevallingen doen ze hier niet zo.
Heerlijk thuis, ook ik had het ziekenhuis niet gehaald. Toen de VK de eerste keer kwam om te kijken had ik al volledige ontsluiting. bevalling van 2,5 uur dus, met 3 kwartier ophouden van persweeen. Weet je wat ik trouwens het fijnst vond, zodra je na je bevalling lekker gedoucht hebt en in je eigen net schoon opgemaakte bed ligt met je kleintje in je armen. Heeerlijk
Ik ben thuis bevallen van de eerste. Ging hartsikke goed en was ook een snelle bevalling. Alleen bleef de placenta zitten dus moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Maar ik heb dat persoonlijk niet als heel erg ervaren. Je moet er gewoon nuchter bij blijven: als het moet dan moet het. Het gaat toch allemaal een beetje langs je heen als je net bevallen bent is mijn ervaring en na 6 uurtjes waren we weer thuis omdat de placenta uiteindelijk in het zk toch spontaan kwam. Ik zou nu ook weer graag thuis willen bevallen (gewoon lekker in je eigen omgeving) maar dat mag niet en moet dus naar het zh
ik ben onverwacht thuis bevallen dat antwoord stond er niet tussen haha, ik wilde heel graag naar het ziekenhuis, maar doordat ik zo'n snelle bevalling had kon ik niet meer naar het ziekenhuis dus ben ik toch thuis bevallen achteraf vond ik het erg prettig
Ik wilde heel graag thuis bevallen. Tot 9 cm ging het super goed, maar toen kwam er geen vooruitgang meer omdat de kleine de draai niet kreeg gemaakt, de baarmoeder mond zat in de weg. Dus uiteindelijk na heel veel pers weeën opgevangen te hebben toch echt naar het ziekenhuis gegaan (gelukkig, want het ging ondertussen niet zo goed met haar). Ik zei meteen dat ik het nooit weer zou doen want alleen al die pers weeën opvangen in de auto vondt ik een hel (vooral ook omdat alles op de weg tegen zat). Maar ondertussen weet ik niet wat ik liever zou doen bij een volgende, het zit me nog hoog (zoals je merkt) maar het lijkt me ook fijn om lekker thuis te zijn vooral omdat ik nog een kleintje heb rondlopen dan!
Mijn man wilde dat ik in het ziekenhuis zou bevallen en ik had daar maar aan toegegeven. Toen het zover was, had ik al 8 cm ontsluiting toen de verloskundige kwam en zulke heftige weeën dat ik er echt niet over piekerde om nog een half uur in de auto te gaan zitten. Uiteindelijk ben ik dus ook thuisbevallen en dat was echt super. Lekker rustig, naderhand onder mijn eigen douche, mijn moeder stond een half uur na de bevalling al op de stoep, we hoefden niet met een pasgeboren wurmpje over straat door de winterkou. Deze keer ga ik direct voor een thuisbevalling! Wat ik wel tegen vond vallen, was dat de verloskundige me niet echt hielp in het maken van de beslissing. Ik vroeg aan haar of het verantwoord was om thuis te blijven en toen haalde ze haar schouders op en draaide er een beetje omheen. Dat het mijn eigen verantwoordelijkheid was, dat zij die keuze niet kon maken voor mij. En dat terwijl ik toen dus echt onmiddellijk moest beslissen (ik had niet eens een ziekenhuistas klaarstaan) en mijn man maar bleef pushen om toch te vertrekken. Dat gaf me in eerste instantie wel een wat ongemakkelijk gevoel over mijn eigen besluit. Gelukkig verdween dat al snel in het geweld van de persweeën. En mijn man vond het achteraf toch ook wel fijn dat we gewoon lekker thuis waren gebleven. Het enige maffe is dat ik nog maanden daarna heel erg schrok als ik langs het ziekenhuis reed. Het voelde alsof ik iets heel belangrijks was vergeten te doen, omdat ik in de maanden daarvoor iedere keer dacht: "straks lig ik daar te bevallen" en dat was helemaal niet gebeurd. Gekke hormonen...
Hier omgekeerd. Ik was van plan te bevallen in het ZH, ik had de al een plek in het zotel gereserveerd. Maar ik besloot in week 37 dat ik toch thuis wilde bevallen en ik kan je zeggen....wat ben ik blij dat ik die keuze gemaakt hebt. Ik heb natuurlijk veel geluk gehad dat ik een voorbeeldige bevalling had en geen complicaties. Maar ik vond het werkelijk heerlijk om in mijn eigen omgeving te zijn en te blijven.... Als er ooit een 2e komt dan ga ik knokken voor een thuisbevalling. Want door een curretage (10 dgn. na de bevalling) heb ik eigenlijk een medische indicatie. Maar de VK heeft goede hoop dat het wel weer terug gestuurd wordt naar de VK en dan lekker thuis bevallen. Eerst maar eens afwachten of er nog een 2e kinderwens komt. Veel succes met het maken van de keus Pino. En weet dat je altijd nog van gedachte mag veranderen als er geen medische noodzaak is.
Ik wilde erg graag thuis bevallen, maar helaas moest ik plotseling in het zkh. (zwangerschapsvergiftiging) Jammer, maar het personeel was er erg aardig en ik heb er wel een goede tijd gehad. Bij de tweede probeer ik wel weer thuis te bevallen.
ik wil naar het ziekenhuis straks (1e kindje). vind het idee van 'stel het wil niet, en je moet alsnog' verre van aantrekkelijk. heb al zat verhalen gehoord van met 10cm ontsluiting de trap nog af en de auto in. brrrr, mij niet gezien! je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt, en da's heel persoonlijk (net als borstvoeding/flesvoeding bijvoorbeeld).
Heej De planning was om thuis te bevallen. Bij 4-5 cm had ik zoveel pijn dat de verloskundige me infomeerde over de mogelijkheden van pijnbestrijding. Hiervoor moest ik echter naar het ziekenhuis en dit wilde ik absoluut niet. Dus ondanks de pijn, toch thuis bevallen, en vond het achteraf heerlijk dat ik thuis was!
Wilde thuis bevallen, maar doordat ik pre-eclampsie had moest ik t ziekenhuis in en ingeleidt worden.
Nou, ik denk dat ik toch nog steeds naar de thuisbevalling neig. Het is vooral een stukje angst (stel dat het misgaat) waarom ik het ZH overweeg. Heb nu dus bedacht dat ik het straks maar aan de situatie/VK overlaat. Als de VK het tijdens de bevalling verantwoord vind thuis te blijven, doe ik dat. Moet nog 11 weken, maar kijk er al zo naar uit trouwens. Wil ons kleintje nu eigenlijk zo langzamerhand wel knuffelen. Trouwens, heb daar al twee keer een bizarre droom over gehad. Dat ze geboren werd en ik haar dan even knuffelde en weer 'terugstopte' (dat voelde ook echt naar in mijn droom). Weird
Van alle drie de kinderen thuis bevallen. Lekker in je eigen omgeving. Daarna onder je eigen douche terwijl de kraamhulp alles opruimt en je bed verschoont. Voor mij is thuis de beste omgevind om te bevallen. Het lijkt mij vreselijk om met weeen de auto in te moeten naar het ziekenhuis.
Eerste keer met medische indicatie in het ziekenhuis bevallen met inleiding. Erg fijne bevalling gehad. Tweede keer onverwacht thuis. Ik vond het een drama. Bij nr. 3 (als alles lukt) ga ik bij de eerste de beste cm ontsluiting naar het ziekenhuis!