hallo ik had een vraag,ik heb gevloeit en nu is het bijna weg,,een beetje bled nog,,maar mischien was dat wel mn menstruatie?!?! geen idee,,kan ik nu gewoon aan de pil beginnen ,terwijl ik niet weet of ik gemenstrueerd heb of dat ik dat nog moet gaan doen
Ik had het aan mijn vk gevraagd destijds en die zei dat je 6 weken na de bevalling weer met de pil kunt beginnen.
het is verstandiger om eerst een normale cyclus af te wachten maar als je bang bent om zwanger te worden is het misschien verstandiger om te beginnen ermee (kijken wel risico je zwaarder vind wegen)
Mijn vk zei de vorige keer dat ik gewoon 2 weken na de bevalling kon beginnen met de pil. Alleen moest ik er wel rekening mee houden dat de eerste strip dan niet beschermde. Pas vanaf de 2e strip werkt ie dan weer goed.
ohk,, in de bijsluiter staat begin op de 1e dag van je menstruatie,,,wat is dan een nadeel als ik nu zou beginnen ? hoe zit dat dan?
Ik ben ook al begonnen met de pil voordat ik ongesteld was geworden. Omdat ik bv geef, had ik geen idee hoe lang dat zou gaan duren, en om nou maanden condooms te gebruiken zag ik echt niet zitten. Dus hier na 6 weken aan de pil. De eerste strip is dan nog niet veilig, maar vanaf de tweede wel gewoon. Het kan dan dus wel zo zijn dat je dan in je stopweek niet ongesteld wordt, maar dat lijkt me verder geen probleem .
ok maar hoe zit dat dan: stel als ik nu begin met de pil, en ik word morgen ongi hoe gaat mn lichaam dan werken,,ik snap dat niet goed
Ik ben gewoon gestopt met de pil toen ik ongi werd (was ergens halverwege de strip) en daarna begonnen met een nieuwe strip. Zo zei de huisarts 't tegen mij. Ik heb toen die eerste strip na m'n ongi nog wel condooms gebruikt. En nu word ik steeds gewoon ongesteld in de stopweek.
even een vraagje, je geeft toch bv? dan slik je toch de minipil? dan moet je die gewoon doorslikken toch?
Ik geef bv ja, maar ik slik gewoon microgynon 30. Volgens mijn ha was dat geen probleem?? Nu begin ik wel te twijfelen eigenlijk. Maar ik merk niks aan Milan, en m'n productie is ook nog gewoon goed.
Mijn vk zei vandaag nog dat je met bv geen gewone pil mag gebruiken. Alleen de minipil. Ik denk dat we gewoon condooms gaan gebruiken totdat ik stop met de bv. Ben te bang dat de minipil niet werkt
Hmm raar ja. Ik zal van de week nog maar eens een bezoekje gaan brengen aan de ha dan. Ik had eerst wel de minipil, maar daarbij kreeg ik steeds doorbraakbloedingen, dus dat was ook niet echt alles. Nu met de gewone pil heb ik nergens last van, en m'n bv is ook nog gewoon op peil. Maar als 't niet goed is voor Milan ga ik er uiteraard wel mee stoppen. En dan denk ik maar een spiraaltje ofzo, condooms vind ik echt niet fijn.
Het gaat volgens mij dan om de hormonen die je kleintje binnenkrijgt. Maar mischien is die van jou ook wel erg licht. Even navragen, maar als het niet had gekunt had ie m toch wel niet gegeven lijkt mij
Nee dat lijkt mij eigenlijk ook, ik had er nog extra duidelijk bijgezegd dat ik bv geef en dat graag nog even vol wil houden. Dus hij weet er wel van, maar ik ga voor de zekerheid toch morgen maar even bellen.
Nou ik heb dus net m'n ha gebeld, en hij zei dat als m'n borstvoeding gewoon voldoende bleef ik door kon blijven gaan met microgynon slikken. Hij zei nog dat Milan wel wat van die hormonen binnen krijgt, maar dat dat minimaal is, en als ik stop met de bv dat hij er dan niks meer van zal merken. Ik ga wel morgen nog even voor de zekerheid de vk bellen, want ik maak me toch wel een beetje zorgen nu.
Nou dat zou ik dus ook doen. Kijk eens op internet hoe zwaar deze pil is dan. Kun je tenminste al iets uitzoeken, voor je gevoel snap je. Het zal wel goed zijn hij heeft er tenslotte verstand van en als je door de minipilalleen maar doorbraakbloedingen krijgt tja dan zit er ook niks anders op maar zou het ook inderdaad even navragen.... Hoelang slikte jij de minipil dan toen je ermee was gestopt?