wie ervaring met balloncatheter die er niet uit viel. maar wel ontsluiting

Discussion in 'De bevalling' started by nancy25, Feb 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nancy25

nancy25 Lid

Apr 29, 2014
    89
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 41,5
    En heb vanmorgen voor de tweede keer een ballon gekregen. Omdat de eerste zijn werking niet heeft gedaan. Nu heb ik hem.al om 8 uur in gekregen en hij zit er nu nog in. Ik ben zo bang dat hij er niet uit komt.
    Ik moet morgen ochtend weer terug naar zkh om te kijken of hij toch ontsluiting heeft gemaakt.

Wie heeft er ervaring mee dat hij er niet van zelf uit is gevallen maar toch als hij er uit word gehaald ontsluiting heeft.??

2. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd zelf 's ochtends gewekt toen ik de ballon in had, ben gaan douchen etc, hij viel er niet uit. Vk kwam controleren, met een ferme ruk (deed geen pijn) kon ze de catheter eruit trekken en toen bleek ik mooi 3cm ontsluiting te hebben; vliezen werden meteen doorgeprikt en paar uur later was mijn dochter er ;)

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bij mij bleek hij na een uurtje of 17 er min of meer los in te zitten. Ik had er tijdens douchen al per ongeluk aan getrokken :p en toen de vlk controleerde had ze hem zo in haar handen, 3cm ontsluiting.
    Net als Purk ook bij mij vliezen gebroken. Helaas had ik toen nog 18 uurtjes bevallen voor de boeg :p voor mijn zoontje er was.

4. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Ik lees de laatste tijd vaak over een ballon..
    Misschien een suffe vraag, en kan het zeker ook googelen..
    Maar wat is dit precies? Is dit iets nieuws? mijn jongste dochter
    word dit jaar 9, dus voor mij is het al een tijdje geleden.. :D

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik heb hem 4 x zonder resultaat gehad.
    1 x viel ie er zelfs uit zonder resultaat waardoor hij er weer ingedaan werd.

De 4e nacht ben ik uiteindeljk spontaan bevallen dmv gebroken vliezen met 41.1 weken. Ik vermoed omdat de gyn me grondig had gestript om 1:00. M'n vliezen braken om 3:00 's nachts

6. Ansji

Ansji Niet meer actief

Bij mij viel hij er niet uit, maar knapte hij waardoor ik dacht dat mijn water gebroken was...;)

Uiteindelijk 0 resultaat door de ballon helaas.

Heel veel succes met het ballonnetje en ik duim dat het voor jou nu snel resultaat gaat geven!

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een catheter die ze inbrengen om te primen; ze vullen een ballonetje met vloeistof waardoor er dus een gevuld ballonnetje in je baarmoedermond zit. Door die druk gaat je lichaam zelf hormonen aanmaken en krijg je dus ontsluiting, ze zien na een ballon graag 3cm ontsluiting zodat de vliezen doorgeprikt kunnen worden en vervolgens wordt gekeken of je lichaam zelf al weeen gaat maken of er wordt een infuus met oxytocine gestart om het te stimuleren.

Dit alles is dus vanwege een inleiding, dus bv als je richting de 42wkn gaat of als er een medische reden is voor inleiding.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    bij mij zat hij er ook meer dan 12uur in. Ik mocht er toen af en toe eens goed aan trekken van de gyn waardoor ik hem er uiteindelijk eruit kreeg :D 2cm zat ik toen..

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Bij mijn eerste werd hij geplaatst terwijl alles nog potdicht zat, en viel hij er niet uit. Gyn trok hem eruit de volgende ochtend, en had een krappe 2cm, ze kon nét de vliezen breken. Toen had ik 7.5 uur later een dochter.

Bij de tweede had ik al een kleine 2cm toen ze de ballon plaatsen. Hij viel er een uur later alweer uit. Volgende ochtend vliezen gebroken, ik had toen een krappe 3cm. Drie uur na breken vliezen had ik een zoontje erbij :).

Het zegt dus niet zo heel veel, ook als hij er niet uitvalt kan hij zijn werk hebben gedaan!

10. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    oew wat klinkt dat griezelig.. doet het geen pijn?

11. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij deed de katheter echt geen pijn; het plaatsen is wat vervelend (bij mij plaatsten ze 'm verkeerd en moest 't opnieuw), maar het eruit trekken voelde ik bv helemaal niet.
    Ik vond het plaatsen vergelijkbaar met een standaard controle bij de tandarts; er zijn prettigere dingen, maar het is niet pijnlijk ofzo ;)

12. videlsje

videlsje Bekend lid

Dec 21, 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    Ik krijg er vrijdag 1, maar ik lees wisselende ervaringen :( ze proberen mij al 2 dagen zonder succes in te leiden dus vraag me af of dat dan uberhaupt wel gaat lukken. En hadden jullie er veel last van? Ik ben het zo zat al dat geprobeer zonder resultaat dat ik echt hoop dat het iets gaat doen

13. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hebben ze tot nu toe geprobeerd? Bij mij was de ballon namelijk de eerste optie, zou dat na 48u niet genoeg effect hebben gehad dan zouden ze tabletten inbrengen om de boel te verweken en die eerste cm's ontsluiting te krijgen. Bij mij was 12 uur met de ballon dus al voldoende, gelukkig :)

14. Yasmintje01

Yasmintje01 Nieuw lid

Feb 18, 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 4 dagen opgenomen geweest en rondgelopen met een katheter. Meerdere malen een nieuwe katheter gehad, meerdere malen bijgevuld met vloeistof maar helaas viel de katheter er niet vanzelf uit.

Pas na 4 dagen had ik een krappe 3 cm ontsluiting en kon er gestart worden met de inleiding. De katheter zelf deed geen pijn, wel vond ik het een vervelend gevoel om zo lang met dat ding rond te moeten lopen. Het inbrengen vond ik overigens wel pijnlijk.

Ik wens je veel succes, ik hoop dat je er snel en soepel vanaf bent

15. Ssh

Ssh Actief lid

Nov 11, 2013
    276
    1
    0
    Ik had ook 's ochtends een ballon gekregen en de volgende ochtend zat deze er nog in, maar wel 2cm ontsluiting.
    Vliezen werden doorgeprikt en kreeg een infuus.
    Nog geen 5 uur later is mijn zoontje geboren ♡♡

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb 12u het hele ziekenhuis afgelopen maar die ballon wilde er maar niet uitvallen. Toen ik 's avonds weeën kreeg viel hij er eindelijk uit en had ik 5cm. Ik was doodop van al het wandelen maar 5u later was mijn zoontje er.

17. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    bij mij hebben ze twee keer een ballonnetje geplaatst. eerste bleek weinig gedaan te hebben omdat achteraf bleek dat deze niet goed zat. tweede heeft wel wat werk gedaan (2.5cm ontsluiting) maar doordat de bmmond niet voldoende was verweekt kreeg ik nog een gelletje. daarna voldoende en toen hebben ze mijn vliezen gebroken. 8u later was mijn dochtertje er.

Share This Page