Bevallen van een tweede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Biancaaa, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancaaa

Biancaaa Fanatiek lid

22 mei 2006
    1.852
    0
    0
    Flevoland
    hallo allemaal
    Ik ben op 10 april 2007 bevallen van ons eerste kindje.
    Nu duurde alles bij elkaar dus vanaf de weeen tot ze er was 1.5 uur.
    En was 2 weken overtijd en toen hebben ze mn vliezen doorgeprikt.
    Is het nou meestal zo dat de 2e bevalling ook snel gaat of kan dat net zo goed veel langer duren?
    En beval je bij een tweede meestal eerder of niet?

Groetjes Bianca

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik beviel niet eerder en dat valt toch tegen als je aan het einde van de zwangerschap bent, je houdt er toch rekening mee dat het eerder kan komen. De eerste kwam met 38 weken en de tweede met 40 weken (precies op tijd). De eerste bevalling duurde ongeveer 7 uur. De eerste uurtjes weeen om de 30 min. maar toen met ongeveer nog 2 uur te gaan kwam ik ineens in een weeenstorm terecht en nadat de gyn. de vliezen doorgeprikt had was ze er ook binnen 1 uur.
    De tweede ging sneller. Vanaf de eerste wee tot de geboorte 2 1/2 uur.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    ik ben 1 dag eerder bevallen van de 2e (1e met 39w3d, 2e met 39w2d)

Bij de eerste duurde de bevalling totaal 7,5 uur vanaf de eerste wee (had meteen weeën om de 5 min). Heb wel 2 uur moeten persen.

Bij de tweede duurde de bevalling totaal 4,5 uur vanaf de eerste wee (weer meteen weeën om de 5 min). Dit keer 1 uur moeten persen en daarna naar het ziekenhuis, daar is ie gehaald met vacuümpomp, hij was een sterrenkijker. Als ie goed had gelegen was ie er waarsch. al met 3,5 uur of zo geweest.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik was ook gewaarschuwd door de vk dat het met de tweede waarschijnlijk eerder en sneller zou gaan. Ik had zelfs instructies gekregen voor wat ik moest doen als ik per ongeluk in m'n eentje zou bevallen. Viel uiteindelijk erg mee (of tegen, zo je wilt).
    De eerste kwam met 38 weken, de tweede met 41+2 (voor m'n gevoel dus 3,5 week te laat, haha).
    De eerste bevalling duurde iets meer dan drie uur vanaf de eerste wee. De tweede bevalling duurde 2,5 uur vanaf de eerste wee. Alleen het laatste stukje ging veeeeeeel sneller. De eerste keer heb ik 3 kwartier persweeën gehad en voelde ik de baby echt cm voor cm naar buiten schuiven. De tweede werd stomweg gelanceerd in 2 enorme persweeën direct achter elkaar. Het ene moment had ik nog maar 4 cm ontsluiting en tien minuten later is ie geboren.

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

1e kindje: met 38 weken bevallen ( ingeleid ), vanaf 1e wee 4 uurtjes geduurt.
    2e kindje: precies 41 weken, vanaf 1e wee 1 uur en 23 minuten.

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra werd geboren na een zwangerschap van 38 weken de bevalling duurde 3 uur en 48 minuten. 20 minuten geperst.

Dinja werd geboren na een zwangerschap van 39 wkn 5dgn en de bevalling duurde 2 uur en 42 minuten. 3 minuten geperst.

7. leylaNB

leylaNB Actief lid

18 jan 2007
    134
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn oudste was er binnen 3,5uur.

Mijn jongste deed er wat langer over 5,5uur. Hij was dan ook een 'sterrekijkertje'. Heb hem er gelukkig zonder medische ingreep uit kunnen krijgen.

Groetjes

Deel Deze Pagina