bevallen na bekkenfractuur

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mops, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mops

Mops Lid

5 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Even een vraagje, ik heb in het verleden een ongeluk gehad waarbij ik mijn bekken op 4 plekken gebroken heb gehad, waaronder mijn schaambeen en heiligbeen.

Ben nu 31 weken zwanger en ga steeds meer nadenken over de bevalling, ik heb er best een beetje angst voor.

Ik heb mijn hele verhaal ook al bij de verloskundige neer gelegd maar die neemt mij niet echt serieus, want er zijn genoeg vrouwen die het bekken gebroken hebben gehad en die zijn ook gewoon bevallen.

Eigenlijk wil ik dus ook graag bij de gynaecoloog gaan praten om te vragen of het voor mij wel mogelijk is om op een natuurlijke manier te bevallen of dat het een keizersnede wordt......dan kan ik mezelf er op voor bereiden.

Ik heb op het moment ook veel pijn aan mijn schaambeen en mijn heiligbeen vandaar dat ik er op het moment zoveel over na denk.

Heeft een van jullie wel eens in dezelfde situatie gezeten of ervaring op dit gebied???

Alvast bedankt voor jullie reactie....

XXX Mops

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Gewoon een verwijzing EISEN en wel meteen, ik vind niet dat je met een gebroken bekken (zeker op 4 plekken!!) zomaar een bevalling moet ingaan daar moet goed naar gekeken worden door een DOKTER .. geen nee accepteren dit is jouw lichaam straks zit je jaren met veel pijn, of heel je kraamtijd en dat is gewoon niet de bedoeling.

Ik heb mijn stuitje (het stukje net erboven gescheurd gehad) en vodn dat al vrij pijnlijk , de dagen erna, maar goed bij de tweede helemaal niet dus ik weet niet of het echt DAAR aan lag, maar is zeker een onderzoek waard en dat je bij een gyn hoort te lopen ipv een verloskundige!

3. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hoi Mops!

ik ken iemand die ook haar bekken gebroken heeft gehad ook op meerdere plaatsen (waar precies weet ik niet)
    tijden haar bevalling wat een ware ramp was lukte het totaal niet en kreeg ze toch uiteindelijk een KS.

Dus in jouw geval zou ik zeker met een gyn gaan praten...
    gewoon omdat ik weet wat voor ramp t was bij die kennis van mij.
    Suc6 meid!

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zou het iig even navragen bij de gyn! Raar dat de vk je niet eens door wil sturen.......zij heeft er toch ook niks aan als het niet lukt en je alsnog een ks moet?

5. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Ben je destijds geopereerd aan je bekken? Mijn man heeft ook ooit zijn bekken gebroken en toen hebben ze een staalplaat over de breuk gemaakt. Het lijkt me dat je bekken dan ook niet iets kan 'meebewegen' als er een kind doorheen zou moeten. Ik zou een afspraak bij de gyn maken, wat hij er van denkt. Al is het maar om jezelf gerust te stellen.

6. Mops

Mops Lid

5 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey, ik ben destijds niet geopereerd aan mijn bekken,ik heb 4 weken bedrust gekregen, dus 4 lange weken alleen op mijn rug mogen liggen in bed, na die 4 weken ben ik gaan revalideren, en dat een half jaar lang.

Ik heb nu wel besloten om naar de gyn te gaan, ook al zegt de verloskundige dinsdag dat ze het er niet mee eens is, het is tenslotte mijn lijf!!!

7. Mops

Mops Lid

5 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, nou ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog, en ik mag as vrijdag bij hem komen om het door te spreken.

Ik had afgelopen week een afspraak bij de verloskundige, een nieuwe, en ik mijn hele verhaal weer verteld, en die vond het dus raar dat ik nog niet naar de gynaecoloog was verwezen, want zij denkt dus dat ik waarschijnlijk niet op de normale manier kan bevallen, maar dat het via een keizersnede moet gaan gebeuren.

Het is dus maar weer afwachten wat die goeie man te vertellen heeft en hoe hij erover nadenkt.

Maar is er geen een van jullie meiden die een bekkenfractuur heeft gehad, en nu dus of nog moet bevallen of reeds is bevallen en die haar ervaring met mij kan en wil delen.........

Ik heb mijn schaambeen links en rechts gebroken gehad, mijn heiligbeen is gebroken geweest en de kom van mijn rechter bekken is gebroken geweest, even ter info.

Ik hoop dat jullie wat informatie met mij kunnnen delen.

Groetjes Mops

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier op het forum is een lid die inmiddels 2 keer is bevallen (keizersnede) na een bekkenfractuur.

Flowertje wil je vast wel meer vertellen ;)

9. Mops

Mops Lid

5 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoi Hopmarjanneke.......en hoe kom ik in contact met flowertje???

Ik zou inderdaad wel graag met haar contact willen leggen....

Deel Deze Pagina