Wat zou je bij een volgende bevalling anders doen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MaudvanL, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bijt zelf maar meteen de spits af

Toen de VK bij ons thuis kwam heb ik al vrij snel om pijnstillers gevraagd, was geen probleem zodra we in het ZK waren zou ik die krijgen. Eenmaal daar moest ik nog eventjes wachten (ik vermoedt geen anesthesist in huis in de nacht), daarna deed ik het prima en wilde ze nog even afwachten, toen ik het voor mijn gevoel écht niet meer trok heb ik ze bijna gesmeekt om iets dat ze toen niet meer konden geven omdat ik bijna ging bevallen. Dit heeft me nadien erg dwars gezeten, ik heb niet lopen schreeuwen,huilen en tieren, maar na 30 uur zonder slaap, heftige weeen en alles wat me overdonderde (ik was 19 toen ik beviel en liet het allemaal op me afkomen) kón ik niet meer.

De volgende keer zou ik indien ik dit nodig acht pijnstilling eisen

punt 2. in het zkh moest de kraamverzorgster (hele lieve vlotte jonge meid, die heel eerlijk zei 'ik weet niet hoe het voelt want ik ben nooit bevallen, maar ik zie dat je het zwaar hebt) weg omdat ik wee opwekkers zou krijgen en dan zou het om medische indicatie gaan oid, uiteindelijk heeft het infuus nooit open gestaan en mocht ik vrij vlot naar huis, alweer daar niet 'mijn' kraamverzorgster was, maar een pittige oudere dame van rond de 60. Die heb ik als heel dominant ervaren. Een 2e keer zou ik KV nr 2 wegsturen en vragen om nr. 1.

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Het enige, dat roep ik nu ook steeds, ik zou sneller naar beneden gaan als de weeën beginnen. Maar verder niets eigenlijk.

3. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Dit hoort niet in de lounge thuis

4. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik hoop dat de 2e bevalling precies hetzelfde gaat. Ik vind het echt appeltje eitje:)
    Wat ik wel anders zou willen, maar geloof niet dat ik dat in de hand heb. Is dat ik deze keer niet nog 3 maanden erna verga van de pijn down under.

5. ik zou vaker lekker op bed blijven in de kraamtijd :D

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

meer fotos maken.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De vk naast mijn bed houden. Twee bevallingen heb ik aangegeven dat het snel ging en twee keer niet geloofd. Hierdoor ben ik de tweede keer zonder vk of kraamverzorgster bevallen, ondanks dat ik in het zkh was. Eerste dingen (navelstreng van nek afhalen, neus en mond schoonvegen ed) heb ik zelf moeten doen.

8. tulip

tulip Niet meer actief

eerder de vk bellen..nu netjes gewacht tot de weeen om de 5 minuten kwamen..en toen had ik al 6,5 cm. Aangezien ik poliklinisch wil bevallen was dit op het randje. Ik ben ook na 2 uur bevallen al

moest dit bij de eerste afspraak al aan de vk beloven;), dat ik nu niet het boekje volg, maar meteen bel als ik denk dat het serieus is.

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Niks, echt helemaal niks. :D
    Alleen zal ik wel eerder actie moeten ondernemen omdat het bij mijn eerste zo snel ging.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar bevalling.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niets.. I go with the flow en dus een mogelijke derde mag het gewoon weer 'zelf' bepalen ;)

12. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Meer foto's, misschien filmen zodat ik het zelf later terug kan zien. Ook wil ik mijn moeder erbij de volgende keer..
    Ook ga ik de volgende keer tijdens de kraamdagen meer op bed liggen:cool:

13. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Heb je een paar uur?

Zo ongeveer alles! Mijn eerste bevalling was een traumatische ervaring! Toen de tweede naderde ben ik daar veel mee bezig geweest psycholoog, verpleegkundige en gynaecologen iedereen die het horen kon heb ik verteld wat ik anders wilde en er is onwijs goed gehoor aan gegeven. Ik heb een hele fijne tweede bevalling gehad.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113
    Nog meer ervan genieten!:D

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Misschien wel een filmcamera idd. En evt een spiegeltje.

16. zoe2008

zoe2008 Actief lid

11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Hier bijna hetzelfde verhaal. Mijn 3e bevalling staat voor de deur en helaas waren de 2 andere geen appeltje/eitje. Ik heb dezelfde ervaring met verzoek om pijnstilling. Deze keer heb ik gesprek met gyn aangevraagd en in mijn dossier vast laten leggen dat ik vanaf de start van de bevalling pijnstilling wens.. Het is nog de vraag natuurlijk hoe het deze keer gaat lopen, maar heb er naar mijn idee nu zelf alles aan gedaan!

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Ukkie zelf de borst laten zoeken, dat lijkt me zo gaaf om te zien! Nu is ze actief aangelegd door de kraam, ze was er zelf nog niet helemaal aan toe bij de eerste poging.

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Aangeven dat ik het heel irritant vond dan mensen mee gingen "puffen" maar dan net een ander ritme.......

Verder prima bevalling gehad!

19. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Er is wel meer wat ik anders zou doen.
    Maar vooral Assertiever zijn, mijn derde verpleegkundige(heb ruim30u erover gedaan dus telkens een andere) was een erge kenau, ze liep zelfs weg toen ik smeekte te blijven ivm erg pijn, pakte mijn kind gewoon na 5min van mijn buik zonder overleg enz, die zou ik nu echt weg sturen.
    En dat terwijl ik normaal erg assertief ben en echt niet over mij laat lopen.

20. Kelliee

Kelliee Niet meer actief

Volgende keer ga ik gelijk naar het ziekenhuis! Ik wilde persé thuis bevallen maar na 17 uur weeen zat ik pas op 5 cm ontsluiting dus toen zei mn vk dat het beter was als ik naar het ziekenhuis ging omdat ik anders misschien uitgeput zou raken.. Als ik eerder naar het ziekenhuis was gegaan had het ook niet zo lang geduurd:)

Deel Deze Pagina