bevallen zh ( badkamer? )

Discussion in 'Zwangerschap' started by prachtigwonder, Jan 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,252
    6,138
    113
    De tweede keer in bad bevallen, dus was bijna gelijk al schoon haha, ja een beetje afspoelen en klaar. Heerlijk!

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier bevallen, daarna baby bij me gehad, ondertussen placenta en gehecht. Daarna kindje in bad gewogen en aangekleed. Toen kop thee en beschuit met muisjes. Daarna met rolstoel naar kraamkamer, toen gedoucht. Man moest er bij blijven ivm flauw vallen. Maar goed ook, want toen ik ging staan kwam me er toch een plas bloed uit :$ schrok ik van dat ik begon te duizelen...
    Daarna kraamvisite ontvangen hihi :) moest nog nacht blijven ter observatie van Gijs!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Na de bevalling van de eerste is mij idd gevraagd of ik wilde douchen. Nou... benen naast bed en gaan staan, uiteraard met hulp van VPK en mn vriend.... nou ik lag vlot weer in bed hoor, ik was zo duizelig. Daarom heeft de VPK mij op bed gewassen. Volgende ochtend heb ik alsnog lekker gedouched.

Bij de jongste heb ik een deel van de bevalling in bad doorgebracht en na het hechten etc ben ik door de VPK ook op bed nog gewassen.

4. naad24

naad24 Bekend lid

Sep 22, 2008
    771
    0
    0
    Hier bevallen, kleine bij me en wachten op placenta....hechten en daarna werd m'n dochter nagekeken en aangekleed. Ouders en schoonmoeder kwamen kijken dus beschuitje erbij:D
    Toen ze weg waren ben ik gaan douche, mijn man moest mee om mee te helpen. Verpleegster bleef bij m'n dochtertje, moest daarna naar zaal.....moest een nachtje blijven

5. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Veel ziekenhuizen geven rondleidingen, dan kun je de verloskamers e.d. zien. Misschien is dat een idee voor diegenen die niet zo goed weten wat ze moeten verwachten bij een bevalling in het ziekenhuis?

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nou, mij hebben ze gewoon op bed gewassen, had wel veel bloed verloren.. misschien daarom?

en @ prachtwonder, PREUTS? hoe wil je dan in godsnaam gaan bevallen? Staan ze met 3 mensen in je ...... te kijken...

7. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

op dat vlak ben ik niet zo heel preuts meer. heb anderhalf jaar bij de gyn gelopen dus dat komt wel goed. maar ik hou er niet van om HELEMAAL ontbloot te zijn. dus boven en onderstuk. dan voel ik me nog veeeeel meer bekeken. geef mij tijdens het bevallen maar gewoon een t shirt aan al is het maar voor het idee;)

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier ook douche op verloskamer.. twijfelde eerst, maar heerlijk! en toen kwam de verpleegster me afdrogen, voelde me eerst een beetje opgelaten, maar ze was zo lief en deed het zo rustig.. moest me maar laten pamperen :)

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,059
    2,201
    113
    Brabant
    hier 2 ziekenhuisbevallingen. beide keren geen douche gezien:(
    Mocht echt mijn bed niet uit, had veel bloed verloren. Po kwam ook mooi naast t bed te staan;)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier was er geen badkamer op de verloskamer .....
    De eerste keer werd ik in een rolstoel gebracht.....had veel bloed verloren en ging bijna van mijn stokje.
    En de tweede keer moest ik op bed gewassen worden.....nog meer bloed verloren.

Maar zijn er zk waar je in bad kan bevallen eigenlijk?

11. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Zo leuk om te lezen vanwege herkenbaarheid ;)
    Hier in het ziekenhuis was het ook bloedheet in de verloskamer en heb ik zelfs tijdens het opvangen van de (pers)weeen onder de douche gezeten. Ik was thuis al wezen douchen, je kan maar schoon willen bevallen ;) en na de bevalling (placenta-hechten-kindje bij je- controle-kindje aankleden) weer gedoucht.. Ik was wel schoon dus ;)
    Maar preuts ben je niet meer met een bevalling hoor, ik had een mooi nachthemd gekocht en ben poedelnaakt bevallen! Ik had t heet en het interesseerde me geen biet :D (gevolg erg charmante foto's:$)

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier bevallen niet gehecht zoontje werd na 5 min met de couveuse weggebracht en 20 min na de bevalling stond ik te douchen en mijn man stond er bij te kijken haha.
    Hier ook een douche op de verloskamer.

Daarna lopend naar de couveuse afdeling gegaan.

Hier in het ZH kun je geen bad bevalling doen wel in het kraamhotel ( die in het ZH zit )

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Eerst bevallen hier lekker met kindje tufte half uurtje ondertussen werd ik nagekeken 5 hechtingen en in die tijd heeft ze veel op mijn buik geduwd de verpleegster kwam alles er goed uit zei ze en heb he minder last van stolsels straks( wat klopte) heb er maar 1 gehad.
    Toen werd mijn zoon nagekeken en aangekleed en ik ondertussen handwasje.
    Kleine in een bedje ik aankleding plassen en naar een andere kamer met ren bed voor papa en mama fam gebeld. Toen mocht ik onder de douche dus zeker een 1,5 uur na de bevalling.
    Vond het heerlijk had lieve zusters die zeker niet puscherig waren.

Groetjes paula

14. prachtigwonder

wat een verhalen allemaal en zo verschilldend:)

las net van iemand in een rolstoel naar de douche gebracht.
    zat je dan nog in je bevalshirt in de rolstoel onder het bloed??
    ze hadden toch zeker wel iets over je heen gelegen?
    anders zal je wel heel veel starende ogen naar je gekeken hebben denk ik ;)
    dan is een douche in de verloskamer denk ik wel wat prettiger.
    en wat rustiger.

ik merk wel dat ik wat gerustgesteld ben nu:)
    nu weet ik een beetje wat me te wachten staat.
    wel apart dat sommige dames al zo snel naar huis mochten
    volgens mij doen ze dat in het zh waar ik beval niet zo snel.
    alhoewel ik waarschijnlijk zoiezo een nacht in het zh moet blijven omdat ik GBS drager ben. ( streptocokken ) maar kan zijn dat het op dat moment niet aktief is dan hoeft het niet persee.
    ze testen mij nog even op 36 wken mijn urine om te kijken of de gbs aktief is. zo ja dan aan antibiotica tijdens bevalling.
    en heb ook een laagliggende placenta daar kijken ze volgende week nog even naar of die mooi omhoog is gegaan.
    voorlopig hoop ik dat het nog even rustig blijft in mijn buik. ( ben nu nog maar 31 weken ) maar hou het altijd in mijn achterhoofd dat de bevalling eerder kan beginnen.

15. prachtigwonder

dus je werd eerst met de hand gewassen en kreeg andere kleding aan voordat je visite kwam en je ging douchen neem aan dat je je bevalshirt met visite niet meer aan had hihi? had je met douchen dan nog een setje kleding nodig ?

dan weet ik dat ik 2 setjes in mijn tas moet stoppen;)

16. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Hier ging er wel een zuster mee, heel erg genant vond ik dat. Ik heb ook gezegd dat ik graag even alleen wilde zijn en dat respecteerde ze wel gelukkig dus ze bleef aan de andere kant van het douchegordijn :). Ik was nog prima in staat om mijzelf even af te spoelen en in te zepen en voelde me ook uitstekend. Kon zo weer het ziekenhuis uit wandelen meteen bij wijze van. Alleen die zuster was nogal streng, van de oude stempel, ze wilde niet dat ik ging lopen oid. Want ze zei dat ik ook zomaar om kon vallen? Mocht ook maar exact 5 minuutjes douchen en ze keek echt op de klok en zette de kraan ook uit exact na 5 minuten :). Dus heb het de volgende dag even goed gemaakt onder m'n eigen douche :D

Trouwens... gek genoeg mocht mijn man dus NIET mee onder de douche omdat dit in geval van calamiteiten niet verstandig zou zijn..?

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik lag echt gewoon nog in mij ok shirt toen mijn vriendin kwam.

hier ging het bevallen lekker uitrusten kindje voeden kindje aankleden toen kwam mijn vriendin. daarna ging ik lopend naar de douche ( wel even een vest anders liep ik mijn blote kont. even douche lekker afdrogen en de zuster kwam helpen met aankleden (heerlijk een netbroekje en 2 kraammatrassen. big shirt er overheen en naar de kraam afdeling gelopen daar mezelf op een bed gezet en lekker een laken over me heen.

bij de tweede had ik ik hudge sloggie bij me want ik wilde echt geen net broekje aan haha. maar verder hetzelfde.

ik moest ook een nacht blijven aangezien mijn kids in de avond geboren zijn.

de dag na de bevalling trok ik mijn spijkerbroek aan en een tuniek en klaar.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@prachtig wonder....zeker had ik iets over me heen.....ze heeft me erheen gereden en bleef bij de deur staan ik was te zwak. Ben ook iedere keer een nacht moeten blijven.

Ben trouwens ook iedere keer gehecht....en toen lag mijn meisje ook op mijn buik....daarna werden de testjes gedaan en werden ze aangekleed....
    Hier was het wel altijd minder fijn dat ik nog een hele bevalling had aan de placenta's...die wilde er nooit uit ook niet na een aantal prikken. Moest gewoon echt weer persen en die energie heb je eigenlijk niet meer...

Maar goed ... Je kindjes maken alles weer goed!

19. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    haha ik ook :p de gyn ook. die was ook verbaasd dat me vriend niet mee ging ook al wilden hun dat graag. *mijn vriend weet wel dat ie dan bij me uit de buurt moet blijven... ze zeiden: je mag weg als je zelfstandig kan plassen en kan douche. tja ging dus meteen hahaha

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,252
    6,138
    113
    Aanvulling:
    En daarna in mn ochtendjas naar de verloskamer gelopen en daar nog even heerlijk huid-op-huid gelegen met mijn dochter, terwijl de vk de ontslagpapieren in orde aan het maken was. Moest toen ik naar huis ging wel verplicht met de rolstoel naar beneden.

Share This Page