Ik sta ervan te kijken hoe snel sommigen alweer onder de douche stonden? Wilden jullie dat zelf ook graag of voelden jullie je toch wel gepusht door het zkh personeel om zo snel mogelijk te douchen?
haha wat een verhalen aan de ene kant denk ik dat het wel lekker is om te douche omdat je dan heerlijk schoon bent en mischien wat opgewekter en wakkerder . maar aan de andere kant denk ik ook wel dat je enorm moe bent en suf dat je er bijna geen puf meer voor hebt en dat het dan niet zon pretje is.( een zuster mij wassen uhh liever niet.. dan toch maar liever manlief hoor. alhoewel ik het prettigst vind om dat zelf te doen. even een momentje voor jezelf is ook wel fijn ) aan jullie verhalen merk ik wel dat er zh /verplegers zijn die een beetje pucherig zijn? daar zal ik tegen die tijd even op letten. want dat lijkt mij inderdaad niet zo prettig. er moet wel even de tijd zijn om beetje bij te komen . en alles een beetje op een rustig tempo te doen. bedankt voor jullie berichten dames vind het fijn dat jullie je ervaringewn wilde delen is er ook iemand die in g.orinch.em is bevallen toevallig?
fijn om verschillende ervaringen te lezen. ik heb na beide bevallingen niet mogen douchen, gewoon gewassen in bed en de volgende dag pas douchen. helaas geen ervaring in g orinch em
Ik stond bij de eerste na een half uurtje onder de douche en werd gewassen door de mannelijke verpleger Bij de tweede ook na een half uurtje ofzo en toen met mijn man ernaast Maar ik moet wel zeggen dat ik me na beide bevallingen geweldig voelde hoor en totaal niet moe
Snelle bevalling, niet heel veel bloed verloren, een hoop adrenaline in mijn lijf. Voelde me prima op dat moment. Verpleegkundige vroeg of ik in een rolstoel naar de auto wilde maar dacht dat ik wel kon lopen. Daar kwam ik toch binnen een minuut weer op terug want toen werd ik toch ineens wel trillerig en draaierig en manlief heeft dus een stoel gehaald voor me (tijdens de weeen ben ik lopend naar de verlosafdeling gegaan) Verdoving van de hechtingen werkte ook nog dus kon ook nog gemakkelijk zitten op dat moment. Ookal stond het personeel er wel op dat ik binnen niet al te lange tijd zou gaan douchen, voelde ik me niet heel erg gepushed en heb wel een uur met m'n baby op mijn buik gelegen. Vond het wel fijn even te douchen.
hier ben ik bevallen in nieuwegein daar washet: Bevallen- huidophuidcontact-gehecht) dochter gecontroleerd en aangekleed- ik een schoon onderlaken- daarna dochter naast me in haar bedje- toen werd er gevraagd of ik misshcien wou douchen uhh jaa was 3 uur verder.. ik zou eerst met een vpk moeten douchen maar toen die de kamer binnenkwam zei ze gelijk oh maar je mag ook wel met je man douchen hoor. daarna naar de kraamkamer en de volgende dag naar huis
Mij is niet gevraagd of ik wilde douchen, werd gewoon op bed gewassen. Volgende ochtend (moest een nachtje blijven) mocht ik douchen met de kraamverpleegkundige en dat was zo heeeerlijk.
Bad bij ons op de verloskamers is puur als je de weeën op wil vangen in bad Na de bevalling word je hier op bed gewassen en mag je niet eens douchen, pas een dag later. ( ik zou anders ook echt van m'n stokkie zijn gegaan na zoveel inspanning en bloedverlies) In bad mag sowieso helemaaaal niet ivm infectiegevaar. De eerste 6 weken mag je niet in bad na de bevalling. Bad op de verloskamers is hier dus puur voor de weeën op te vangen
Ik wilde het zelf ik vond het zo vies. Vruchtwater bloed huidsmeer poep ( mijn kinderen poepen altijd gelijk haha) dus ik wilde na een uur wn de eerst bv echt douchen
Ik wilde heel erg graag douchen, voelde me vies! Ik moest eerst wat eten en daarna mocht ik zelf douchen, ik kon ook zitten. De vpk was wel in de buurt. Ik stond wel lekker, maar moest er na paar minuten verplicht uit. Vond het wel jammer, maar begreep al snel waarom Werd beetje duizelig! Oh ja, ze had me ook aangeraden onder de douche te plassen, kijken of dat goed ging
Ja dat douchen is gewoon lekker hoor....je bent ook helemaal bezweet hoor je hebt net de grootste prestatie geleverd die een vrouw kan doen. En ja dan is het even lekker die douche.,..hoe slecht je je ook voelt.
Ik mocht niet douchen, dit i.v.m. te veel bloed verlies. Ben op de verloskamer gewassen en daarna naar een kamer gebracht. Door het bloedverlies en L. had in het vruchtwater gepoept moesten we een nachtje blijven.
Bij de eerste ben ik na een uur ofzo gaan douchen ik schrok wel dat ik bloed verloor had helemaal niet in de gaten dat je vloieide na de bevalling haha. Bij de 2de hebben ze me in bed gewassen waarom weet ik eigenlijk nog niet haha ik had nergens last van ofzo
Hier officieel ook hoor (was ook een 'gewoon' bad) maar de vk zei dat als ik wilde blijven zitten dat dat geen probleem was. En gelukkig ook maar want het ging zo snel dat ik niet eens een bed had gehaald
volgens mij zijn wij in het zelfde ziekenhuis bevallen elkerliek toch? bij de eerste mocht ik gewoon douchen. Ik had sanne als verpleegkundige. Bij de 2de had ik esmee en die waste me idd in bed
idd het elkerliek. ik mocht beide keren niet douchen en werd op bed gewassen en naar de kamer gebracht ( beide keren 2 dagen moeten blijven)
Ik moest douchen. Ik vond het best eng en was heel duizelig en zwakjes. Schrok me ook dood toen ik onder de douche allemaal bloed en stolsels verloor Toch was het douchen ook wel ff lekker hoor!
Bij de eerste Bevallen , kindje op mijn buik , gehecht , kleintje werd gewassen aangekleed onderzocht , en dan hebbe ze mij op bed gewasse omgekleed mocht absoluut niet staan , kreeg ook een sonde voor 24uur pas nadien moge douche Bij de tweede , bevallen , kindje op men buik , handwasje op bed , netbroekje aan , ruggeprik verwijderd , met kleintje naar de kamer gereden , uur later kwam de vroedvrouw kleine halen om te wassen en aan te kleden terwijl een andere vroedvrouw mijn infuus vasthield en ik kon douche , ze heeft me geholpen met aankleden , heeerlijk was dat zo snel kunnen douchen . Moest ook wel gyn had de navelklem niet goed gezet waardoor het bloed alle richtingen uitliep en ik vol bloed zat