Bevallen -> ziekenhuis. Ervaringen met taxi?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Username, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Username

Username Niet meer actief

De eerste voorkeur heeft nog steeds de taxi, dan zijn we niet afhankelijk van mensen die we niet kennen.
    Maar dan is het wel handig om een of twee mensen achter de hand te hebben voor het geval taxi ons weigert mee te nemen...

2. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Wij kregen de tip van het ziekenhuis om tegen het taxibedrijf te zeggen dat de vliezen al gebroken waren (ook al is dit misschien nog niet zo). Ze schijnen voornamelijk bang te zijn dat al je vruchtwater over de stoelen heen zit.. Misschien niet helemaal eerlijk maar ja nood breekt wet :D

3. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is dat je te ver weg woont meid, anders had ik best je naar het z-h willen rijden. mits ik niet aan het werk zou zijn natuurlijk.

Misschien hier vrijwilligers? Nooit geschoten is altijd mis.. je kan niet weten.

4. itsme

itsme Actief lid

30 jan 2013
    425
    0
    16
    NULL
    NULL
    het is natuurlijk zo dat als je weet dat je een taxi moet nemen je niet pas gaat bellen als je om de 5 minuten weeen hebt.
    je hebt dus meestal nog wel ff de tijd om dan op een taxi te wachten als het om een uurtje gaat.
    ik zou dan idd gewoon zodra je om het kwartier weeen hebt gelijk bellen.

en ja je buren niet vragen omdat je er net woont?!
    ik zou ze wel hebben gevraagd.
    een buur in nood help je volgens mij gewoon en helemaal als het om een bevalling gaat.
    ik zou buren die hier net zouden komen wonen wel helpen.
    en weet zeker dat mijn buren het ook zouden doen.
    heb na de bevalling van mijn dochtertje heel veel mijn buren midden in de nacht moeten bellen ivm galstenen en toen hebben ze telkens op mijn dochtertje gepast toen wij naar het ziekenhuis gingen.
    vind dat je dat toch wel over zou moeten hebben voor je buren.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou dit zeker doen voor een buurvrouw, ook als ik haar nog niet zo goed ken. Bovendien ... zeker als je er nog niet zo lang woont: reden te meer om eens (goed) kennis te maken met je buren!

Je zou ook nog kunnen zeggen: we proberen een taxi te regelen, maar mocht dat niet lukken, mogen we jullie dan als 'back up' hebben?

6. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
  7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik zat inderdaad ook aan greenwheels te denken!

Wel een vervelend probleem hoor, ik kan me best voorstellen dat je je er zorgen over maakt. En die stress wil je er nu maar helemaal op dat moment ook niet bijhebben natuurlijk.
    Nu ga je er vanuit dat je bevalling begint midden in de nacht (mensen wakker bellen) maar voor hetzelfde geldt begint het gewoon 's ochtends (zoals bij mij). Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen maar hoefde daar pas heen veeeele uren nadat mijn bevalling begonnen was. Ik wist 's ochtends al dat ik ging bevallen en ging pas in de avond naar het ziekenhuis. Dan heeft misschien iemand uit je oude regio wel voldoende tijd om naar je toe te komen. Of als je 's nachts begint, heb je wellicht ook voldoende tijd dat iemand 's ochtends naar je toekomt? Je weet nooit hoe het loopt. Bij mij vorderde het langzaam maar goed het kan natuurlijk ook sneller gaan. Dan heb je idd greenwheels of taxi als noodoplossing!

8. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik woon ook in omgeving 023.
    Ligt een beetje eraan waar jij woont in die omgeving, maar pb me maar, ik wil je in geval van nood wel rijden, ook midden in de nacht (of ik stuur manlief op je af)

9. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Wat lief, Gespannen!

10. Username

#30 Username, 6 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 mrt 2013
    Wat fijn, al jullie reacties!

Gespannen, wat lief van je. Voor jou schiet het ook al op zeg. Ik ga opnieuw bellen met taxibedrijven, maak er n lijst van en ga van t weekend langs de buren om te vragen of we ze als back-up mogen vragen. Goede tip. Mocht t niet lukken dan pb ik je :)

Merk dat ik me heel bezwaard voel om anderen in te schakelen, ben heel erg gewend om alles zelf te doen, maar dan maar even uit mijn comfortzone... Green Wheels gaan we naar kijken, wellicht is dat een idee.

Super dat jullie allemaal zo meedenken! We hebben overwogen om een auto te kopen, maar dat is niet wijs. We hebben de vorige vorig jaar weg gedaan omdat hij werkloos voor de deur stond en we hebben er het geld nu gewoon niet voor.

Dus taxi en buren polsen. Hoop dat het me rust geeft.

11. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Greenwheels zou ik niet op vertrouwen... stel dat de auto net in gebruik is!
    Zodra je denkt dat de bevalling begonnen is, op pad gaan in ieder geval. Ik vond het autoritje met 5cm afschuwelijk en heb wat gevloekt en gekermd in die auto. En dat dan met een taxichauffeur erbij haha achteraf zou ik me daar niet fijn bij hebben gevoeld. Maar ja op het moment zelf boeit het je helemaal niets.

12. Username

We hebben ong 10 greenwheels punten op een klein stukje fietsen. Dus het idee was dan om dat ook als back-up te hebben. M'n man is dan binnen 15 min terug met een auto.

Autorijden met flinke weeën lijkt me hoe dan ook geen pretje ;)

13. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Ach je kan ook nog gewoon ingeleid moeten worden en dan meld je je gewoon in het zh.
    Greenwheels is geen gekke optie.

14. Username

Dat kan ook nog idd. Niks zo onzeker als wanneer de kleine zich aan zal dienen. En in dat geval kan ik gewoon op de fiets :D ;)

15. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek

Vergeet niet dat je het ziekenhuis ook weer uit moet.......met baby:p
    En eventuele ongemakken daar beneden;)

16. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha dat wou ik ook zeggen :D Ik kon bijna niet meer op mijn benen staan. Maar dan een zadel haha

17. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    In dat geval kan je ook gewoon met de bus :)

18. Username

Op een of andere manier maak ik me er geen zorgen over of de taxi ons dan wel meeneemt. Dat zal wel goed komen, want geen kans op brekende vliezen en baby's die in de taxi geboren worden. En anders kan een van onze ouders ook rijden. Je weet meestal ruim op tijd dat je weer naar huis mag na een ziekenhuisopname (ik moet toch min 1 nacht blijven) dus dan hebben zij alle tijd om hierheen te reizen.

Nee de zorgen concentreren zich puur op de reis náár het ziekenhuis :p

19. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    bij de 1e had ik wél een auto voor de deur maar een man zonder rijbewijs. taxi neemt je hier niet mee. gelukkig konden wij het oplossen met mijn ouders, het gaf wel een hoop stress vond ik

20. Username

Leeuw86 in welke regio woon jij?

Een goede vriendin van mij zei gister dat hun oude VW-camper over een paar weken uit de winterstalling komt. Ze heeft aangeboden om haar autootje vanaf dat moment voor onze deur te parkeren. Zo fijn!
    Ik merk dat dat zoveel stress weg heeft genomen :)
    Onverwacht aanbod, bezwaard voel ik me nog steeds maar ik heb t aangenomen en ben heel blij!

Deel Deze Pagina