Bevallen zonder conditie?!?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MMarianne, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#1 MMarianne, 17 aug 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2011
    Het duurt nog ff maar kan me nu al zorgen maken over de bevalling, ben ik best bang voor eigenlijk :)

Ik kan me niet voorstellen dat ik er een kind uit kan persen en ben ook bang een paniekaanval of iets te krijgen, heb chronische hyperventilatie...ademhaling klopt van geen kant dus.
    Heb hier al meer van dit soort gevallen gelezen en zal het hier ook nog wel met m'n verloskundige over hebben.

Maar ik heb ook lichamelijk wat mankementen waardoor m'n spierkracht flink is afgenomen de laatste jaren en ik heb de conditie van een borrelnoot!

Ik hoop eigenlijk dat ik wat gerustgesteld kan worden, dat er meerdere zijn met weinig tot geen conditie en die het allemaal goed doorstaan hebben?!?

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik heb ook de conditie van een borrelnoot hahaha. en geloof me, op dat moment ga je ervoor. Daarna tril je van alle kanten misschien (ik wel) en ben je kapot, maar op dat moment doe je het wel. De ademhaling, ja dat weet ik niet. Ik heb ook last van hyperventilatie, maar dat ging toen eigenlijk wel goed. Je kan je hier ook niet echt goed op voorbereiden! Succes!

3. Hester

Hester Niet meer actief

Gaat lukken hoor!
    Ik had bij mijn oudste de laatste ZES weken volledige bedrust en dat lukte toen ook.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier ook de conditie van een poffertje ;), maar dat kind eruit persen gaat best lukken hoor, was bij mijn 2e in 7 minuutjes gepiept. Zeker als je goede persweeën hebt, dan doet je lichaam al zoveel werk voor je, dat je alleen maar mee hoeft te persen. Gaat goed komen!

5. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben van onze dochter bevallen na drie nachten met heeeeel weinig slaap. Zat er dan ook goed doorheen de dag voor de inleiding. Maar heb het toch gepresteerd om ons kind er na 2,5 uur weeënstorm binnen 20 minuten uit te persen. Ergens haal je dan toch die oerkracht vandaan...

6. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja idd, die oerkracht zit er wel hoor! Ik had totaal 1 minuut geperst, 1 perswee en ze was er.... dus t komt goed!

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Je moet wel :D
    Gekheid hoor... (al is het natuurlijk wel zo, maar aan zo'n antwoord heb je niks)

Je lichaam krijgt een enorme energieboost tijdens de bevalling, die zorgt er voor dat de pijn van de weeën niet zo heftig is en dat je een soort van oerkracht krijgt tijdens het persen. (in alle normale gevallen dan he) Het is niet zo dat je dat in één keer voelt ofzo of dat het überhaupt merkbaar is vergeleken bij wat het was... had ik niet althans, maar troost je met de gedachte dat ook jij dit waarschijnlijk zal hebben.

Ik had (heb ;)) ook geen conditie, je moest me eens horen als ik de trap op kwam. Mijn bevalling duurde 21 uur en was een ware uitputtingsslag met gelijk hele heftige en regelmatige weeën (en daarvoor ook al een nacht voorweeën en dus niet geslapen) Ik heb gelukkig pijnstilling gekregen waardoor ik even 2 uurtjes op adem kon komen, maar toen ik eenmaal volledige ontsluiting had, moest ik wel vol aan de bak. Ik heb 'maar' driekwartier geperst en ik heb eventjes gepiept dat ik niet meer kon... hard werken? Ja! Maar hey, wie moet het anders doen? Het komt goed, je kunt meer dan je denkt!

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb echt letterlijk conditie van 0.0 ik hoef maar op te staan van de bank en ik sta letterlijk al puffen en te hijgen,

dit komt door mijn chronische ziekte,

doordat ik zo weinig kon hebben ze gezegd dat ik absoluut met ruggenprik moet bevallen,

uiteindelijk heb ik er nog veels te veel van gevoeld :p bij beide.... maar het was goed te doen.... wanneer je aan het bevallen bent heb je opeens energie voor 10 ;)

en voor de kids loop je nu opeens ook harder en heb meer conditie dat ik ooit heb gehad :p

9. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik moet opeens aan mijn moeder denken, zij heeft voor mij en mijn broer (geen tweeling dus alles 2x) maanden in het ziekenhuis gelegen (voortijdige weeën, kreeg valium...) en had dus helemaal geen conditie meer (ze mocht nauwelijks uit bed). Maar toch 2 kinderen gebaard op de natuurlijke manier! Ik zal haar eens vragen waar ze de kracht vandaan haalde!

10. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Mijn conditie was ook nul komma nul, maar echt ik heb 16,5 uur weeën aan het infuus en weeënstorm overleefd echt waar het lukt je wel.

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Hier nu 2 x belagelijke lange bevallingen gehad.....
    Eerste 4dgn en nu 3dgn en dan heb ik het over vol in de weeen zitten zonder dat er veel gebeurt en als het dan op gamg komt gaat het zo snel dat er geen houden meer aan is.
    En nog heb ik me weten te herpakken.
    Bij mijn laatste bevalling 2 paniek aanvallen gehad! Ik had dit niet verwacht en dat is zeker uitputtend en nog heb ik haar er via de normale weg er mrt 17min uit geperst hoor ;)
    Je krijgt een soort oerdrang :D

Komt echt goed hoor

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Goedschiks of kwaadschiks, hij komt eruit...dat weet ik :D

Wel fijn om te lezen dat jullie het allemaal overleefd hebben, dank ;)

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hier CVS en kan dus amper iets lichamelijk gezien.. heb ook erg zwakke spieren en die verzuren ook extreem snel..

Ben een hele dag op verjaardag geweest en stiekem wat weeen weggepuft (smorgens 7 uur vliezen gebroken) en toen ik wilde slapen die nacht zette het door.. ;)

Vanaf 12 uur snachts weeen en vanaf een uur of 8 smorgens weeopwekkers aan infuus. dacht dat ik gek werd! ;) uiteindelijk even op adem kunnen komen (voelde alleen persweeen) toen ik uiteindelijk een ruggeprik moest omdat het niet opschoot maar dat was niet lang.

Daarna 1 uur en 3 kwartier geperst en vriendlief bleef zeggen hoe ie niet snapte dat ik dat kon.. hij heeft de hele tijd zo gestaan :$
    Uiteindelijk om kwart voor 5 bevallen..

De kracht die je dan hebt, de wilskracht om je kindje eruit te werken om je ukje straks EINDELIJK vast te houden. dat komt van heeeeel diep van binnen! ;)

Dus dat gaat helemaal goedkomen! :)

14. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hey meis, je kan het echt, zelfs met 0 conditie!

Lag bij DAno al wekenlang in het ziekenhuis ivm pre-eclampsie, op het laatst HELLP erbij dus echt doodziek, minder conditie als dat kun je niet hebben ;)
    En op de een of andere manier komt er idd een oerkracht vrij die je erdoorheen sleept!

Komt goed meis, alvast veel succes!!!

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Hier 9 maanden misselijk geweest en 11 kilo afgevallen, Ieder greintje energie in mijn lichaam ging naar de baby, dus van conditie was ook echt geen sprake meer. Een keer de trap op, en ik moest 10 minuten uitpuffen. Maar hier tijdens de bevalling niets van gemerktm je lichaam neemt het over en je hebt gewoon geen tijd om uberhaupt te denken 'ik ben een beetje moe'. Succes!

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Gaat lukken hoor!
    Als ik het kan! (insanningsastma enzo) dus ook de conditi van een borrelnoot ;) dan kan ieder ander het ook!

Je perst je helemaal wezenloos, ik had overal bloeduitstortinkjes maar dat is gelukkig maar even ivm de rest van de bevalling!

Enne... toen ik zo kappot moe was van de weeen, ruggenprik en hoppa! ik kwam als een heel anders mens terug hihi

Maak je geen zorgen meid, je red het echt wel!

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier ook de conditie van een pannenkoek haha!!! :D Maar hier toch ook 10u weeen doorstaan! Iedere vrouw kan het, ja je moet wel! Komt goed hoor meis! Je krijgt de oerkracht zoals meerdere dat hier noemen.
    En je weet waarvoor je het doet, dat prachtige kindje niet in maar op je buik! :D

18. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    zonder conditie en een behoorlijke moeheid, kun je een bevalling doorstaan (het komt helaas niet van een leije dakje :).. je moet er iets voor doen..)
    zoals hier al meerdere keren wordt beschreven je krijgt een soort oerkracht en je lichaam maakt goeie stofjes aan die je erdoorheen kunnen helpen..

Hier binnen 6,5u bevallen, weeenstorm gehad, en na 3x persen was onze kleine er.. tussen de weeen door viel ik telkens in een soort 'coma' en wanneer er weer een wee eraan kwam, was ik meteen weer erbij en dan komt toch een soort oerkracht naar boven :$:) ze hebben bij mij wel met persen de benen omhoog moeten houden (de knieen naar je toetrekken) omdat ik totaal geen puf had om die zelf nog omhoog te takelen ;) maar al met al, meid het lukt je wel!! vertrouw op jezelf en je lichaam! dat is het belangrijkste!!

19. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik denk niet dat je je ergens zorgen over hoeft te maken hoor.
    Ik heb zelf 0 komma 0 conditie en had tijdens de zwangerschap best veel last van paniekaanvallen.
    Tijdens de bevalling nergens last van gehad.

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Dat lukt je wel hoor! hahaha ik had/heb ook een conditie van 0,0 en het is hier ook gelukt met weeenstormen en al.

Deel Deze Pagina