Bevallen zonder dat je het zelf opmerkt

Discussie in 'De bevalling' gestart door Joycey, 18 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

De een heeft heftige weeen en de ander nauwelijks. T is zo verschillend. Een collega kwam er pas bij 9 cm achter. Had ook wat last en uiteindelijk kwam de vk langs en was t al bijna gedaan.
    Wees blij dat je van die milde weeen had :-D
    Ben zelf ook niet echt snel onder de indruk maar hier waren na 3 uur de weeen niet leuk meer en de bevalling duurde ruim 28 uur haha. Maar wel zonder pijnstilling gedaan.
    Hoor ook dat veel vrouwen weken met 3/4 cm kunnen rondlopen en geen weeen hebben.

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.035
    2.898
    113
    't Gezellige Brabant
    Gefeliciteerd! Super zeg als het zo makkelijk mag gaan. Welke naam heeft jullie zoon gekregen?

Ik zou vorig jaar op de uitgerekende datum ingeleid worden. Toen we in het ziekenhuis kwamen, had ik ook al 2 cm ontsluiting. Tja, wat harde buiken gehad, maar dat ook al een paar dagen lang. Toen ik een half uurtje binnen was, gingen ze al wee opwekkers toedienen. Ik denk dat ze om 18.00 naar huis wilden ofzo :). Het ging ze niet snel genoeg.

3. Papaver

Papaver Niet meer actief

Gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo goed is gegaan. Alles goed met moeder en zoon?

4. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Tja... is maar net hoe hoog je pijngrens ligt. Ik begon om half 11 savonds met 'pijntjes', heb tot half drie beetje liggen draaien en daarna tussen de minder fijne pijntjes door een plastic stoel naar beneden getilt omdat ik mijn man maar lekker wilde slapen (wist ik veel hoe lang het zou gaan duren) waarna ik nog een uur heerlijk onder de douche heb gestaan. Daarna terug naar boven, pas nadat ik mezelf had leeg gespuugd werd het echt minder lekker en werd mijn man wakker (was nog boos omdat ik hem niet wakker had gemaakt, hij had me ook niet gehoord als er iets onder de douche was gebeurd, gelijk heeftie), waarna hij de vk heeft gebeld. En zodoende 6/7 cm, om half zeven lag de kleine man op mn buik.

5. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    En van harte gefeliciteerd natuurlijk de kleine spruit!

6. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ooeh Joycey ik miste je al ff op t forum!!!

Gefeliciteerd met je zoon meis!

Enjoyyy

7. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Gefeliciteerd met je zoon! :)

Toch nog even reageren, want zo herkenbaar!
    Ik heb overdag op bed gelegen met wat krampen, maar niet echt spannend. Ik dacht, doe even rustig aan dan gaat het wel weer over.
    Toen m'n man uit z'n werk kwam, werd het zwaarder, maar nog wel gekookt en tafel gedekt. Ik herkende het gewoon echt niet ofzo. Na een uurtje toch de vk gebeld om te laten weten dat er iets speelde. Dan weten ze het vast maar voor de nacht, was mijn idee. Zij kwam even langs om te kijken. haar conclusie: volledige ontsluiting! Anderhalf uur later was onze dochter er :)
    Laatste 2 uur waren wel pijnlijk hoor.

Zoveel moeders zoveel verhalen!

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Kan hoor, ik ben in het ziekenhuis aangekomen met 6.5 cm opening. Had ook niet echt pijn. Zeurderig gevoel om de 5 a 10 minuten, dat was al. Mijn vriend en ik zijn op die manier nog een pak voor hem gaan kopen voor we naar het ZH gingen.
    Ik zie dat je ondertussen bevallen bent: proficiat!

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd en veel geluk!

Ieder ervaart pijn op zijn/haar manier. Zo ook de pijn van een bevalling.
    Ik ben destijds gestript, want bleek 'zomaar' 3 cm ontsluiting te hebben. Had een zware zwangerschap met ernstige BI en veel harde buiken. Na het strippen beetje zeurderig gevoel, dacht ach komt door het strippen. Dit was op dinsdag om 12 uur. Woensdag om 16 uur het ziekenhuis toch maar eens gebeld aangezien ik de kleine de hele dag niet echt had gevoeld en het zeurderige gevoel bleef, in mijn hoofd bleef natuurlijk wel hangen dat ik ook aan 3 cm was gekomen zonder er erg in te hebben. Komt u maar even langs dan kijken we of het in orde is. Dus wij erheen, man zei de avond ervoor al, je bent gewoon aan het bevallen, maar ik zei nog, nee hoor, want iedereen zegt als je weeën hebt weet je meteen dat het weeën zijn... Wij naar zh, daar bleek ik inmiddels toch al 6 cm ontsluiting te hebben. De gyn zei, oh, dat gaat een snelle worden, je hebt al 6 cm maar kan nog gewoon heel gesprek met je voeren enz, de meeste beginnen dan toch echt te zeggen dat ze het zat zijn. Helaas, gyn heeft de vliezen gebroken en 6 uur later met weeën storm zat ik op 7 cm, en omdat dochter het niet goed meer had werd het een spoedkeizersnede. Ik had het echt nog wel een tijdje volgehouden, wou zo graag natuurlijk bevallen, maar ja uiteindelijk gaat de gezondheid van je kindje voor.

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Het is voor iedereen anders. Bij mij ging het pas met 5 cm pijn doen, maar toen waren ze er 20 minuten later ook. Bij een vriendin (ik mocht bij haar bevalling zijn) kwamen met 2cm de weeën al iedere 2 minuten en duurden een minuut. Dan piep je wel anders.

Gefeliciteerd!!!

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gefeliciteerd!!!

Hier was het tot 4 cm zo'n 10 uur vervelend (toen was ik 27 uur verder met hoog gebroken vliezen en hebben ze de vliezen goed gebroken) en tot 6 cm goed te doen. Daarna werd het anders. En ik heb toch geen hoge pijngrens heb ik het idee. Kwestie van instelling denk ik.
    En toen de persweeën kwamen ging de pijn weg. Het persen deed amper pijn, de weeën helemaal niet.

12. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
    En ik benijd je om je natuurlijke "plop" bevalling!
    Mooi om op terug te kijken lijkt mij.

13. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Het zou kunnen hoor dat je haast "niks" voelt.
    Ik lachte en bewoog nog gezellig door de verloskamer tot 8 cm ontsluiting.

Hoop dat de pijn lekker lichtjes blijft aanvoelen voor je.
    Succes! En gefeliciteerd alvast!

14. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Oo lees het nu pas, gefeliciteerd!! Geniet ervan

15. Delta

Delta Niet meer actief

Hihi.. Ik zelf had 5 cm ontsluiting zonder iets te voelen. 2 cm erbij gestript, voelde ik ook niks van. De laatste 3.. (mijn vliezen werden toen gebroken) Deden wel zeer ja, had een weeenstorm, maar geen moment gedacht aan pijnbestrijding. Zou het zo over doen! Heb dan ook best een hoge pijngrens (als t moet hahaha)

Deel Deze Pagina