Overtijd? Hoe ging dat bij jou?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mammadoe, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nu 40 weken en 4 dagen zwanger en wil zo graag bevallen!! Helaas gebeurd er nog steeds niets....;) Over 2 dagen moet ik pas weer naar de gynacoloog. Ik vraag me af of ze dan misschien een afspraak gaan plannen om het in te leiden.
    Voor de mama's die ook over tijd lopen/liepen; Hoe ging dat bij jou? Vanaf wanneer begon men over inleiden/strippen etc? En op welke dag werd je uiteindelijk ingeleid?
    Mijn gyn zei overigens niet te strippen, omdat dit voor veel onrust zou zorgen en tot weinig resultaat zou leiden....

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb 1 week over gelopen.
    Ik mocht bij 40 weken al gestript worden als ik dat wilde (er is uit een onderzoek gebleken dat bij proberen te strippen bij 40 wkn veel inleidingen kan voorkomen). Heb ik dus laten doen (bleek toen al wel 2cm te hebben), met als resultaat hoop gerommel en voorweeen en verlies van slijmprop. 2 dagen later weer gestript met 40+3 met geen resultaat. Toen kreeg ik tot 41wkn om uit mezelf aan de gang te gaan anders zou er met 41 weken rond een afpraak bij de gyn gemaakt worden voor inleiding door vk.Ik ben precies die zon op ma nacht bevallen uit mezelf dus hoefde die maandag niet meer naar vk.

Is er bij jou al wel getoucheerd om te kijken hoe je er voor staat? Succes meis, hoop dat je ukkie snel komt!

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben bij dochter met 41+5 bevallen....

Heb zelf nooit gevraagd om gestript te worden.... VK begon er zelf over met uhhhh 41 +0.... en toen wilde ikzelf niet....

Omdat ik dus bang zou zijn voor rommels zonder resultaat.... nu schijnt het bij een tweede veel vaker resultaat te hebben...

Ik zou met 41+5 gestript worden (of ik wilde of niet) en als dit niet zou helpen zou ik me de dag daarna moeten melden in het ziekenhuis.....

41+5 ben ik dus zelf spontaan bevallen... en heeeeeeel rap!!

4. saxia

saxia Bekend lid

8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een eerste kindje vertelde de verloskundige dat strippen weinig zin heeft. Het zorgt inderdaad voor veel rommels maar weinig actie. de afspraak was om bij 41+5 een echo te laten maken in het ziekenhuis bij de gyn en meteen de afspraak te plannen voor inleiden. Uiteindelijk besloot ons meisje een poging te doen bij 40+4. Zij is geboren bij 40+6.
    Dan nu de bakerpraatjes: sex, ananasharten eten en bitter lemon drinken. Succes! En wachten duurt inderdaad lang.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik ben bevallen met 41+5, ook erg laat dus. Ik ben twee keer gestript (op initiatief van de verloskundige) maar omdat ik nog helemaal geen ontsluiting had lukte dat steeds niet. Na de 41 weken moest ik naar het ziekenhuis voor de controles als je overtijd gaat (weet zo even de naam niet meer) waarbij gekeken wordt of de baby het nog prettig heeft en of er nog voldoende vruchtwater is etc. Aangezien bij mij alles nog goed ging, werd er een afspraak gemaakt voor het inleiden op de dag dat ik 42 weken zwanger zou zijn. Ik ben gelukkig alsnog zelf bevallen met 41,5.

Sterkte en hopelijk beval je snel alsnog helemaal vanzelf. Ik had de hoop ook al opgegeven en toch was het 2 dagen voor inleiding zover (zonder enige echte aankondiging);

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Voor zoonlief werd op 41+2 wkn de inleiding gepland (bij 42 wkn) en VK (in ziekenhuis) wilde even voelen hoe het 'daarbinnen' was, of het nog potdicht zat of dat er al iets gaande was.
    Vervelend en pijnlijk toucher en toen we weer aan tafel zaten legde ze uit dat ze gestript had :( (zonder overleg dus! Ben heel boos over geweest). Die middag en avond bloederige slijmverlies en harde buiken. In late avond diarree en darmkrampen, later nog gevolgd door spugen. En toen opeens, midden in de nacht eerste wee en meteen om de 5 minuten. Binnen 15 uur na strippen lag zoonlief op mijn buik en was het gebeurd (officieel 41+3 wkn dus).

Bij nr 2 werd op 41+3 wkn de inleiding gepland (bij 42 wkn) en gyn deed niet aan strippen. Mijn eigen VK wilde op 41+4 wkn wel een poging wagen, maar strippen toen niet gelukt, omdat dochterlief niet ingedaald was. In de ochtend van 41+5 wkn kreeg ik zeer onregelmatige weeen, die telkens weer wegzakten (minstens 1-2 uur wegbleven). Aan eind van middag, na een heerlijk slaapje, begonnen ze weer opnieuw, meteen om de 5 minuten en 2,5 uur later lag zij op mijn buik en was het dus gebeurd.

Gelukkig dus inleidingen toch voor kunnen zijn! Al voelde het alsof het nooit zelf zou beginnen ;).

Veel succes! (gemiddelde duur van zwangerschap is overigens 41 wkn, dus overtijd lopen is helemaal zo vreemd niet, maar ik herken helemaal je gevoel dat je het gewoon achter de rug wilt hebben!)

7. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik loop al bij de gyn, maar ben nog nooit getoucheerd. Met de baby gaat het gewoon nog goed en er is nog voldoende vruchtwater. Wel interessant om te lezen hoe dat bij anderen ging....

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben met 40+5 gestript (op een vrijdag) heel het weekend een beetje krampen, slijmprop verloren, rugpijntjes enzo. Maandag ochtend ( 41+1 ) werd ik wakker van scheurtje in mn vliezen. Meconiumhoudend vruchtwater en geen weeen dus naar het ziekenhuis gestuurd. 4 Cm ontsluiting door het weekend krampjes. Daar aan de wee opwekkers en CTG. Na 18 uur weeen 6 cm ontsluiting, doordat ze in het vruchtwater gepoept had moest ze met enige spoed komen dus 's nachts een keizersnee gehad. Toen ze mn weeen infuus uitzette, waren de weeen ook meteen weg, waren echt valse weeen dus, niets van mezelf, alles van 't infuus. Met 41+2 is ze door middel van een keizersnee geboren.

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hier ingeleid met 42 weken en bevallen bij 42.2 72 uur later.

Ik wilde vanaf 40 weken ook gestript worden maar helaas ik zat potdicht.
    Vk vertelde dat een zwangerschap officieel 43 weken duurde dus meer ging ze ook niet doen.
    Een dag voor inleiding heeft de gyn in het zkh super hard lopen toucheren en de ochtend voor inleiding waren de weeën zelf al begonnen.
    De rest bespaar ik je. Had in ieder geval 2 dagen 2cm en om de 4 minuten weeën. En na 72 uur is ze pas geboren.

10. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 41 wk + 1 dag bevallen. De laatste dagen voor de bevalling maakte ik mezelf (onnodig) gek, wilde ook zoooo graag bevallen :)

Ik zou 2 dagen na mijn bevallingsdatum weer op controle moeten en dan zouden we het inderdaad gaan hebben over de bevalling op gang brengen. Dit zou dan wel tegen de 42 wk zijn. Gelukkig hoefde dit niet.

Strippen kan inderdaad onnodig voor onrust zorgen. Probeer nog even geduldig te zijn, voor je het weet heb je je kleine wondertje in je armen :D

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik moest rond 40+4 ook heen.
    Toen is er nog niks gedaan....Ja weer afwachten tot het zou beginnen.
    Met 41+1 moet ik weer naar de gyn toen afspraak gemaakt om in te leiden met 41+2.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Met 38 weken heeft mijn gyn het bespreekbaar gemaakt.
    Vanaf 41 weken zou ik me eventueel in mogen laten leiden en vanaf 42 weken zou ik me verplicht moeten laten inleiden.
    Met de 40 weken controle heb ik gevraagd of ze me wilde strippen, maar dat deden ze niet, omdat het waarschijnlijk weinig resultaat zou op leveren.
    Met 40+4 begon het s avond te rommelen en weeen die kwamen om de 7 minuten, 's nachts toch even naar het ziekenhuis, maar helaas het waren voorweeen. Deze voorweeen hebben aangehouden tot aan de bevalling.
    Met 40+6 controle gyn en daar heb ik gesmeekt om me te laten inleiden, aangezien ik al ruim 1,5 dag met voorweeen (om de 6 a 7 min) liep en totaal geen slaap heb gehad.
    Op woensdag 7 dec mocht ik me rond 06.30 melden, maar uit eindelijk zijn we om 05.30 al vertrokken en toen bleek dat ik al 3 cm ontsluiting had en toen was een inleiding gelukkig niet nodig!

13. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Klinkt allemaal vreselijk zeg!! Hopelijk blijft dit mij bespaard!

14. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Niet bang worden van horror verhalen over inleiden hoor!
    Ik ben ook ingeleid en als het moet doe ik mijn bevalling morgen over...Het is mij 200% meegevallen.
    Bij misschien een tweede mogen ze me zo weer inleiden.

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Idd meid. Niet bang worden. Het is niet echt een horror verhaal hoor, want ik zou het zo over doen. Volgens mij was het voor mijn vriend en moeder erger dan voor mezelf.
    Als je bedenkt dat ik s'avonds gewoon naar de afdeling werd gebracht voor de nacht. En ik tussen de weeën door mijn as the world turns aan het kijken was met mijn bus pringels chips hahaha.
    Nee het valt echt mee ik vind het heerlijk om te bevallen. Zo heerlijk dat we weer zijn begonnen met onze cryo's;)

16. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    hier bevallen met 41+5.

Lastige was dat ik 18 december was uitgerekend dus dan zit je toch tegen de feestdagen aan. Tot 41 weken eigelijk niet veel actie ondernomen, had ook helemaal geen voorweeen.

Toen ik eenmaal over die 41 weken heen was, en er nog steeds geen tekenen van bevallen waren ( en het ondertussen ook kerst was geweest :) heeft de vk even getoucheerd maar kon niet strippen omdat alles nog helemaal dicht zat dus onverrichte zaken weer naar huis.

Met 41+4 is de vk thuis langs geweest, nog steeds alles potdicht.
    Maar vk heeft wel een beetje gewoeld in de hoop dat dit wat zou helpen.

Dit was op een zaterdag en wel 29 december dus plan was om dan maandag naar de gyn te gaan voor een controle echo.
    Aan de hand daarvan zouden ze dan in de 42e week gel in gaan brengen maar dat zouden ze pas 2 januari gaan doen omdat oud&nieuwjaarsdag er minder bezetting is in het zh.
    Dus liever geen bevallingen als het niet echt moet :(

Maar uiteindelijk heb ik de gyn nooit gehaald omdat ik de dag na het woelen op 30 december ben bevallen.
    Heeft het gewoel toch nog wat opgeleverd :)

17. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    3e x bevallen bij 40 +6, bij 40w gestript, paar dagen later nog is toen over inleiden gesproken.gyne wou liefst 10 dagen overtyd maar heb met haar gepraat en uiteindelijk wou ze het vroeger doen.

18. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben wel echt een beetje bangig wbt inleiden, omdat er toch wordt gezegd dat je weeën heftiger zijn, langer aanhouden, elkaar sneller opvolgen, kans op weeënstormen etc. :(
    Dus hopelijk dat de natuur nog voor die tijd zijn werk gaat doen......

19. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Bij mijn 1e ben ik bevallen met precies 42 weken. Mijn vk of gyn heeft nooit gestript. Ik ben toen ingeleid dmv een infuus met weeenopwekkers.
    Bij mijn 2e ben ik bevallen met 42.2. Ook niet gestript. Ik kon niet gelijk aan het infuus omdat ik nog geen ontsluiting had. Ik heb toen gel gekregen en de bevalling is spontaan op gang gekomen.
    Bij mijn 3e ben ik bevallen met 40.1, dat was een ingeleide bevalling dmv infuus omdat zijn hartslag wegviel tijdens een controle bij de vk.
    Mijn 4e is geboren op de uitgerekende datum dmv een ingeleide bevalling met ruggeprik omdat ik ernstige BI had.

Bij alle 4 dus ingeleid, en alle 4 de keren een hele andere bevalling gehad. Bij de 1e 2 werd ik vanaf 41 weken goed in de gaten gehouden. (ctg om de dag en echo's) Het beleid is nu dat je met 41 weken wordt ingeleid, ze laten je niet meer 'lopen' tot 42 weken.

20. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Mamadoe,
    Ik kan dan niet mee praten hoor over dit onderwerp, want ik ben én nog niet overtijd én nog nooit moeder geweest :)

Maar... Ik heb rond 38 weken ook gevraagd aan mijn vlk over wanneer er eventueel gestript gaat worden of ingeleid e.d. Ik wil namelijk liever niet tot 42 weken lopen. Ik vind dat gewoon te lang. Ook speelt een gebeurtenis in de omgeving mee (dood kindje 41+3) en ik wil geen risico lopen. Dit zijn natuurlijk uitzonderingen, maar toch.. Het is te dichtbij gekomen. De vlk reageerde heel positief en daar ben ik blij om. Wel bepaalt het ziekenhuis natuurlijk uiteindelijk wanneer je ingeleid wordt (eventueel).

Maar goed, dat terzijde. Wat ik wilde zeggen :):
    Mijn vlk zei dus dat inleiden eigenlijk niet verschilt met een normale bevalling. Men spreekt vaak over heftigere weeen, maar mijn vlk zei dit: "Een vrouw weet niet hoe de weeen zouden voelen als ze een natuurlijke bevalling zou doen. Waarschijnlijk zou ze dan óók de heftige weeen krijgen. In principe is inleiden precies hetzelfde, alleen krijg je medicatie toegediend. En dat is het enige nadeel dat ik nu kan noemen (wat dan ook niet direct als nadeel gezien kan worden)."

Misschien kun je hier wat mee. Alle verloskundige verschillen, maar goed.. Ik heb maar vertrouwen in mijn vlk. Wat moet ik anders he? :)

Mijn kind is klaar. Volgroeid. Ik neem geen enkel risico. Dus leid mij maar in hoor met 41 weken! Graag! Dan maar niet natuurlijk.

Deel Deze Pagina