Bevallen zonder pijnbestrijding

Discussie in 'De bevalling' gestart door Stinkerbell, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey dames ik ben 2x bevallen nu en 2x zonder pijn bestreiding

van quinten nu 4 jaar ben ik bevallen in het ziekenhuis om dat het moest ik was al een week bezig met op en af weeen en had net 3 centimer ondsluiting ben toen aan het infuus gelegd om 8 uur sochtends bij een centimeter of 6 a 7 begon quinten zijn hartslag om laag te gaan dus hebben ze het infuus flink open gedraait waar na de weeen bijna niet op tevangen waren en daarna het persen dat was bij mijn toen maar 10 min en ad hem in mijn armen .

bij hailey nu 2 jaar wilde ik thuis bevallen want het ziekenhuis vond ik met quinten toen verschrikelijk .
    ik ben van hailey helemaal alleen bevallen de verloskundige was te laat om kwart voor 6 in de avond braken me vliezen en toen om kwart over 6 kwamen de weeen half 7 kwam de verloskundige langs toen had ik 2 centimeter.
    die ging weg met het idee kom om 10 uur weer wel ff kijken want de eerste duurde ook even.
    vlak erna kreeg ik een verschrikelijke weeen storm en ook heele heftige weeen.
    ik stond recht op toen en voelde het hoofdje voor me gevoel en riep dat ik moest persen dat ik het niet op kon vangen gauw op het bed me vriend de verloskundige gebeld die er zo snel mogelijk aan kwam, de vrouw van me vader heeft toen met heel veel lef en moet het hoofdje gezet en gezegt dat ik gauw moest persen want ze zag blauw :$dood eng maar op dat moment was ik rustig en deed wat ik moest doen.
    2 min na ze geboren was liep de verloskundige binnen en zei dat het heel normaal was om dat ze zo snel door het geboorte kanaal is gestort ik had haar om iets voor half 9 al in mijn armen:).

nu van de 3e zwanger eerst wijfelde ik maar ik ga gewoon weer thuis bevallen als je dat fijn vind en je weet van je zelf dat je rustig kan blijven wat er ook gebeurt of iemand inde buurt is die je rustig kan maken zou ik zeggen lekker thuis en laat de pijn bestrijding voor wat het is. al kan ik het van sommige vrouwen heel goed voor stellen want iedereen reageerd anders;)

2. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Ik ben bevallen met pethidine na langdurig gebroken vliezen en inleiden met invuus. Ik was op, moe en kon maar niet in m'n weeen meegaan dus was wel erg prettig. Heb niet zoveel pijn gevoeld en was toen ze eruit was wel wat daas maar verder niks aan de hand.
    5 dagen geleden ben ik bevallen van mijn zoontje.
    Hij lag niet ingedaald en ook nog eens in stuit dus was allemaal kiele kiele en toch al in het ziekenhuis omdat ook hier eerst mijn vliezen braken (met 36+6)...
    Maar goed ze braken om half 4 's nachts en om half 1 begon ik de weeen goed te voelen.
    Net als de vorige uiteindelijk (toen ik kon ontspannen) was dit ook een stormbevalling.
    vanaf de eerste wee waar ik niet bij stil kon zitten mar echt even mn best moest doen m op te vangen (en gewoon een rondje gaan lopen dan he, want t is vast nog niet echt...) had ik binnen 2 uur volledige ontsluiting en moest ik (6!!!) persweeen wegpuffen... Maar toen was hij er ook met 5 minuutjes.
    Heel veel verschil vond ik er niet inzitten. Kon iets beter op m'n omgeving reageren maar wist natuurlijk ook al hoe het voelt enzo. De volgende gaat ook weer gewoon zonder pijnbestrijding hoor, tenzij t een 10ponder is, dan dek ik er nog even over na.
    De eerste was 6 pond en deze 5 en een half, en allebei 46 cm, dus misschien dat t ook daaraan ligt.
    Je moet gewoon doen wat je zelf wil, en vooral ONTSPANNEN!! Je lijf maakt genoeg pijnstilling aan hoor, gaat allemaal helemaal vanzelf. En volg een pufcursus! Je hebt er echt heel veel aan! Heb ik bij de 1e niet gedaan maar nu wel en kan nu (5 daagjes later) zeggen dat ik een geweldige bevalling heb gehad!

3. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik ben bevallen zonder pijnbestrijding. Ik kreeg hele pijnlijk rugweeen en heb wel gevraagd om een ruggeprik. Maar had al volledige ontsluiting toen ze bij me stonden om te prikken. Te laat dus

4. Skye

Skye Niet meer actief

Hier ook bevallen zonder pijnbestrijding en dat ga ik een volgende keer (als die er mag komen) zeker weer doen. Nu heb ik wel een hele snelle bevalling gehad (nog geen 5 uur), maar daarom deed het niet minder pijn. Maar het idee dat ik het helemaal zelf heb gedaan, maakt me super trots op mezelf

5. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    in eerste instantie riep ik heel hard dat ik de bevalling absoluut zonder pijnbestrijding zou doen.
    Na een weeënstorm van 4 uur was ik toch erg blij dat ze kwamen met de ruggenprik!
    Bij een volgende vraag ik er zelf om.
    Waarom pijn hebben als het niet nodig is???
    Er rust hier nog een beetje een taboe op, terwijl het in andere landen niet eens over gesproken word en al heel normaal is.

6. loulou79

loulou79 Actief lid

29 jan 2008
    390
    0
    0
    Hoi hoi,

Ben bij alledrie de kids thuis bevallen zonder pijnbestrijding.:)

Maar nou moet ik wel zeggen dat ik echt super bevallingen heb gehad de eerste 2 binnen 3 uur en de laaste zelfs binnen 2 uur:$
    echte weeenstorm maar ik heb er ook niks aan over gehouden ( niet ingescheurd, ingeknipt of wat dan ook):)

En een uur nadat de kindjes er waren was ik al weer lekker gedouchd (zonder hulp) en lag ik weer in een schoon bedje.;)

Bevallen doet pijn daar is geen twijfel over mogelijk, maar iedereen moet doen waar hun zich het meeste in thuis voelen.

Mocht er ooit nog een keer een wondertje bij ons voorkomen
    ga ik zeker weer thuis bevallen.

Iedereen die nog moet bevallen veel suc6, en daarna lekker genieten!!

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    het blijft altijd eigen keuze hoor, bij mij werd er ook aangedrongen (ook inleiding) maar heb tot 3 keer toe geweigerd en gezegd dat als ze nog eens zouden komen ik nog duidelijker zou maken dat ik geen pijnbestrijding wilde, het was wel zwaar en deed pijn maar dat hoort erbij vind ik en wil het risico niet lopen op een complicatie doordat ik zo nodig pijnstilling wilde.. of zoals bij jou dat het een verkeerde uitwerking heeft , lijkt me vreselijk!

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja een vriendin van mijn is bevallen in NIeuw Zeeland en bekeken door het hele ziekenhuis personeel en benoemd als "that crazy dutch woman" feit is nu eenmaal dat de kans veel groter is op complicaties DAAROM vind het nog steeds niet normaal alleen als het echt niet meer kan (ik heb uren weeenstormen gehad door de inleiding maar wilde gewoon perse niet) dus waarom pijn hebben als het niet nodig is? het is toch een medisch iets en je vertraagt in heel veel gevallen de bevalling ermee en je vergroot de kans op complicaties dus een pijnloze bevalling op "bestelling" vind ik niet nodig, alleen als het echt niet anders kan is het een goede optie..

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had een thuisbevalling zonder pijnbestrijding en hoop dit over een paar weken weer zo te doen.
    Mijn bevalling duurde 10 uur en ik vond het goed te doen allemaal, natuurlijk is het geen feestje, maar ik kon goed in mezelf keren en zo precies doen wat je moet doen bij bevallen: niks! Ik heb het gewoon op me af laten komen en dat is goed 'bevallen'.
    Tijdens het persen wel een knip gekregen, maar daar gelukkig niks van gevoeld.
    Het hechten achteraf vond ik het vervelendst (en dat werd wel verdoofd...:D)

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik wilde thuis bevallen...en dan krijg je dus geen pijn bestrijding...
    Het werd zo heftig allemaal...ik ha hele erge rugweeën en kon niet eens mrer staan...
    Toen wilde ik naat het ZH voor pijn bestrijding....met 4 cm naar het ziekenhuis gegaan....en toen had ik ineens 9cm...

Dus uiteindelijk niet gebruikt! En ik moet zeggen...na die piek thuis werd het dragelijker...dus volgende keer weer zonder!

achterafgezien was het echt te doen!
    En ik hoop volgende keer dat thuis bevallen wel lukt!

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ben thuis bevallen zonder pijnbestrijding. Ik ben als de dood voor naalden en alles wat daarmee te maken heeft, dus ik heb ook tegen de vk van te voren gezegd dat ik géén ruggenprik wilde als dat niet 100% nodig was. Anders zat ik me daar ook over op te winden en dat kon ik natuurlijk niet gebruiken ;).

Mijn bevalling ging heel erg snel, van spontaan gebroken vliezen tot uitdrijving (mooi woord :p) heeft het 3,5 uur geduurd. Ik heb geen 'normale' ontsluitingweeen gehad, alleen een 3 kwartier durende (rug)weeenstorm. Die vond ik zo ondraaglijk dat ik zelfs dacht 'spuit me maar plat, ik kan dit niet' :$ Ik was toen nog niet getoucheerd, maar bij het toucheren bleek ik al volledige ontsluiting te hebben, vandaar de ondraaglijke pijn.

Ben wel flink gescheurd trouwens (subtotaal).

Bij een volgende bevalling hoop ik weer thuis en zonder pijnbestrijding te bevallen.

Ik snap heel goed dat veel vrouwen het fijn vinden van te voren te weten dat de mogelijkheid er is om 24u per dag een ruggenprik te krijgen, dat geeft toch wat rust. Wat ik alleen niet snap is dat vrouwen die nog nooit zijn bevallen van te voren al heel stellig zijn dat ze perse een ruggenprik willen, want de pijn is 'barbaars'. Je weet nog helemaal niet hoe je bevalt denk ik dan, wacht het eerst maar af.

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wilde voor de bevalling absoluut geen ruggenprik, ik ben bang voor naalden en ik had zoveel spookverhalen gehoord...
    toen het dan eindelijk zover was en ik in zieknhuis belande, wat ik ook absoluut eerst instantie niet wilde, had ik weeen, ook ondraaglijke in mijn benen en rug dat ik hele nacht niet had geslapen en dat het om 11 uur nog maar 2 cm ontsluiting was...
    moest kotsen en poepen, maar der kwam niets en op gegeven moment kon ik zelfs mijn hoofd niet recht houden zo uitgeput, zat als een zombie en ik wist niet meer waar ik heen moest van de pijn... 2 artsen kwamen me uitleggen dat het toch beter zou zijn als ik ruggeprik nam zodat ik even kon rusten voor de persweeen omdat ik zo niet de kracht meer had om te persen... ik wilde niet, toen hebben mijn man en schoonmoeder me toch omgepraat omdat de artsen het zo niet zagen zitten
    ruggenprik werd gezet en 20 min later had ik gewoon 8cm... wow zegt die vk zo snel is wel heel snel ruggenprik moest er meteen weer uit en als die zooi was uitgewerkt mocht ik met persen beginnen hahaha
    echt veel rust heb ik dus niet ervan gehad... maar voelde me wel wat meer op aarde en minder zweverig

het engste vond ik dat je met zo´n ruggeprik je benen niet meer voelt... ik raakde daar beetje van in paniek...

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ook twee keer thuis bevallen zonder pijnbestrijding. Ik vond het beide keren prima te doen. Ik keerde helemaal in mezelf en kon zo heel rustig blijven. Ik vond het prachtig om mee te mogen maken. Het lijkt mij juist heel vreemd als je het 'niet helemaal meemaakt' door pijnbestrijding.

Pim

14. froukje86

froukje86 Actief lid

30 jun 2008
    469
    0
    16
    mijn 2 kinderen :)
    friesland
    ik had al 24 uur weeen maar ook zonder pijnbestrijding gedaan.
    door die pauzes tussendoor vond ik het wel te doen.

15. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Ben ook zonder pijnbestrijding bevallen. En moet zeggen dat ik het ook goed op kon vangen. Je moet gewoon echt zorgen dat je rustig blijft. En dan is het wel te doen vond ik. En ook ik heb een vrij lange lange bevallling gehad (17 uur).
    Kijk er positief op terug en was ook wel een beetje trots op mezelf dat ik het zo heb gedaan.
    groetjes rensje

16. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ik ben ook bevallen zonder pijnbestrijding. Dit wilde ik vooraf ook, maar gedurende de bevalling had ik het graag gewild, maar de ontsluiting ging zo snel dat ik al te laat was voor een ruggeprik. Uiteindelijk heeft de bevalling zo'n 7,5 uur geduurd en waren er echt momenten dat ik de weeen niet meer op kon vangen, ze bleven ook maar doorgaan, dus ik had geen tijd om bij te komen.
    Het is inderdaad wel zo wat rensje zegt dat je je kop er goed bij moet houden. Als ik erg veel pijn had, wil je weleens in paniek raken en dan doet het erg veel pijn. Gewoon goed na blijven denken en de weeen wegpuffen, dan is het wel te doen (tot op zekere hoogte ;))

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik ook zonder pijnbestrijding!!en net op t moment dat ik dacht!!NU kan ik echt niet meer geef me wat.....had ik 10cm...en mocht ik gaan persen achteraf ben ik trots dat ik t zonder heb gedaan maar t is echt per persoon verschillend hoor....je hoeft ook niet vt voren te beslissen of je wilt ofniet toch?je kunt t toch ook gewoon afwachten?of zit ik er dan helemaal naast succes iig!!het is zo mooi!

Deel Deze Pagina