Hallo, Ik lees overal ...... als je weeen hebt voel je dat echt wel en het is niet te omschrijven. Nu weet ik dat met mijn termijn het nog veel te vroeg voor het begin van de bevalling maar toch een vraagje over weeen. Ik vraag me namelijk af waar in je buik je de pijn voelt. Is dat in je onderbuik, echt onder je navel. Of door je gehele baarmoeder, tot aan je ribben. En meer aan de oppervlakte of echt diep doordringend in je buik. Alvast bedankt! Groetjes Kleintje
hoi, bij mij begon het gevoel niet in de buik, maar juist in de rug. Voelde een beetje als irritant getrek door de gehele onderrug. Was zeer onregelmatig en dacht dat het voorweeën waren. Bleek niet waar, want dit was de opbouw voor de echte rugweeën die later op de avond en nacht volgden, deze zijn niet te missen. 15 uur later was onze dochter geboren.
bij mij begon het in mijn buik ( echt hele buik) daarna gingen ze naar mijn rug. minder fijn maar aardig vol te houden maar toen kreeg ik er been weeën bij nou daar kun je dus helmaal niets mee als het begind weet je het
Bij mij was de meeste pijn onderin mijn hele onderbuik dus aan de buiten en de binnenkant. Het gevoel alsof je voet slaapt en dat dan maal 50 ofzo. Ik had wel vaker wat gevoeld aan mijn buik maar als je echte weeen krijgt weet je dat je niet meer hoeft te twijfelen
Bij mij begonnen ze als een soort menstruatiepijn/krampen, die steeds een tijdje aanhielden en regelmatig kwamen.. Ik had zelf meteen door dat de bevalling was begonnen, ondanks dat de weeen nog echt niet sterk waren. Maar het voelde gewoon anders.. Later toen de weeen wat heftiger werden weet ik dat ik tegen mijn vriend zei; 'het is net alsof ik met messen onderin mijn buik word gestoken'. Maar ik kan me die pijn echt niet meer voor de geest halen. Gelukkig maar.. Ik vond de weeen uiteindelijk goed te doen. De persweeen vond ik heftiger, echt een drang van dat kind moet eruit! Maar als je dan echt mag gaan persen is dat juist weer fijn... Succes met de bevalling, en geloof me, als het zover is weet je het echt wel!
ik vond het voelen als hele heftige menstruatie krampen. Ik voelde het alleen onder in me buik. En ja je herkent ze echt wel haha. Ik vond het helse pijnen en vooral die 8 naar 10 cm ontsluitingsweeen. Maar je vergeet de pijn echt gelijk als de kleine op je borst ligt
Tja, ik hoorde dat ook altijd, maar in het begin is het allemaal nog vaag, wat onregelmatig. Ik wíst dat het kon beginnen, want ik was 41 weken zwanger. Maar dat ik het onmiddellijk herkende? Nee hoor. Tja, ik wist dat het weeen konden zijn, maar oefenweeen kon net zo goed. Het begin was niet zo heftig. Pas toen het om de 5 minuten kwam, wist ik dat het begonnen was, hoewel het toen ook nog goed te doen was. Na een uurtje of 5 echter werd het zwaar. Maar het ging hier ook wel vrij langzaam allemaal. Snachts om 1 uur de 1e weeen, s avonds om 20.45 werd onze dochter geboren. Ik vond het wat lijken op harde buiken, maar dan vaker en regelmatiger en langzaamaan steeds pijnlijker.
Dat vroeg ik me ook af.. Elke keer bij de VK vroeg ik er om.. En dan zeiden ze, als je weeen hebt dan weet je het meteen! Het begon bij mij met steekjes, toen ik dat die dag aangaf bij de VK wimpelde ze het af.. Maar het was toch echt het begin van de weeen! Ik had echt pijn in m'n buik en rug..
heb een weenstorm gehad dus bij mij was t meteen duidelijk dat ik weeen had. in mn onderbuik, gelukkig kon ik ze heel goed wegpuffen anders had ik nog erg moielijk gekregen denk ik . Heb alleen geen persweeen gehad omdat de kleine een extreem korte navelstreng had en onze kleine er met de vacuumpomp uitgehaald is. dus daar kan ik je niks over vertellen .
Ik heb geen buikweeen gehad dus ik heb ook niets in mijn buik gevoeld. Ik heb alleen maar rugweeen gehad. Maar ik wist dondersgoed dat het weeën waren hoor! Dat voel je echt wel.
Bij mij voelde het ook als menstruatie krampen,die steeds wat heftiger werden! Je herkent t meteen als het weeen zijn
Ik werd 's nachts wakker en zei gelijk tegen m'n man: dit is het! Maar hoe het voelt, ik kan het me eerlijk gezegd niet meer herinneren. Dus het cliché wat er gezegd wordt: de pijn vergeet je, klopt inderdaad wel (al vond ik in het begin van niet, haha). Voor iedereen zijn de weeen anders, voelen anders aan en de een heeft een hogere pijngrens dan de ander. Maar als het zover is, geloof me, dan weet je dat gewoon.
Ikzelf zat van het ene op het andere moment in een weeënstorm en 2 uur en 3 kwartier later is mijn dochter geboren. Weet alleen nog dat ik niet wist hoe ik het had en de verpleegkundige mij vertelde dat ik me een beetje in moest houden, want de pijn zou nog erger worden want ik had nog uren te gaan. Nou, dat had ze mooi mis. Hier vertelden ze me altijd dat wanneer je twijfelt je dan (op een enkele uitzondering na natuurlijk) nog geen echte weeën hebt. Een echte wee herken je meteen. En de pijn ben je meteen weer vergeten zodra je je kindje in je armen hebt. De ultime pijnstiller!!!!
Mijn weeën voelden meer aan als darmkrampen.. Echt in mn onderbuik.. Tussen mijn eerste en tweede wee zat meer dan een half uur, maar wist eigenlijk wel bij de eerste dat het begonnen was, maar wimpelde het wat af.. Echt heel veel pijn van de weeen heb ik niet gehad, meer ongemakkelijk..