Zoals heel veel dames voor mij (met ervaring) ook al hebben gezegd,ik zou 100% voor de keizersnede gaan. Want die andere optie is net zo goed een "operatie" en het lijkt me met veel meer risico's! Zowel voor jou als je kindje. Het lijkt me niet dat het goed is voor je rug als er aan je gesjord wordt, en voor de baby al helemaal niet. Ik vind het een raar voorstel van een gyn aan een patient als jij die zo voorzichtig moet zijn met haar rug, wat iemand anders al zei, je bent toch geen koe??
Vandaag bij de gyn geweest en omdat ik het toch niet zie zitten wat zij voorstelden word het toch een keizersnede. Hij vroeg gewoon hoe ik erover dacht en nadat ik uitgepraat was stelde hij voor om dan een keizersnede te doen en moet zeggen dat ik daar toch wel opgelucht over ben. Mede door reacties hier maar ook door mensen in mijn omgeving die de vacuum als noodgreep hebben gehad. Geeft me toch een stuk rust en denk ook dat het voor mij en de beeb de beste oplossing is. Ik loop geen risico dat mijn rug eraan gaat en beeb word zonder schade geboren. Dan zijn er wel risico's van de keizersnede zelf maar die neem ik voor lief. Weegt voor mij niet op tegen de andere risico's. Tussen 10 en 23 maart word onze beeb geboren Thanks voor alle reacties en heb er zeer veel aan gehad om een keuze te kunnen maken. S0fie
phew, net het hele topic gelezen en je kwam over alsof je het ging doen dat vacuumgedoe,maar gelukkig gaat het een keizersnee worden. Ik vind het echt een heel raar voorstel, zonder persen met vacuumpomp...
Dat iedereen dat hier zo raar vindt, proberen met de vacuum. Als de gyn, die er als het goed is ervaring mee heeft, toch denkt dat het kan? Alsof een keizersnee zo leuk is voor een baby, zonder enige voorbereiding aan de baarmoeder ontrukt te worden. Lijkt me trouwens ook niet echt lekker voor je rug om een uur en misschien wel langer op een harde operatietafel te liggen, en dan nog het herstel... Doordat je buik zeer doet ga je je rug extra belasten. Dit even om de andere kant van de zaak te belichten Sofie, goed dat je een keuze hebt gemaakt waar je zelf achter staat! Veel succes en sterkte en een prachtige zoon gewenst.
Dat had ik ook wel een beetje. Ze zullen het niet voorstellen als het niet kan. Maar ik wil toch echt geen enkele risico lopen dat ik mijn nu kleine hernia's en mijn echt slechte rug verder naar de knoppe gaat en vind het dat risico niet waard. Heb 4 jaar plat op de bank of bed door gebracht en dat wil ik echt niet meer terug. Gelukkig snapte hij het wel en toen hij mij gister op en van de bank af zag komen begreep hij wel waarom. Die harde tafel maakt mijn rug niet slechter. Het zal niet comfortabel zijn maar ik houd daar niks aan over. Voor de beeb zitten minder risico's aan de keizersnede dan aan de vacuum. En dan nog het verhaal wat als het toch niet lukt. Dan heb ik de risico's van beide en zag dat ook niet zitten. En ik heb toch liever de risico's van de keizersnede dan het risico dat ik straks zelf niet ons kindje kan verzorgen en weer mijn leven plat kan doorbrengen. Had uiteindelijk ook wel echt gaaf gevonden als ik het zelf had kunnen doen maar dat zit er gewoon niet in dus dan lijkt mij dit ook het beste nu en moet ook zeggen dat het me wel een stukje rust geeft nu. Nu nog genieten van de laatste loodjes en over 6 tot 8 weken zijn we papa en mama . Beeb begint trouwens nu ook in te dalen maar ligt nog met zijn kont beneden. Hij kan nog draaien maar als hij echt gezakt is word die kans ook weer kleiner. Dus mocht hij zo blijven liggen is dat ook geen probleem nu. S0fie
Sofie,Ik denk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Niet per se omdat het niet mogelijk zou zijn met een vacuum-pomp, maar in mijn ervaring is een natuurlijk bevalling gewoon superbelastend voor je rug. Ik heb zelf geen rugklachten, maar ik heb wel heel erge ruppijn tijdens en na mijn bevalling gehad.Het kindje moet de bocht om voorbij te stuitje, en bij mij drukte Liesbeth heel hard op mijn stuitje. Ik vond dat echt het meest pijnlijke stuk van de bevalling. En dat kan je niet vermijden door niet te persen.Geniet van de ' laatst loodjes', en succes straks!
Verstandig !! Ik heb zelf ook heftige rugklachten ben wel normaal bevallen met behulp van de pomp. Ik ben nu nog steeds niet volledig hersteld. suc6
Bedankt weer voor de reacties Ben zelf nu ook wel opgelucht nu de beslissing gemaakt is. Heel raar want van begin werd gesproken van een keizersnede dus was daar al op ingesteld en vervolgens komen ze met het nieuwe plan van de vacuum en niet persen. Zou zelf ook een normale bevalling wel willen meemaken maar het hele idee stond mij ook niet echt aan. Heb de afgelopen weken er veel over gedacht en ook gepiekerd en ben nu toch blij dat het zo niet gaat lopen. En voor de beeb minder risico en voor mijn rug geen risico (wel weer de risico's van de keizersnede zelf maar na de afgelopen jaren zoveel operaties te hebben gehad aan de rug en andere en altijd zonder complicaties ga ik nu ook voor zonder complicaties). Wel gek dat we straks een datum gaan plannen en we het dus van te voren al weten wanneer onze knul geboren gaat worden. We gaan er nog steeds een verrassing van maken en zeggen tegen niemand de datum. Veel leuker om pas te bellen als we eraan toe zijn en met als verrassing dat het al gebeurd is. En geen vele telefoontjes met succeswensen want daar kan je ook echt gek van worden. Gewoon lekker samen genieten van deze gebeurtenis S0fie