Hallo allemaal, Ik ben nu ruim 35 weken zwanger van ons 2e meisje. Wij hebben al een meisje die as woensdag 4 jaar word. En nu net had ik met mijn man een soort vanvaarding omdat ik anders denk over na de bevalling dan hij. Ok dit is het probleem zeg maar: Stellllllllllll (want het is nog niet zover dus het is maar gissen maar ja je moet er wel over nadenken) mijn weeen beginnen in de nacht en ik moet naar het ziekenhuis (dat staat zo ie zo vast, medische indicatie) dan word mijn schoonmoeder gebeld en die komt dan hier op Naomi passen. Nu zegt mijn man: Ja als de kleine dan geboren is dan bel ik gelijk iedereen op en mijn ouders en jouw ouders kunnen dan gelijk komen, dus ik zeg tegen hem.... en Naomi dan? Ja die komt natuurlijk gelijk mee zegt hij zo. Daar ben ik het dus niet mee eens ik vind dat een kindje van 4 jaar helemaal geen tijdbesef heeft en je haar het beste omdat een zusje krijgen al een grote verandering is haar het beste in haar eigen ritme kan laten. Dit vond hij dus niet goed. Tja hoe gaan we dat dus oplossen??????????? Ik dacht ik ga hier eens snuffelen maar had dus echt geen idee hoe ik moest zoeken dus dacht open wel een eigen topicje haha. Ben dus heel erg benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan? En hebben opgelost? Hoop dat we er dan uitkomen, gaan het donderdag ook voorleggen aan de vk. Die zal ook wel ervaringen ermee hebben maar ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen! Alvast bedankt!!!!!!!!
Ik ben het met je eens hoor. Wij laten onze dochter ook in haar eigen ritme. Als de baby 's nachts geboren wordt, dan ziet ze de kleine als ze 's ochtends wakker wordt. Vind ook dat ze een moment met ons vieren verdient en niet dat ze haar nieuwe broertje of zusje ontmoet terwijl alle opa's en oma's erbij staan. Het is een grote verandering voor zo'n klein meisje en ik wil dat ze rustig kennis kan maken.
Helemaal met je eens... onze 2de werd om 21.35 geboren, met een ks in het ziekenhuis op 20 min. rijden van ons huis waar onze 1ste mer oma was. Ik heb oma natuurlijk wel gebeld maar ze is daar gewoon blijven slapen en de volgende ochtend is mn man haar gaan halen en met haar langs gekomen... ze was ook gewoon de 1ste die haar zag na mn man en ik. Oma kwam vlak erna. Ik hoef ook niet perse snachts visite... die 1ste uren zijn zonder bezoek minstens zo bijzonder hoor.
Wij hebben de oudste van toen ook vier jaar naar oma gebracht. ƩƩn dag voor de inleiding. Ze is daar heerlijk verwend en betutteld. Zaterdag is onze tweede dochter geboren. Twee uurtjes later stonden ze in het ziekenhuis. hƩƩl erg fijn ook. ff ''samen'' genieten, en dan pas de rest laten komen. Ik ben het met je eens. Praat er nog een keer over.
ik ben het met je eens hoor.. als ik bevallen ben van onze 2e spruit, dan wil ik eerst onze zoon laten "wennen" aan het feit dat er nog een spruitje is dat hij een broertje/zusje heeft en daarna pas ander bezoek. zo ie zo wil ik de eerste tijd met mijn man en 2e spruitje doorbrengen. Want als mijn bevalling begint, dan gaat onze zoon of naar de oppas die we geregeld hebben of ligt te slapen hopelijk komen jullie eruit
Ik denk dat ik na de bevalling wel een sterke behoefde heb om me zoon gelijk te zien waarom weet ik niet heb wel gezegt als is het midden in de nacht laat hem maar komen maar dat gebeurt dat ligt natuurlijk ook aan de oppas waar hij op dat moment is maar mijn zoon is al wat ouder volgende week word hij negen, en die dag mag hij dan toch thuis blijven van school met nog jongere kinderen zou ik het misschien ook niet willen maar, laat het op me afkomen en hoop gewoon op een dag bevalling mag die gelijk komen kijken, maar nog maals dat is mijn keuze.. Groetjes Patricia Uitgerekend 15 feb 2010 we verwachten een meisje!! 7 nov 2000 een zoon een feestje dus bijna haha wat gaat de tijd weer snel
Mijn meisje was twee toen haar broertje kwam en zij was niet de eerste die hem zag. Ik zou dat wel graag willen maar de familie woont ver weg en mijn schoonouders waren er net wat eerder. Mijn ouders namen mijn dochter mee (die daar had gelogeerd, toevallig dat weekend ). We hebben wel gezorgd dat haar broertje steeds in het wiegje lag en er pas uit kwam toen zij er was. Ze mocht toen bij mij op bed komen en daar kwam hij bij liggen. Zo zag ze dat het echt haar broertje was en niet mama's nieuwe kindje die haar plekje innam. Daarna mochten de grootouders hem pas vasthouden. Je moet doen wat jij wilt, waar jij je goed bij voelt. Met al je hormonen net na een bevalling moet je niets doen waar je niet achter staat (is mijn mening). Het enige dat ik echt belangrijk vond, was dat zij hem in een wiegje zou zien en niet bij iemand op de arm. Anders was ik bang dat ze zich misschien een beetje aan de kant gezet zou voelen. De meesten vonden dat onzin, maar ik ben blij dat we het zo gedaan hebben.
Het kraamhotel waar ik beval ligt 3 min. rijden van mijn ouders. Mocht ik 's nachts bevallen dan blijft mijn moeder bij me en mn vader thuis bij de kleine (die is dan pas 15 maanden)... Zodra de kleine wakker is komt ze naar mij toe en kan mijn vader ook zijn kleinzoon bewonderen Helaas, maar er moet toch iemand bij je kindje blijven.
toen onze 2de dochter geboren werdt was mijn dochter ook 4 en die werdt wakker toen de baby geboren was dus die is gelijk gaan kijken en oma was daar om haar op te vangen en naar die kennismaking is ze met oma mee gegaan en is ze lekker verwendt
Hallo meiden, Heel erg bedankt voor jullie reacties! Waardeer ze allemaal! Mijn man zei gelijk toen ik hier een berichtje plaatste, ik dacht dat jij nooit naar andere keek hoe die iets doen. Dus ik zei tegen hem ik hoop gewoon dat er meer mensen in deze situatie zitten en misschien wel tips hebben. Ik hoop dus dat als ik nog eens met hem erover praat hij bijdraait. Ook ga ik regelmatig bij mijn schoonmoeder op de koffie en wil ik eens aan haar vragen hoe zij dit op zou lossen en wat zij zou doen op dat moment? Niet dat ik me helemaal naar haar instel maar wie weet heeft zij nu al zo iets van: als ik aan het oppassen ben laat ik Naomi gewoon slapen! De volgende dag komt het allemaal wel goed! Ga het donderdag ook nog even overleggen met de vk, in de hoop dat die hetzelfde zegt als de meeste van jullie! Het is absoluut niet zo dat ik Naomi niet gelijk wil zien, daar heet het dus absoluut niet mee te maken maar vind het zo zielig om haar wakker te maken! Tja over wie het kindje het het eerste ziet is ook al een discussie geweest hier hahaha. Manlief is een echt gezelschaps mens en wilde gelijk iedereen laten komen en tegelijk dus ook Naomi. Ik heb toen aangegeven dat het mij heerlijk lijkt om Naomi als eerste het kindje te laten zien maar dat ik het aan de andere kant raar vind als ik mijn ouders en schoonouders op de gang moet laten staan wantd ie vinden dat moment ook wel heel erg mooi denk ik zo. Maar ja.... bij die gedachte heb ik me maar neer gelegd en zie ik het wel hoe of wat. We hebben uiteindelijk allemaal het "perfecte" moment in gedachte en waarschijnlijk zal het allemaal wel anders lopen dan ik had gehoopt en me wel weer te druk hebben gemaakt over vanalles hahaha Ik ga het dus zeker nog een keer met man erover hebben op een hopelijk rustiger manier en dan hoop ik maar dat we er over uit komen Hadden jullie ook vooraf dit probleem of hebben jullie het hier met je man niet over gehad?
Denk dat je gewoon moet kijken naar wat het beste is voor je oudste... niet wat het leukste of gezelligste is. Een baby erbij is al een enorme verandering en mij dunkt dat je dan gewoon het beste zoveel mogelijk een zo normaal mogelijk ritme kan aanhouden. Je kind snachts naar een ziekenhuis brengen om een nieuwe baby te zien is niet normaal... volgens mij wil je juist in die tijd dat je oudste niet dubbel vervelend is door slaap te kort.
na aan leiding van je topic heb ik het er gister avond ook nog met mijn vriend over gehad, en wij hebben duidelijk afgesproken, dat we wel zullen zien hoe de bevalling loopt. we hebben meedere senario's besproken, maar 1 ding waar we steeds op uit kwamen is dat onze zoon als 1e de baby ziet. niet opa's en oma's maar onze zoon. en daarna bellen we pas de rest ( muv als ik midden in de nacht anar het ZH moet en onze zoon naar de oppas gaat. )
Hier een dochter van 1,5jaar en ben 2,5 week geleden bevallen. Wij hebben haar de dag van de inleiding gewoon naar het kdv gebracht en daarna is ze opgehaald door mijn man en gewoon anar huis gegaan om te eten en naar bed te gaan. De volgende dag heeft ze met mijn man mij en mijn zoontje opgehaald uit het ziekenhuis. De opas en omas waren de dag ervoor al geweest. Ik denk niet dat het voor de kleine veel uitmaakt wie de baby t eerste ziet . en ikz ou de kleine zeker niet snachts wakker maken !
ik hoop dat ik begin van de avond begin met weeen en dat ik snachts ga bevallen zodat mijn kleine meid gewoon in haar eigen bedje kan slapen en als ze dan wakker wordt dat ze een broertje of zusje heeft zoniet gaat ze naar oma maar laat haar dan wel ophalen door me man zodat we eerst kunnen genieten met z'n 4tjes owja de rest mag denk ik pas een uur later komen of zo
hoi, Ik ben vorige week bevallen van onze zoon in het ziekenhuis. Als ik s'nachts was bevallen zou ik de volgende ochtend pas bezoek willen hebben en was m'n dochter dan als eerste gekomen met opa & oma mee. Nu ben ik s'middags bevallen en heb ik Britt gebeld om te vragen of ze na het eten met opa & oma naar haar broertje kwam kijken. Ze heeft dus als eerste haar broertje gezien... Suc6 met de beslissing!
Wij hebben onze dochter (van 4 jaar) naar mijn moeder gebracht om half 7 in de ochtend. Dat vond ik nog wel een redelijke tijd om haar wakker te maken. Ze is na de bevalling langs gekomen met mijn moeder, maar dat was gewoon in de middag. Als ik 's nachts was bevallen, was ze sowieso pas de volgende ochtend gekomen. Ze is nog veel te klein om midden in de nacht naar het ZH te komen en dat dan ook nog leuk te vinden. Ze zei om half 7 ook nog dat ze zo moe was en nog wou slapen. Ik geef je gelijk dus, als het 's nachts komt zou ik haar dus gewoon pas de volgende ochtend laten komen.