41+ weken en geen ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tori3, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    De vk wilde me vandaag strippen, maar helaas dus geen ontsluiting.

Ik heb al zo lang op de kleine gewacht en ben t nu wel zat. Vanaf 40 weken ook meer last van vocht in m'n enkels/voeten en best vaak harde buiken.
    De kleine heeft nog genoeg vruchtwater en is heel beweeglijk.
    Ik wil eigenlijk niet ingeleid worden, want m'n lichaam is er blijkbaar nog niet klaar voor. Maar goed, als je 42 weken bent heb je geen keus ...

Donderdag gaat de vk nog weer voelen of er ontsluiting is... Ik hoop dat strippen dan lukt!

Wie heeft het nog meer meegemaakt of is nu meer dan 41 weken en heeft nog geen ontsluiting en wil haar verhaal delen met mij?

2. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik weet niet of je op mijn verhaal zit te wachten..

Ik had met 41 weken ook 0,0 ontsluiting. Uiteindelijk ben ik vanwege erg veel vocht ingeleid met een ballonkatheter op 41+2. Ik heb wel geteld 4 van die ballonnen gehad en het heeft mij uiteindelijk 3cm opgeleverd.. dit heeft overigens 60 uur geduurd :x dit kwam omdat mijn baarmoedermond ook nog niet helemaal rijp was. Daarna ben ik ingeleid met gel maar mijn ontsluiting bleef op 3cm hangen.. na in totaal 88uur (dus vanaf de eerste ballon) hebben ze mijn zoon gehaald met een spoedkeizersnede...

De niet vorderende ontsluiting had waarschijnlijk niks te maken met dat ik nog geen ontsluiting had met het inleiden. Dus gelukkig voor jou betekent dat niet dat het bij jou ook zo gaat. Maar ik had helaas niet zo'n goede ervaring.

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb doorgelopen tot 41+5 en toen gebeurde het allemaal ineens.. en met 41+3 was er echt nog niets..
    Het komt allemaal wel goed.. het is gelukkig nog niet heel erg warm dat vond ik echt killing vorig jaar..

4. lauraa

lauraa Actief lid

17 nov 2010
    230
    17
    18
    Ik ging met 41+1 naar de vk om te strippen. Ook helaas nog niet of nauwelijks ontsluiting. Dus teleurgesteld weer naar huis. 12u later braken vanuit het niets m'n vliezen, en 2u25min later was onze dochter geboren.

Dus alles is mogelijk..

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Hier gisteren wel gestript maar zonder enig resultaat, geen kramp, harde buik, niks. Dus wel kunnen strippen schiet ook niet altijd op. Wachten duurt zo lang hè. Ik geloof er zelf bijna niet meer in dat ik spontaan kan/ga bevallen ineens. Maar inleiden zit ik óók niet op te wachten....

6. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Bij mijn eerste had ik 1 cm vanaf de 41 weken en ben ik 3 x gestript.
    Dit heeft allemaal geen effect gehad en uiteindelijk ben ik bij 42+1 eerst geprimed met gel ( 2 pogingen). Daarop zijn mijn vliezen spontaan gebroken en kon het feest beginnen. Jammergenoeg wilde mevrouw er alleen nog steeds niet uit en is er na 3 pogingen vacuumpomp een spoed keizersnede uitgevoerd.

Nu ben ik inmiddels weer 41+4 dagen zwanger van baby 2 en is er weer net aan 1 cm ontsluiting. Als er morgenmiddag nog niets spontaan is opgestart wordt het inleiden gestart.
    Dit keer wordt er een s'middags een ballon geplaatst en hopelijk is er dan de volgende morgen voldoende ontsluiting om de vliezen te breken en in te leiden.
    Ze zijn nu alleen een stuk voorzichtiger met het inleiden in verband met het litteken van de vorige ks.

Helaas ook geen verhaal dat je doet opvrolijken. Ik heb er ook wel de balen van dat mijn lijf nou nooit eens doet wat het moet doen:(

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Maak je geen zorgen, het kan zomaar gebeuren :)

Ik wilde graag gestript worden en de vk kon mijn bm mond amper voelen, zo hoog lag hij nog. De nacht daarna ben ik in 2,5 uur bevallen ;)

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad heel verschillend dus en het blijft een verassing hoe het bij mij zal gaan.

Mausi, jij zit nu dus een beetje in hetzelfde schuitje als ik ... Nee dat inleiden lijkt me echt niets, volgens mij gaat het allemaal te snel dan ineens en gaat het meer pijn doen dan dat het hoeft.

Ik ben namelijk helemaal niet bang voor de bevalling op zich, ik weet zeker dat ik dat wel goed ga trekken. Maar dan moet het wel op een natuurlijke manier gaan denk ik!

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ja zo denk ik er dus ook over. Met inleiden wordt dat infuus elk kwartier ff opgehoogd zodat je in no time vol in de enorme weeën zit. Je kunt niks, want je ligt aan het infuus en vaak ook ctg, dus doe mij maar spontaan bevallen. Kun je tenminste nog een beetje rondlopen, hangen etc. En is het niet dat je aan een infuus ligt te wachten op pijn. Pfff.
    Maar ja, baby...... Kom dan!!!!!!!!!

10. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Net maar weer de deur uit geweest en dat ging goed... Nog geen teken van een naderende bevalling, pff.

Mausi, gaan ze jou nog een keer strippen?
    Ik heb er ook nog weinig hoop op dat het allemaal toch spontaan begint, maar goed sommige meiden hebben toch geschreven dat het wél kan.

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik word morgen nog een x gestript. Heb er weinig hoop op dat dit wel wat doet, maar wie weet. Ik heb gewoon geen voorgevoel dat ik ineens ga bevallen helaas. Het kán zomaar natuurlijk. Maar het zet hier totaal niet door. Vandaag (zoals zo vaak) weer een zeurderig ongesteld-wordt gevoel. Maar zakt ook weer af. Stom stom!

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Oké, net als ik dus. Ik word morgen om 13:00 ook nog weer gestript. Hoop zo dat er dan wél ontsluiting is!
    Hier ook 0 gevoel dat het ineens gaat gebeuren hoor ...
    Ik had vandaag ook wat zeurderig ongesteld gevoel, maar goed dat was ook maar eventjes en komt niet terug.
    Net naar de wc geweest en wat druk gegeven voor de ontlasting en nu lijkt het alsof ik (een deel) van de slijmprop ben verloren. Het was bruinig slijm. Heb jij dat al verloren?

13. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik had met 42.2 nog geen ontsluiting, maar moest toch ingeleid worden.
    Ze konden nog geen infuus aansluiten dus ik heb eerst gel gekregen.
    Na een paar uur zouden ze gaan kijken of de gel voor ontsluiting had gezorgd en dan zou ik aan het infuus kunnen.
    Rond de middag kreeg ik wat vervelend gerommel in mijn buik, maar het leken geen weeen.
    Toen ze gingen kijken of ik al ontsluiting had bleek ik al rond de 5/6 cm te hebben...
    Gelijk in de verloskamers de vliezen gebroken en toen kwamen de weeen op gang.
    Binnen 3 uurtjes ben ik toen bevallen! (was overigens mijn 2e bevalling)

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ja sinds het strippen van gisteren wel veel slijm verloren en wat bloed. Ik denk ondertussen wel de slijmprop ook (in delen). Zegt helaas niet veel over wanneer je gaat bevallen, maar het is iets hè, haha.
    Stom hè, dat dat zeurderige gevoel dan weer afzakt.
    Wil jij graag thuis bevallen of ziekenhuis?
    Ik word morgenavond gestript en als dat niet helpt, vrijdag extra controle in het ziekenhuis (ctg, echo) en dan meteen evt inleiden bespreken.

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ik wil graag thuis bevallen, behalve als t echt niet anders kan door complicaties... Maarja als je eenmaal naar het zh moet dan gaat dat niet meer gebeuren denk ik.
    We lopen dan gelijk. Ik morgen dus ook weer poging tot strippen en dan vrijdag naar het zh voor ctg en wanneer inleiden.
    Ik heb geen bloed verloren na gisteren, ookal had de vk wel bloed aan haar handschoen. Het is idd íets, wie weet heeft t effect bij ons!

16. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Grappig, precies dezelfde week dus in het vooruitzicht. Spannend.
    Ik wil ook graag thuis bevallen. Maar heb die hoop al veranderd in 'ik wil nog enigszins spontaan kunnen bevallen'.
    Bij mijn eerste ook ingeleid, maar vanwege zwangerschapsvergiftiging. En toen kreeg ik na het vliezen breken in het zkh alsnog spontaan weeën. Dus geen infuus nodig. Dáár hoop ik dan maar op deze keer. Al hoop ik ook nog even op zomaar vannacht ofzo...thuis.

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ja, als t moet vanwege zwangerschapsvergiftiging dan heb je er ook meer vrede mee ... Maar nu is de situatie anders.
    Ooh ja ik hoop ook dat jij en ik toch vannacht alsnog spontaan weeën krijgen en thuis kunnen bevallen. Dat zou echt superfijn zijn!
    Zeker grappig dat we 'gelijk' lopen wat dit betreft :).
    Het is mijn eerste trouwens.

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mijn 1e met moeite gestript bij 41+2 wkn (ze kreeg net vinger beetje in), binnen 12 uur bevalling begonnen en met 41+3 wkn bevallen.

Bij mijn 2e met 41+4 wkn was strippen niet mogelijk, omdat ik geen ontsluiting had en baby niet was ingedaald. Met 41+5 wkn spontaan bevallen.

Bij mijn 3e met 40+5 wkn strippen niet mogelijk, want de boel zat nog potdicht. Minder dan 48 uur later, met 41 wkn spontaan bevallen.

Het blijft toch afwachten wat je lichaam doet, he... Hoop voor jullie dat baby snel komt!

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mijn tweede had ik met 41+1 nog geen ontsluiting, dus strippen was toen ook nog niet mogelijk. De volgende dag is mijn baby helemaal uit zichzelf geboren, ging nog erg vlot ook, dus het hoeft niets te betekenen.

Bij mijn laatste bevalling heb ik trouwens min of meer voor de grap frambozenbladthee uitgeprobeerd en na 3 kopjes kwam inderdaad de bevalling op gang, dit was met 39 weken precies. Dus misschien kun je dat nog proberen, hoewel ik natuurlijk ook niet weet of het anders niet toch al gebeurd zou zijn.

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik had zelfs met 42 weken geen ontsluiting dus werd ingeleid.. Is eerst ontsluiting opgewekt dmv een ballonnetje.. Brengen ze een ballonkatheter in de baarmoederhals en pompen die op. Als hij eruit valt heb je 3 cm en kunnen ze als de mond ook week is je vliezen breken.. Klinkt eng maar viel mee.. Bm reageerde meteen en kreeg gelijk weeen waardoor de ballon er na 8 uur uitviel (duurt normaal minstens 12 uur)

Deel Deze Pagina