Bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roshi, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Goedemorgen,

Wij hebben besloten (dat als alles goed gaat en we mogen zelf kiezen) om in het ziekenhuis te bevallen, manlief vond dat een veiliger idee.

Nu zit ik een beetje met het volgende:
    Mijn/ons beste vriendin is bij de bevalling dat vinden zowel ik als manlief fijn. Die vriendin heeft pas (14-2) de bevalling van haar zus ook meegemaakt en we hadden het daar een beetje over maar ook over "opa/oma" die er het liefst bij willen zijn natuurlijk maar dat wil ik echt niet hebben. Mijn vriend en ik hebben al besloten (en dat weten zij zelf ook) dat ze niet bij de bevalling aanwezig zullen zijn.

Mijn schoonmoeder wil nu als we in het ziekenhuis zijn op de gang wachten... nu vind ik het ook geen prettig idee dat ze "op de gang" wachten. ik kan gewoon niet zoveel hebben van haar en ben bang als ik dan de gang op ga dat ik haar dan tegen kom...
    wat ik het liefst zou willen is een belletje geven als we naar het ziekenhuis gaan en daarna bellen als ik bevallen ben en DAN afspreken en bekijken wanneer ze mogen komen...

is dit heel raar?

ik hoop dat mijn verhaal niet heel onduidelijk is en zie graag jullie mening.

Liefs Shir
    ps best wel stom dat ik hier al met 13weken over nadenk maar het zit echt hoog.

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik vind dat helemaal niet raar. Het is jouw bevalling en als jij je er niet fijn bij voelt dat er iemand op de gang zit te wachten, dan moet dat dus niet gebeuren.
    Is toch van de gekke als jij je niet kan ontspannen en daardoor dus een lastigere bevalling kunt hebben, omdat schoonmoeder-lief per se gelijk er bij wil zijn!
    Ik wil ze er straks ook niet bij hebben hoor, ook niet op de gang. Ongeacht wat voor enorme schatten het zijn.

3. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    toen ik bevallen ben hebben we iedereen gebeld toen de kleine bijna geboren was, toen ik naar mijn kamer werd gebracht stonden er al een boel mensen ons op te wachten en dat vond ik echt niet leuk.
    ik wilde eerst even zelf met man van ons kleintje genieten maar die kans heb ikl pas savonds gekregen en dat vond ik echt jammer.
    als ik jou was zou ik iedereen pas op de hoogte brengen als je bevallen bent en zelf even hebt kunnen bekomen.
    maar je moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt.

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dank je meiden! ik dacht echt dat het een onwijs egoistische gedachten van mij was maar gelukkig denken jullie er ook zo over :D

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik moet er niet aan denken dat er mensen op de gang zitten te wachten zeg, pffft! De gedachte alleen al! NO WAY!

Nee hoor, ik heb duidelijk tegen iedereen gezegd dat ik best wil bellen als ik weeën heb (dat vroegen ze namelijk) maar dat we dan NA de bevalling weer van ons laten horen.
    Ik wil eerst even genieten, douchen, genieten, baby aanleggen, genieten, en als mijn vriend en ik eraan toe zijn dan komt de rest wel hoor.

Het draait om ONS hoor, niet om de wensen van anderen!

6. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0
    Ik sluit me hier bij aan.
    Ik zou het totaal niet prettig vinden als mn schoonfamilie op de gang staat te wachten zodat ze zodra ik bevallen ben binnen kunnen stormen. NO WAY! Eerst ff lekker genieten met mijn vriend. Wel bellen we ze als we naar het ziekenhuis gaan en laten we het weten als de baby geboren is en dan mogen ze komen. Op deze manier hebben we even rustig de tijd na de bevalling.

7. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Waarom zou je je schoonouders bellen als je naar het ziekenhuis gaat? Bellen als je bent bevallen lijkt me vroeg genoeg ;)

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nou we hadden daar gister dus een discussie over met "haar" ik zei dus "ik wil best bellen als we naar het ziekenhuis gaan en daarna bellen we wel als het geboren is en kijken we verder" zegt ze "nou ik zal toch wel gewoon komen dus ik "nou dan bellen we toch pas als het geboren is, dan weet je helemaal niets! aan jou de keus"

ik was het zo zat joh.

ik zei dus ook tegen mijn vriend "IK moet bevallen en IK wil het op MIJN manier" klinkt misschien heel ego maar als het aan hem ligt staat er een heel circus aan mijn bed.

ach joh ze heeft nog 6 maanden om aan het idee te wennen ;)

Liefs

9. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    QUOTE Waarom zou je je schoonouders bellen als je naar het ziekenhuis gaat? Bellen als je bent bevallen lijkt me vroeg genoeg QUOTE

Ja ik ben het met je eens. Maar ja, ze willen graag weten als de bevalling begonnen is dus we laten wel wat van ons horen. We hebben wel duidelijke afspraken gemaakt, dus DAT ZE NIET NAAR HET ZIEKENHUIS MOETEN KOMEN! En ook dat ze niet de hele familie moeten bellen! Het gaat niemand wat aan!

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0

Wat een dom wijf joh! ik zou nu helemaal niet meer bellen! Eigen schuld hoor!

11. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Ik heb helemaal niemand gebeld toen we naar het ziekenhuis gingen, het is gewoon zo speciaal om dat met z'n tweetjes door te maken terwijl de rest van de wereld van niks weet. En wat als je daarna nog 48 uur met weeen zit?
    Aangezien de oudste nu oppas nodig heeft bij de tweede bevalling zal dit wel anders gaan en ik vind dit persoonlijk erg jammer. Het geeft gewoon een hoop rust als niemand ervan weet.

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Phemme, Ja dat is inderdaad wel waar, maar als soort "compensatie" dacht ik dan bellen we wel als het begonnen is...
    @Lara1978, weet ik maar dan heb ik ook mijn schoonvader ermee en hij is echt net als een vader voor mij en wil hem niet buitensluiten door HAAR

13. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Dat kan ik begrijpen. Maar toch, het is JULLIE moment! Ik zou bloednerveus worden als er mensen op de gang zaten te wachten dus voor mij zou het geen optie zijn om mensen te bellen van wie ik eventueel verwacht dat ze naar het ziekenhuis komen....

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @lara, weet je ze heeft nu 6 maanden om aan het idee te wennen mocht ik aan het einde merken dat ze toch van plan is te komen dan bellen we na de bevalling pas...

15. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor .
    Bij de eerste bevalling was vriendin van mij aanwezig en de vader me ma kwam ook langs maar was ook weer blij toen ze ging duurde zolang en gelijk toen ze weg was kwam me zoon :) .
    Tweede bevalling heb ik gedaan alleen met de vader en deze bevalling ben ik er nog niet overuit eerlijk gezegt.

16. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Groot gelijk!

En ik kan je vertellen, misschien denk je er zelf tegen het einde ook heel anders over. Ik dacht nml zeker te weten dat ik mensen (ouders, broer) wel op de hoogte wilde brengen als de bevalling was begonnen maar nu ik er zo over nadenk.... ik weet het niet hoor. Het lijkt me ook wel bijzonder om lekker samen naar het ziekenhuis te gaan en dat niemand ervan afweet...

Ik laat het je wel weten oke! ;)

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik begrijp je heel erg goed dat je dat echt niet wilt.
    wij hadden wel na mijn ouders gebeld als het begonnen was maar het is allemaal zo snel gegaan dat we daar niet eens tijd voor hadden.

Het is jullie bevalling en jij moet het doen.
    wat wilt je schoonmoeder in godsnaam misschien 20 uur in het ziekenhuis gaan doen.

Als ze echt zo lief en wilt helpen zorgt z ervoor dat je op je gemak kan bevallen

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik zat net te bedenken dat zodra ik bevallen ben en we bellen haar dat zij eerst ons huis mag versieren... zij voelt zich belangrijk en ik ben er ff vanaf hihi 2 vliegen in 1 klap :D

19. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo meiden,

gelukkig heeft mijn schoonmoeder zelf aangeboden om niet aanwezig te zijn. we mogen haar pas bellen als het geboren is.
    :D

20. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    mijn moeder wil er zeker niet bij zijn! Die wil niet zien dat ik pijn heb..ze gaat er liever zelf liggen de schat!

Bellen hoeft van haar ook niet van te voren want dan maakt ze zich ook alleen maar druk!

Deel Deze Pagina